Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@23:49:49 GMT

6 کتاب نامزد جایزه «جورج اورول» شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۰۹۱۵

یک اثر داستانی و پنج اثر غیرداستانی برای کسب مهم‌ترین جایزه کتاب سیاسی جهان به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش الف کتاب ایسنا به نقل از گاردین نوشت: امسال «الی اسمیت» با رمان «زمستان» نامزد جایزه سه‌هزار پوندی «جورج اورول» شده است. این رمان در صورت موفقیت، اولین اثر داستانی خواهد بود که در یک دهه اخیر موفق به کسب این جایزه ادبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه «جورج اورول» که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده‌، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند و آن تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است. این جایزه در سال‌های گذشته به نویسندگان غیرداستانی چون «جان بو»، «اندریا گیلیز» و «تام بینگهام» اعطا شده و در طول تاریخ ۲۳ ساله برگزاری آن تنها یک رمان در سال ۲۰۰۶ با عنوان «موزس، شهروند و من» نوشته «دلیا ژارت-مکوالری» به عنوان برنده انتخاب شده است.

رمان «زمستان» نوشته «الی اسمیت» برای کسب جایزه «جورج اورول» ۲۰۱۸ با «تستسرون رکس» نوشته «کوردیلا فاین»، «روشنگری اسلامی» نوشته «کریستوفر دبلایگ»، «آن‌چه تو نگفتی» اثر «مارک مازور»، «عشاق و غریبه‌ها» از «کلر ویل» و «فقر سفری» از «دارن مک‌گاروی» رقابت خواهد کرد.

جایزه‌ «جورج اورول» ابتدا در بخش کتاب سیاسی کار خود را آغاز کرد و پس از آن بخش روزنامه‌نگاری و در سال ۲۰۰۸ جایزه‌ وبلاگ‌نویسی نیز به آن اضافه شد. از دو سال پیش هم بخش جدیدی به این جوایز اضافه شده که به بهترین اثر در حوزه گزارش اجتماعی تعلق می‌گیرد.

سال گذشته «شهروند کلِم» نوشته «جان بو» که پرده‌ای از زندگی «کلمنت اتلی» یکی از مهم‌ترین و البته کمتر شناخته‌شده‌ترین چهره‌های سیاسی قرن گذشته میلادی است، موفق به کسب جایزه «جورج اورول» در سال ۲۰۱۷ شد.

برنده جازه «اورول» سال ۲۰۱۸ روز ۲۵ ژوئن (چهارم تیر) و همزمان با صدوپانزدهمین سالروز تولد «جورج اورول» معرفی می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما تلویزیونی المیادین تصاویری از تحصن و اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کلمبیا، آریزونا، جورج واشنگتن و کالیفرنیا پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیریت دانشگاه جورج واشنگتن، دانشجویانی را که در محوطه این دانشگاه تحصن کرده اند، به اخراج و تعلیق تحصیلی در صورت تداوم اعتراضات تهدید کرده است.

در بیانیه مدیریت دانشگاه جورج واشنگتن آمده است که به دانشجویان ابلاغ شده است رفتار آنها نقض سیاست‌های دانشگاه محسوب می‌شود.

این در حالی است که دانشجویان دانشگاه جورج واشنگتن تلاش‌های مستمر را برای بی اعتبار کردن و مخدوش نشان دادن جنبش دانشجویی و متهم کردن آن به یهودی ستیزی رد کردند.

دانشجویان دانشگاه نیویورک هم پس از اینکه پلیس چادر‌های تحصن آنها را جمع کرده بود، چادر‌هایی جدیدی را برای اعلام همبستگی با غزه برپا کردند.

دیگر خبرها

  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر