Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شهسوار، معاون طرح و برنامه مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری ایكنا از فارس، از انتخاب نام جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن این مؤسسه كه همه ساله در شهریورماه انجام می‌شود، خبر داد و گفت: ما هر ساله جشن فارغ‌التحفیظی حافظان كل قرآنی كه در مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن این مؤسسه موفق به حفظ كل قرآن می‌شدند،‌ را برگزار می‌كنیم اما تاكنون نامی برای آن انتخاب نكرده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این راستا جلسات ستاد برگزاری جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كریم برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم فراخوانی برای انتخاب نام این جشنواره اعلام كنیم كه این مسئله نیز از طریق ایكنا رسانه‌ای شد.

«جبرئیل امین»؛ نام انتخاب شده برای جشنواره‌های تجلیل از حافظان كل قرآن
شهسوار ادامه داد: بعد از دریافت اسامی پیشنهادی، مجدداً جلسه‌ای تشكیل دادیم و در آن اسامی ارسال شده را بررسی كرده و در نهایت نام «جبرئیل امین» را به عنوان نام جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن این مؤسسه انتخاب كردیم.
مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، زمان برگزاری این جشنواره را در سال جاری را 15 شهریورماه امسال و مكان آن را شهرستان استهبان اعلام كرد و گفت: در این جشنواره قریب 250 تا 300 حافظ كل قرآنی كه طی یكسال گذشته موفق در مدارس تخصصی ما موفق به حفظ كل قرآن كریم شده‌اند، تجلیل خواهند شد.

تربیت قریب 2 هزار حافظ كل قرآن
وی یادآور شد: با احتساب حافظان كل قرآنی كه امسال فارغ‌التحفیظ می‌شوند، قریب 2 هزار حافظ كل قرآن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان تربیت شده‌اند.

فعالیت 13 مدرسه در 8 استان
شهسوار با بیان اینكه هم‌اكنون 13 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم در 8 استان كشور در حال پذیرش قرآن‌آموزان علاقه‌مند به حفظ كل قرآن كریم هستند، گفت: از میان این مدارس، یك مدرسه مختص بانوان است كه در شهرستان استهبان واقع شده است.
معاون طرح و برنامه مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اظهار كرد: 5 مدرسه شبانه‌روزی در استان فارس شامل شهرستان‌های یك مدرسه شیراز، یك مدرسه صحرارود فسا، 3 مدرسه در شهرستان استهبان، یك مدرسه در مشهد مقدس، یك مدرسه بیرجند، یك مدرسه در تهران، یك مدرسه در شهر مقدس قم، یك مدرسه در بروجرد لرستان، یك مدرسه در ملایر همدان و یك مدرسه در آبادان خوزستان هم‌اكنون مشغول به فعالیت هستند.

كرمانشاه هم صاحب مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن شد
وی همچنین گفت: مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم نیز امسال در كرمانشاه با همكاری اداره امور قرآنی سازمان اوقاف راه‌اندازی شد كه در حال ثبت‌نام از قرآن‌آموزان است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني 15 شهريورماه تجليل از حافظان كل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم منتشر شد.

حافظان قرآن کریم که در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده اند می‌توانند کارت ورود به آزمون مرحله اول خود را با وارد کردن کد ملی داوطلب از اینجا دریافت کنند.

آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

کد خبر 6090077 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان