Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:04:57 GMT

۳ تن داروی غیرمجاز از سطح بازار اصفهان جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۱۱۰۱

۳ تن داروی غیرمجاز از سطح بازار اصفهان جمع آوری شد

حسین ذکری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال نزدیک به ۴۰ تن انواع دارو و مکمل غیرمجاز کشف و امحاء شد که این آمار صرفا مربوط به حوزه دارو و مکمل هاست و اقلام غیر مجاز غذایی، آرایشی و بهداشتی لحاظ نشده است.

وی بیان داشت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مشارکت نیروی انتظامی به طور تقریبی سالانه، حدود ۲۰۰ تن اقلام غیر مجاز کشف و ضبط می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد بازرسی و نظارت امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: این اقلام شامل داروهای نیروافزا ورزشی و جنسی غیرمجاز، داروهای ترک اعتیاد غیرمجاز، داروهای مخدر خانواده متادون و بوپرنورفین، الکل قابل شرب غیرمجاز، مشروبات الکلی دست ساز غیرمجاز، داروهای چاقی،‌ لاغری غیرمجاز و داروهای ماهواره ای بود که از واحدهای صنفی عطاری، باربری های عمومی، داروخانه ها و سوپرمارکت ها، جمع آوری شد.

وی بیان داشت: پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای مربوطه، همه اقلام غیرمجاز به صورت اصولی امحاء می‌شود که سالانه حدود ۴۰ تن از این نوع اقلام غیرمجاز در حوزه دارو و مکمل ها جمع آوری و امحاء می شود.

ذکری گفت: اقلام سلامت محور صرفا از مبادی مجاز مورد تایید وزارت بهداشت که دارای مجوزهای قانونی هستند، تهیه می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم هنگام خرید دارو به لیبل توجه کنند، اضافه کرد: در هنگام خرید داروهای خارجی به داشتن لیبل اصالت توجه شود و مردم به هیچ وجه از عطاری ها داروتهیه نکنند، زیرا این اماکن حق فروش دارو و طبابت ندارند.

مسئول واحد بازرسی و نظارت امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: مردم همچنین از تهیه داروهای ماهواره ای به دلیل نداشتن هیچ گونه مجوز بهداشتی، خودداری کنند.

کد خبر 4300249

منبع: مهر

کلیدواژه: داروی قاچاق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سازمان غذا و دارو بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران اشتغال خرم آباد مشهد بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یادگاری گفت: توزیع داروی وارفارین در دو ماه اخیر در سه مرحلۀ قبل از اسفند، ابتدای فروردین و دو روز گذشته انجام شده و در این زمینه کمبودی در استان نداریم.

 او با اشاره به اینکه بیماران می‌توانند با ارائه نسخه پزشکی این دارو را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ابتدا دارو‌های شبانه روزی از این دارو اشباع شد و بعد از آن این دارو به تناوب در داروخانه‌های عادی هر منطقه توزیع شد.

معاون غذای و داروی علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه مردم در تماس با شماره ۱۲۵ می‌توانند از داورخانه‌های ارائه دهنده دارو مطلع شوند افزود: تلاش شده احتیاج استان با توزیع این دارو برطرف شود و جای نگرانی برای بیماران نیست.

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲