Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان را از طریق سوابق تحصیلی و سنجش هوش و استعداد دانش آموختگان پایه ششم ابتدایی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول عمادی با اعلام رویکردهای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این وزارت خانه براساس مفاد سند تحول بنیادین و به منظور ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و حذف عوامل آسیب زا و اضطراب آفرین، با اتخاذ رویکرد جلوگیری از آزمونهای زائد و توسعه آزمونهای پیشرفت تحصیلی در پایه‌های دوره ابتدایی و به منظور دور نگه داشتن مدارس و دانش آموزان این دوره از هجوم کتابها و جزوات کمک آموزشی و با توجه به این که دوره ابتدایی مهمترین دوره تحصیلی از جهت توجه به ساحتهای شش گانه تربیتی و تعلیم و تربیت متوازن مبتنی بر اهداف و ماموریت های نظام آموزشی تصریح شده درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان از طریق سنجش هوش و استعداد دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و ملاحظات سوابق تحصیلی آنها، در دهه سوم تیرماه اقدام به جذب دانش آموز در کلاسهای پایه هفتم این مدارس خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمادی افزود: این نظام پذیرش که شیوه نامه آن ظرف هفته آینده به ادارات کل استانها ابلاغ می شود از طریق سنجش هوش و استعداد داوطلبان و ملاحظه سوابق تحصیلی آنان بدون آزمونهای چند گزینهای آموزشی نسبت به غربالگری آنان اقدام می کند و ظرفیت کلاسهای هفتم این مدارس نیز پس از سنجش و انتخاب صاحبان هوش و استعداد برتر و تعیین تعداد دانش آموزان واجد شرایط مشخص خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: این نظام پذیرش مبتنی بر شناسایی دقیق استعداد و هوش دانش آموزان است و نیاز به شرکت در کلاس‌های آموزشی و یا مهارتهای تست زنی ندارد.

وی تاکید کرد: همان گونه که میدانیم مدارس نمونه دولتی از ابتدا با هدف تعلیم و تربیت ویژه دانش آموزان ممتاز مناطق محروم کشور تاسیس شد و برهمین اساس برای سال تحصیلی ۹۸- ۹۷ مدارس نمونه دولتی صرفا در مناطق محروم کشور اقدام به پذیرش دانش آموز در پایه هفتم خواهند کرد و روش پذیرش دانش آموز برای پایه هفتم مدارس نمونه دولتی نیز بدون آزمون خواهد بود.

وی در ادامه افزود:مدارس نمونه دولتی فعال موجود در شهرهای بزرگ نیز در پایههای هشتم و نهم برنامه آموزشی خود را به روال گذشته ادامه می دهند اما برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم آنها آزمونی برگزار نخواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت:همان گونه که قبلا تاکید شده است مدارس غیر دولتی نیز برای پذیرش دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی حق برگزاری آزمون ورودی نخواهند داشت و سازمان مدارس غیر دولتی بر فرآیند جذب دانش آموز در این مدارس برای جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی نظارت خواهند کرد.    

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادی با اشاره به این نکته که دانش آموزان داوطلب ورود در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان، تا نهایی شدن نحوه پذیرش در این مدارس ، روال طبیعی ثبت نام در مدارس عادی دولتی یا غیر دولتی مد نظر خود را طی کنند، اظهار کرد: در صورت موفقیت این دانش آموزان در فرایند پذیرش مدارس استعدادهای درخشان ، نسبت به ثبت نام و انتقال آنان به مدارس استعدادهای درخشان اقدام می شود و خانواده ها از این رهگذر متضرر نخواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حذف آزمون سمپاد مدارس سمپاد مدارس نمونه دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۴۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در اعتکاف علمی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: در ایام نوروز ۶۴۰ دانش‌آموز دختر و پسر استان در ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی حضور یافته‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید مهدی نبوی‌ثالث در بازدید از دو پایگاه اعتکاف مصلی‌نژاد و استعداداهای درخشان شهید بهشتی بیرجند، اظهار داشت: زمینه‌سازی برای ارتقای مهارت‌های علمی، فردی و اجتماعی، مهمترین هدف تشکیل پایگاه‌ها و برگزاری آیین اعتکاف علمی در مدارس بهارستان علم و ادب به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های اعتکاف علمی تا 13 فروردین از ساعت 7 صبح تا 11 شب با حضور دانش آموزان فعال است؛ تصریح کرد: دانش‌آموزان دختر و پسر خراسان جنوبی، در تعطیلات نوروز به صورت روزانه و تمام وقت برای مطالعه و اجرای برنامه تقویتی در پایگاه‌های اعتکاف علمی حضور خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پس از تعطیلات و با آغاز فعالیت مدارس در سال جدید، این پایگاه‌ها در قالب قرائت خانه، همچنان به دانش آموزان متقاضی خدمات  ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود
  • مشارکت ۶۴۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در اعتکاف علمی