Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس آغاجری مجری طرح احداث خطوط لوله و تاسیات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در خصوص فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: بهره برداری از تلمبه خانه غرب کارون و خطوط لوله بین راهی تلمبه خانه امیدیه و تاسیسات بهرگان با هدف انتقال 280 هزار بشکه نفت خام سنگین و 150 هزار بشکه نفت سبک میدان های مشترک غرب کارون اسفند 96 به سرانجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: خوشبختانه علیرغم تمام مشکلات و مسایلی که وجود داشت توانستیم فاز یک را به مقصد نهایی برسانیم، هم اکنون نفت سنگین تولیدی میادین غرب کارون از طریق پایانه عملیاتی بهرگان و نفت سبک از طریق پایانه خارگ به همراه نفت مناطق نفتخیز جنوب در حال ارسال است.

آغاجری با اشاره به اینکه قرار است در فاز دوم به ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سنگین در روز دست پیدا کنیم، افزود: هم اکنون در حال انتخاب پیمانکاران EPC هستیم تا از اهواز که غرب کارون است تا امیدیه و از آنجا تا مخازن گوره بتوانیم انتخاب پیمانکار را داشته باشیم. همچنین با توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌ها از طریق خطوط لوله دریای و خشکی در حال انجام است بنابراین برای فاز دوم که از گوره تا خارک است در حال انتخاب و مشاور برای انجام مطالعات پایه هستیم.

مجری طرح احداث خطوط لوله و تاسیات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون تاکید کرد: به طور کلی توانستیم در فاز یک به 300 هزار بشکه و 150 هزار بشکه به ترتیب نفت سنگین و سبک برسیم. فاز دوم هم بدین صورت است که در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم تا بتوانیم به300 هزار بشکه نفت سنگین میزان قبلی و نفت سبک را به یک میلیون بشکه ارتقا دهیم. پیش بینی ما این است که در اواسط سال 99 بتوانیم به ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه ای نفت سنگین غرب کارون دست پیدا کنیم.

او با اشاره به حیاتی و استراتژی بودن زنجیره انتقال نفت خام میادین غرب کارون گفت: تولید از میادین غرب کارون توسط شرکت مهندسی و توسعه نفت انجام می شود چرا که رسالت انتقال به مبادی صادراتی به عهده طرح احداث خطوط لوله و تاسیسات جانبی است. بنابراین شرکت مهندسی و توسعه نفت تلاش کرده که هم در فاز نخست و هم در فاز دوم اجرای طرح احداث خطوط لوله و تاسیسات جانبی غرب کارون از توانمندی پیمانکاران و مشاوران داخلی استفاده کند.

آغاجری ادامه داد: خوشبختانه از لحاظ مالی مشکلی وجود ندارد چرا که از طریق صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌ها اعتبار چه ارزی و چه ریالی در نظر گرفته شده است؛ البته در یک برهه از اوراق مشارکت هم استفاده کردیم. در سال جاری با فرمول های جدیدی که شرکت ملی نفت در نظر گرفته است امیدواریم بتوانیم با گشایش ال سی از طریق شرکت های خارجی، تامین کالا و خدمات را انجام دهیم.

مجری طرح احداث خطوط لوله و تاسیسات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون تاکید کرد: برای توسعه فاز نخست طرح احداث خطوط لوله و تاسیسات جانبی غرب کارون طی 5 سال گذشته، 800 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. در فاز دوم که قصد افزایش ظرفیت انتقال نفت سنگین به میزان یک میلیون بشکه پیش بینی شده، حدود 650 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده که البته این رقم قابل افزایش است.

او افزود: این 650 میلیون دلار اعتبار برای احداث خطوط لوله از تلمبه خانه غرب کارون تا تاسیسات گوره و از آنجا تا پایانه خارگ است که احتمالا یک سری انشعابات به تاسیسات موجود مناطق نفت خیزو فلات قاره هم خواهیم داشت که در آینده به صورت جداگانه بررسی خواهد شد.

آغاجری همچنین در خصوص حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: خوشبختانه در پروژه هایی که تا سال 1396 داشتیم می توان گفت که رکورد استفاده از کالای ایرانی و استفاده از توانمندی داخلی را شکستیم. در کل استفاده از توانمندی داخلی عالی بود فقط تجهیزات نفت سنگین از جمله ابزار دقیق را از خارج وارد کردیم. در مورد پیمانکاران ایرانی هم از تجربیاتی که در سال گذشته داشیم برای انتخاب پیمانکار از نیروهای داخلی بهره‌ خواهیم گرفت. برنامه ریزی که شرکت ملی نفت ایران انجام داده بدین صورت است که همزمان با کارهای تولید پلکانی نفتی که میادین مشترک غرب کارون دارند بتوانیم به موازاتشان کار انتقال را نیز انجام دهیم.

او ادامه داد: برای مطالعات پایه پایانی زنجیره انتقال از گوره تا خارگ در یک مرحله از مشاوران خارجی استفاده کردیم و قرار شد که مشاوران ایرانی با جوینت خارجی در مناقصه شرکت کنند. در این مناقصه کشورهایی از انگلیس و آلمان و آسیای شرق حضور دارند. هم‌اکنون 5 شرکت مشاور داخلی با جوینت خارجی شرکت کردند؛ پیش بینی می‌شود تا انتهای ماه جاری طبق برنامه زمان بندی پاکت های مالی هم باز شود تا مشاور مطالعات پایه برای قطعه آخر زنجیره انتقال گوره تا خارک مشخص شود.

مجری طرح احداث خطوط لوله و تاسیسات جانبی انتقال نفت خام میادین غرب کارون در رابطه با ارتباط صنعت و دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان گفت: انتقال تکنولوژی و ارتباط صمیمانه صنعت و دانشگاه یک مسئله بسیار قدیمی و مهم است ولی آیتمی که برای ما مهم است به کارگیری نیروهای توانمند دانشگاهی در کنار نیروهای با تجربه است تا بتوانند اطلاعات مربوط به پروژه‌ها را به صورت دقیق انجام دهند.

او افزود: ضمن اینکه باید ریشه ای تر با این مسئله برخورد کرد. بنابراین پروژه هایی که در سطح صنعت نفت تعریف می شود باید به گونه‌ای باشد که صنعت تولید کشور بتواند با دانشگاه ها ارتباطات قوی تری داشته باشد. در واقع این کار را شرکت ملی نفت برای مطالعه یکسری میادین نفتی دارد. همچنین در زمینه انتقال، شرکت‌ها می توانند در زمینه کالا با دانشگاه ها همکاری داشته باشند.

آغاجری خاطرنشان کرد: از شرکت های دانش بنیان باید برای افزایش تکنولوژی کالاها استفاده کنیم؛ فعلا درصد همکاری با این شرکت‌ها بالاست و اگرکار جدیدی را بخواهیم انجام می‌دهند.

402

تولید نفت نفت سنگین غرب کارون تلمبه خانه غرب کارون میادین مشترک گوره تاسیسات بهرگان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولید نفت نفت سنگین غرب کارون تلمبه خانه غرب کارون میادین مشترک گوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد

شهردار منطقه ۱۰ گفت: در سال ۱۴۰۲ رکورد تعداد صدور پروانه طی ۱۰ سال گذشته در این منطقه شکسته شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی اخ الصنایع اظهار کرد: با تمهیدات و مشوق‌های اتخاذ شده در سال 1402 بیش از 650 پروانه صادر شده است که بیشترین آمار صدور پروانه در یک دهه گذشته در منطقه 10 است.

وی ادامه داد: در سال 1402 شهرداری منطقه 10 با صدور 496 پروانه در بافت فرسوده بیشترین آمار صدور پروانه در بافت فرسوده را کسب کرده است.

شهردار منطقه 10 از افزایش 60 درصدی آمار صدور پروانه در سال 1402 نسبت به سال 1401 خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته در بافت فرسوده شاهد افزایش 53 درصدی رشد صدور پروانه و در خارج بافت نیز شاهد افزایش 96 درصدی رشد صدور پروانه بودیم  و روند تسهیل در صدور پروانه به ویژه در بافت فرسوده از جمله برنامه‌های امسال این منطقه است.

عملیات اجرایی اصلاح هندسی در بزرگراه یادگار امام(ره)

اخ الصنایع بیان کرد: با توجه به مخاطرات احتمالی همچون زلزله و ....، نوسازی بافت فرسوده اولویت اصلی حوزه شهرسازی و معماری منطقه 10 است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پای شکسته در دست جهانبخش! (عکس)
  • افزایش یک هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • روش خلاقانه لوله کش آمریکایی برای تعمیر راحت دوش شکسته حمام (فیلم)
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد
  • خاندوزی: رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال گذشته شکسته شد
  • رکورد فرار سرمایه از بورس شکسته شد