Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@06:47:16 GMT

برگزاری نخستین جشن روز جهانی زنبور عسل

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۱۱۸۳

به گزارش ایلنا از اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران زمین، عفت رییسی سرحدی، مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از تصویب پیشنهاد رسمی کشور اسلوونی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فردا یکشنبه مصادف با ۲۰ می ۲۰۱۸ ( ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ خورشیدی)، رویدادهای متنوعی جهت آگاهی سازی اهمیت زنبورعسل و حمایت از صنعت زنبورداری و تاثیرات مهم گرده افشانی زنبور عسل در توسعه پایدار کشاورزی و تامین غذا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به همین مناسبت و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته عصر فردا یکشنبه، در ایران نیز مراسمی با حضور مدیران سازمان های دولتی دست اندرکار در این صنعت و همچنین تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی و تعاونی‌های زنبورداری سراسر کشور برگزار می‌شود تا این مهم در ایران نیز مورد توجه قرار گیرد.

رییسی در ادامه با تاکید بر اهمیت تصویب این پیشنهاد به اتفاق آرای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهریور ماه سال گذشته در نیویورک خاطر نشان کرد: همراهی ویژه جامعه بین المللی با این پیشنهاد آگاهی از اهمیت زنبورها و نقش محسوس و کلیدی گرده افشانی زنبورداری در تامین غذای بشریت را نشان می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران با بیان اینکه اعلان روز جهانی زنبورعسل در تقویم بین المللی، گویای انعکاس اهمیت زنبورها برای توسعه پایدار و آینده بشریت است، تصریح کرد: البته این تنها سرآغاز روند دشوار محافظت زنبورها و گرده افشانی آن ها برای توسعه بخش کشاورزی است.

وی با استناد به پیام کارلا موکاوی ( (Carla Mucavi مدیر دفتر ارتباطات سازمان ملل متحد به همین مناسبت که تاکید کرده"فائو بدون وجود زنبورها نمی‌تواند هدف جهان بدون گرسنه را محقق کند"، خواستار این شد در کشور ما نیز دولتمردان، جامعه کسب و کار در صنعت زنبورداری و تمام تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی به ویژه باغداران و زارعان، فعالیت های مشخصی را برای افزایش مراقبت از زنبورها و ترویج توسعه زنبورستان های کشورمان انجام دهند.

رییسی ابراز امیدواری کرد در سال آینده با تمهیدات مناسب، جشن روز جهانی زنبورعسل در شآن نام کشورمان برگزار شود.

کشور اسلوونی،پیشنهاد انجمن زنبورداران این کشور در قالب یک پروژه بین المللی با حمایت ویژه دولت جمهوری اسلوونی به سازمان ملل متحد تحویل داده شد وپس ازمتعهد شدن دولت آن کشوربه انجام تمام مراحل رسمی تحقق بخشیدن روزجهانی زنبورعسل، سرانجام پس از ۳ سال پیگیری دولتمردان این کشور، در ۲۰ دسامبر سال ۲۰۱۷ با اتفاق آرا به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید.

لازم به ذکر است؛ سفارت اسلوونی در ایران نیز به همین مناسبت فردا یکشنبه مراسم اختصاصی جداگانه‌ای با حضور مدیران بخش های دولتی و غیر دولتی صنعت زنبورداری در ایران برگزار می‌کند.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تقویم جهان صنعت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند. - اخبار اقتصادی -

 محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا اظهارداشت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت  یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی های صادراتی در برای شناخت زمینه های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور های آفریقایی  میتوان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و غیره می توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا  برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می آیند.

وی تصریح کرد:  در مساله زیر ساخت های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از 30 کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد