Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@19:48:28 GMT

دولت برای باغات سرمازده تمهید ویژه درنظر بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۱۱۹۹

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه دولت باید برای حفظ باغات سرمازده تمهیدات ویژه در نظر بگیرد،گفت: برای تامین نیاز داخل مشکلی نداریم.

مجتبی شادلو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با مطرح شدن بحث سرمازدگی و کمبود برخی محصولات، عده ای سودجو با احتکار و اقداماتی از این قبیل به دنبال ایجاد تنش در بازار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید محصولات باغی در کشور ما بیش از نیاز داخل است، گفت: بیشتر محصولات ما دو برابر نیاز داخل تولید می شود. طی چند سال اخیر همواره شاهد رکود بازار محصولات باغی بوده ایم.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران افزود: به عنوان مثال محصولاتی مانند سیب و مرکبات که محصولات زمستانی ما را تامین می کند و حدود نه ماه از سال کل بازار را در اختیار دارد میانگین قیمت فروش عمده سال گذشته شان، سیب حدود ١٥٠٠ تومان و پرتقال حدود ١٠٠٠ تومان بود که معادل ١٠ سال قبل بود یعنی ١٠ سال بود که قیمت تغییر قابل توجهی نکرده بود.

شادلو با بیان اینکه خسارت سرمازدگی در برخی مناطق به بخش باغبانی بسیار شدید است، گفت: ولی از نظر تنظیم بازار امیدواریم بازار متعادل تر شود، ما محصولات اضافه را ممکن است نداشته باشیم چون در مناطق گرمسیری و معتدل خزری اتفاقی نیفتاده است  و در مناطق سردسیری بیشتر دچار مشکل شدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: متاسفانه صنعت بیمه کشاورزی ما خوب رشد نکرده است، امیدوار بودیم این صنعت فراگیر شود اما این اتفاق رخ نداد.

شادلو با بیان اینکه سال گذشته پرداخت غرامت ها به تعویق افتاد و مقدار غرامتی که لحاظ می شد ، تناسبی با میزان خسارت ها نداشت، گفت: این عوامل باعث دلسردی باغداران شد.

وی اضافه کرد: برخی آیین نامه ها نیاز به اصلاح قوانین و مقررات داشت که انجام نشده بود.

شادلو ادامه داد: اگر باغی از دور تولید خارج شود سه دهه نیاز است تا دوباره به جایگاه قبلی خود برسد بنابراین نباید اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید تمهیدات ویژه برای کمک به باغداران در نظر بگیرند، گفت: برای تامین نیاز بازار داخلی خوشبین هستیم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد

فرارو- اطلس G جدید‌ترین سواری سایپا در بازار آزاد است که امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به‌طور متوسط ۵۸۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

قیمت اطلس G در بازار آزاد نسبت به خریدوفروش‌های هفته قبل پنج میلیون ارتقا پیدا کرده و مدلی مثل پراید ۱۵۱ که ۳۴۲ میلیون تومان قیمت خورده، افزایش قیمت چهار میلیونی را تجربه می‌کند.

ساینا S دنده‌ای، کوئیک GX و کوئیک SR دنده‌ای نیز هر کدام با افزایش قیمت دو میلیونی درقیاس با هفته قبل راهی بازار شده‌اند. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل 13 اردیبهشت 16 اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

338 میلیون تومان

342 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

438 میلیون تومان

440 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

448 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

448 میلیون تومان

450 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

580 میلیون تومان

585 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

765 میلیون تومان

765 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

860 میلیون تومان

860 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • قیمت خودرو امروز 16 اردیبهشت 1403
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • قیمت روز محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد