Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:31:44 GMT

سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۱۲۶۰

سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های هفته میراث فرهنگی گفت: برنامه‌های ویژه ‌ای به مناسبت هفته میراث فرهنگی ویژه مخاطبان خاص مثل دانش‌آموزان، دانشجویان، نوجوانان و جوانان پیش‌بینی شده است.

فریدون الله‌یاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به روز جهانی میراث فرهنگی و برنامه‌های این هفته به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان اظهار داشت: روز ۲۸ اردی‌بهشت در تقویم به عنوان روز جهانی میراث فرهنگی معرفی شده و در ایران این روز آغاز هفته میراث فرهنگی بوده و به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی در سطح کشور و در سطح استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به این برنامه‌ها افزود: علاوه بر این برنامه‌ها، برنامه‌هایی نیز برای گروه‌های خاص از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده تا فعالان حوزه میراث فرهنگی بتوانند با این مخاطبان ارتباط برقرار کنند و حراست از میراث فرهنگی را که نیازمند همدلی و همراهی و مشارکت عمومی است با جلب این مشارکت‌ها به اعتلا برسانند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره جزئیات این برنامه‌ها ادامه داد: نواختن زنگ میراث، حضور مسئولان میراث فرهنگی در مدارس، توجیه دانش‌آموزان با اهمیت میراث فرهنگی توسط دبیران تاریخ از برنامه‌هایی است که در سطح شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.

 

وی بیان کرد: همچنین بستر مناسبی فراهم شده تا در دانشجویان و دانش‌آموزان با شرایط بهتری در سایت‌های میراث جهانی و موزه‌ها حضور پیدا کنند که در این راستا بازدید از موزه‌ها در روز جمعه ۲۸ اردی‌بهشت رایگان بود و در طول هفته میراث فرهنگی کارشناسان ما در این اماکن حضور خواهند داشت تا برنامه‌های آموزشی مفصلی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه دهند.

 

اللهیاری با اشاره توافق‌های سازمان میراث و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: ما در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش هم در حوزه میراث فرهنگی و هم در حوزه گردشگری در سطح ملی داریم و در سطح استان نیز خوشبختانه تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش داریم که طی آن‌ها همکاری‌های مشترکی تعریف و تبیین شده و فکر می‌کنم هفته میراث فرهنگی فرصت مناسبی است تا در چارچوب این تفاهم‌نامه حضور فعالانه‌تری در حوزه مدارس داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اهمیت توجه به میراث فرهنگی ادامه داد: این میراث فرهنگی پشتوانه مهم هویت کشور و ملت ما است و با توجه به اینکه در استان ما میراث فرهنگی از دوره‌های بسیار متقدم تاریخی آغاز می‌شود و تا نمود‌های فرهنگ و تمدن اسلامی را می‌توانیم در آثار تاریخی استان مشاهده کنیم و بدیهی است که با توجه به میراث فرهنگی ما می‌توانیم نسل جوان و آینده‌ساز کشور را با این پشتوانه‌های ارزشمند کشور بیشتر آشنا کنیم و زمینه اعتماد به نفس و خودباوری را در آنها ایجاد کنیم. و تلاش و کوشش آن‌ها را در حفظ این مواریث ارزشمند جلب کنیم.

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان انتقال سفارت آمریکا به قدس دولت مجلس خبرگزاری شبستان فلسطین رژیم صهیونیستی برجام آمریکا حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی ظهر امروز یکشنبه در نمایشگاه هفته مشاغل که به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف در هنرستان حضرت آمنه اهواز برپا شد، اظهار کرد: در هفته مشاغل قرار داریم و یکی از وظایف آموزش و پرورش در این زمینه، توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در خوزستان ۵۵۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای وجود دارد و همچنین هفت هنرستان به عنوان هنرستان در جوار صنعت‌ها و شرکت‌های خوزستان قرار دارند.

وی گفت: هنرستان‌ها وظیفه دارند که استعدادهای دانش‌آموزان را در زمینه‌های مهارتی تقویت کنند تا فضای لازم فراهم و استعدادهای دانش‌آموزان بر اساس توانمندی‌هایشان شکوفا و زمینه اشتغال آن‌ها در بازار کار و آزاد فراهم شود.

کد خبر 6084650

دیگر خبرها

  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • اجرای طرح «انتخاب مسیر زندگی» در البرز
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • فرصت ۲ هفته ای استاندار قم برای شناسایی۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری