Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@02:49:34 GMT

آمار قربانیان مصرف قارچ سمی به 7 نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۱۳۵۴

آمار قربانیان مصرف قارچ سمی به 7 نفر رسید

آمار فوتی ها بر اثر مصرف قارچ سمی در استان کرمانشاه تا روز شنبه 29 اردیبهشت به هفت نفر رسید.

ایران آنلاین /   دکتر صائب مدرسی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آمار فوتی ها تا روز پنجشنبه 27 اردیبهشت پنج نفر بود که متاسفانه در همان روز 2 نفر دیگر فوت کردند و آمار فوتی ها اکنون به هفت نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اردیبهشت امسال تاکنون 316 نفر براثر مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی به مراکز اورژانس استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 18 نفر به دلیل مشکلات کبد به مراکز درمانی شهر شیراز اعزام شده اند.
مدرسی اضافه کرد: همچنین از مجموع آمار مسموم شدگان اکنون چهار نفر در بخش بستریهای ویژه، 6 نفر در بخش اورژانس و 22 نفر در بخش عمومی مراکز درمانی استان بستری هستند.
وی گفت: بیشترین آمار بیماران مربوط به شهر کرمانشاه است و همچنین در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز بیشترین تعداد مسمومان بستری شده اند.
قارچ مورد مصرف آمانیتا فالوئیدس (نام علمی: Amanita phalloides) نام دارد که مشهور به کلاهک مرگ و از مرگ‌آورترین نوع قارچ‌های چتری است.
این قارچ معمولا در کنار درختان بلوط و مخروطی می‌روید و شبیه قارچ‌های خوراکی است اما مملو از سم آلفا-آمانیتین است که کبد و کلیه را از بین می برد.
درد شکم، تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی از عمده ترین نشانه های مسمومیت با این قارچ است.
مصرف قارچ سمی آمانیتا، درمان یا پادزهر خاصی ندارد اما اگر بیمار به موقع به بیمارستان رسانده شود با شستشوی معده بیمار، تجویز سرم و چند اقدام درمانی دیگر خطر رفع می شود.
امسال به دلیل بارندگی های مستمر بخصوص در اردیبهشت ماه و وقوع رعد و برق های متعدد، رویش قارچ های کوهی به نسبت سال های گذشته در استان کرمانشاه افزایش داشته است.
هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم استان کرمانشاه بخصوص روستاییان به علت مصرف قارچ کوهی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند.
یک میلیون و 717 هزار هکتار از مساحت استان 2 میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که 527 هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و 190 هزار هکتار دیگر را مراتع تشکیل می دهند یعنی حدود 1.5 درصد از وسعت منابع طبیعی کشور.
این استان با 24 هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.
کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است./ ایرنا 
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود

فرماندار کرمانشاه از آغاز به کار فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از بامداد سیزدهم اردیبهشت‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی کرمانشاه برای تعیین دو کرسی باقیمانده به مرحله دوم کشیده شده و رأی‌گیری برای تعیین این دو کرسی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: این چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب حروف الفبا آقایان «جهانبخش امینی» با کد انتخاباتی ۱۱، «ابراهیم رحیمی زنگنه» با کد ۲۲، «فضل‌الله رنجبر» با کد ۳۳ و «عبدالرضا مصری» با کد ۴۴ در این دوره از انتخابات حضور دارند و از امروز از طریق فرآیند رسمی در روزنامه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها شعب اخذ رأی به اطلاع عموم خواهد رسید و در سطح شهر نیز این اطلاع‌رسانی را خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازه زمانی تبلیغات از ساعت صفر بامداد سیزدهم اردیبهشت تا ۸:۰۰ روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت است که شهروندان می‌توانند از این فرصت برای انتخاب نماینده‌ای شایسته حداکثر استفاده را داشته باشند.

آمویی ادامه داد: با توجه به اینکه کدها نسبت به دور اول دو رقمی شده و از هشت حوزه انتخاباتی که در کشور امسال به صورت الکترونیکی است، یکی از آن حوزه کرمانشاه است که دستگاه‌های اخذ رأی آن به‌صورت مکانیزه مستقر شده و شهروندان می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

وی گفت: با هدف آشنایی بیشتر رأی‌دهندگان با نحوه رأی دادن به صورت الکترونیک، کلیپ‌های آموزشی چگونگی شرکت در انتخابات تولید و در شبکه‌های مجازی پخش شده است که هم‌وطنان می‌توانند با استفاده از آن نحوه کار کردن با دستگاه‌های مکانیزه را فرا بگیرند.

فرماندار شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امیدواریم در دور دوم نیز همچون مرحله اول شاهد حضور پرشور مردم متعهد و غیور کرمانشاه در صحنه انتخابات مجلس باشیم، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات و دو کرسی باقی‌مانده در مجموع برای شهر کرمانشاه مؤثر خواهد بود.

کد خبر 749750

دیگر خبرها

  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند