Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@09:47:47 GMT

روابط عمومی‌ها باید مردم را از نگرانی و شایعات نجات دهند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۱۵۵۸

روابط عمومی‌ها باید مردم را از نگرانی و شایعات نجات دهند

روابط عمومی رکن اصلی یک سازمان است که می‌تواند با فعالیت‌های تأثیرگذار در راستای پیشبرد اهداف سازمان تلاش کند، زنان نیز قادر خواهند بود به‌عنوان مدیر روابط عمومی اهداف سازمان را ارتقا دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛زینب لک مدیر رسانه استانداری تهران، روزنامه‌نگار و مدیر روابط عمومی تئاتر و سینما در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر اظهار داشت: روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به تمام تلاشگران و فعالان که در این حوزه تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم و امیدوارم در این عرصه‌ی مهم برای مردم و سازمان مربوطه فعالیت‌های خوبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روابط عمومی‌ها رکن اصلی سازمان‌ها وادارات هستند، اهداف و فعالیت آنان برای پیشبرد اقدامات سازمانی بسیار تأثیرگذار است.

لک با اشاره به ویژگی‌های مدیران و کارمندان روابط عمومی‌ها بیان کرد: روابط عمومی موفق دارای ویژگی‌هایی همچون اخلاق‌مداری، علاقه به کار، تعهد و تخصص است و عشق به کار مهم‌ترین خصوصیت آن‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: آگاهی رساندن به‌موقع به مردم از وظایف روابط عمومی‌ها است و آنان پل ارتباطی بین مردم و سازمان هستند که با دقت عمل می‌توانند فعالیت خوبی داشته باشند.

مدیر رسانه استانداری تهران در مورد ارتقای دانش اذعان داشت: همه‌ی روابط عمومی‌ها باید بامطالعه، آموزش و... دانش و تخصص خود را ارتقا دهند؛ آنان نسبت به دنیای وسیع اطلاعات و ارتباطات برای رشد روزافزون باید علم خود را به‌روز کنند.

لک خاطرنشان کرد: با توجه به دایره وسیع اطلاعات جهانی و بازی با افکار عمومی داشتن اخبار و دانش‌های وسیع بر همه روابط عمومی‌ها ضروری است.

وی در مورد بروز شایعات و ایجاد نگرانی‌ها در بین مردم گفت: متأسفانه شایعات موجود در بازار ارز، مسکن، اقتصاد و... در جامعه زیاد است که روابط عمومی‌ها به‌صورت دقیق و آگاهانه باید مردم را از نگرانی و سرگشتگی میان این هجمه‌های شایعات نجات دهند.

مدیر رسانه استانداری تهران یادآور شد: امروزه نقش برون‌سازمانی روابط عمومی‌ها بسیار حساس است و آنان باید شایعات را ساماندهی کنند و قدرت تشخیص را به مردم بدهند.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه روابط عمومی‌ها اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه مدیران دولتی کاملاً می‌دانند که روابط عمومی‌ها در بازتاب عملکرد آنان نقش مهمی دارند ولی به‌عنوان عضو بسیار کوچک محسوب می‌شوند و جایگاهی ندارند.

لک ادامه داد: در سازمان‌ها و ادارات به مدیران روابط عمومی بهاداده نمی‌شود و انگیزه‌ی فعالیت تأثیرگذار برای آنان وجود ندارد، عشق به کار اگر نبود آنان قادر به فعالیت نبودند.

مدیر رسانه استانداری تهران در مورد حضور بانوان در روابط عمومی‌ها اذعان داشت: به دلیل نگاهی که زنان در بحث تعامل دارند و ویژگی‌هایی همچون متانت فرهنگی، ریزبینی، نظم، دقت نظر و روحیه سازگاری آنان را در این حوزه درخشان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بانوانی که در جایگاه مدیر روابط عمومی نقش‌آفرینی کرده‌اند به دلیل ارتباطات مؤثر سازمانی همیشه موفق بوده‌اند و می‌توانند در راستای پیشبرد اهداف با تعامل مؤثر گام بردارند.

لک با اشاره به فعالیت در حوزه تئاتر و سینما گفت: در روابط عمومی تئاتر و سینما نیز فعالیت می‌کنم و وظیفه‌دارم اخبار، اطلاعات، تئاتر خوب و تأثیرگذار و ... را به مردم انعکاس دهم.

وی افزود: مردم باید بدانند که در کشور اپرای ملی داریم و ادبیات کلاسیک کشور درصحنه اجرا می‌شود، تعظیم کارگردان آمریکا، فرانسه و کانادا در مقابل کارگردان بزرگ اپرای ملی ایران (بهروز غریب پور) باعث غرور ملی است.

انتهای متن/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به دستاوردئهای سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: دستگاه های اجرایی را موظف کردیم که تک تک کارگروه های پیگیری مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان سمنان را تشکیل و تمام مصوبات را تا اجرای کامل دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفرهای استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی به روستاهای استان نیز دیگر موضوعی است که باید پیگیری شود، تاکید کرد: ابلاغ پیگیری و به نتیجه رسیدن این مصوبات نیز صورت گرفته است.

استاندار سمنان ضمن اشاره به تداوم سیاست دیدارهای چهره به چهره مسئولان استانی با مردم در دورترین نقاط استان در سال جاری بیان کرد: حضور مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی از دورترین روستاهای بخش خارتوران تا مساجد بزرگترین شهرها امسال هم ادامه خواهد داشت چرا که عقیده داریم این اقدامات در کنار گره گشایی از مردم، امید افزایی را نیز صورت می دهد.

هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی ها دیگر موضوعی است که بسیار برای ما تاکید دارد، گفت: مردم باید از طریق روابط عمومی ها و رسانه ها از عملکرد دستگاه های اجرایی استان سمنان آگاه شوند.

وی افزود: دستور ارزیابی عملکرد مدیران در زمینه ارتباط شان با روابط عمومی ها در سراسر استان سمنان داده شده تا مدیران همانطور که به مدیر مالی اداری اهمیت می دهند به مدیر روابط عمومی هم اهمیت دهند لذا باید مدیران دستگاه های اجرایی جایگاه روابط عمومی را بالا ببینند.

استاندار سمنان بیان کرد: روابط عمومی ها در خط مقدم تبیین عملکرد دولت و امید افزایی در سراسر استان سمنان هستند و از مدیران خواسته ایم که به این موضوع اهمیت بدهند و حتماً در ارزیابی هایمان به این موضوع نیز توجه خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: اگر ما مردم را از عملکرد مان مطلع نسازیم گویا کاری انجام نداده ایم و این درست و قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، سفر اول هیات دولت سیزدهم به استان سمنان آبان ۱۴۰۰ و سفر دوم فروردین ۱۴۰۳ صورت گرفت.

کد خبر 6092785

دیگر خبرها

  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو