Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@10:21:48 GMT

مرد اسیدپاش پای چوبه دار

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۲۰۸۱

مرد اسیدپاش پای چوبه دار

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز،اوایل اردیبهشت 90 زن جوانی به نام سمیه همراه دو دختر خردسالش به نام‌های رعنا و نازنین در خانه‌شان در روستای همت‌ آباد شهر بم خوابیده بودند که نیمه شب از سوی پدر خانواده هدف اسید‌پاشی قرار گرفتند.

 

مرد اسید‌پاش همان شب فرار کرد. همسایه‌ها با شنیدن صدای فریاد و کمک خواهی آنها به آنجا رفتند و مشاهده کردند زن جوان و دو دخترش با اسید سوخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها مادر و دو دختر مصدوم را به بیمارستان بردند و ماجرای اسید‌پاشی را به پلیس خبر دادند.

 

با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای بم، سمیه یکی از قربانیان گفت: شوهرم معتاد و بیکار بود. همیشه من و فرزندانم را اذیت می‌کرد. او شرایط بدی برایمان به وجود آورده بود و حاضر نبود تغییری در این رویه زندگی ایجاد کند.

 

وی افزود: از این وضع خسته شده بودم و دیگر نمی‌توانستم این وضع را تحمل کنم و جان خود و فرزندانم را در خطر می‌دیدم. سرانجام تصمیم گرفتم درخواست طلاق دهم و از او جدا شوم و با بچه‌هایم نزد خانواده‌ام برگردم. شوهرم آن شب زمانی که متوجه درخواست جدایی‌ام شد، با من دعوا کرد و از خانه بیرون رفت‌. نیمه شب که بازگشت با ریختن اسید روی ما سه‌نفر همگی‌مان را سوزاند.

 

با شکایت‌های این زن از شوهرش، مرد اسید‌پاش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و بازداشت شد‌. او به جرایمش اعتراف کرد‌. این در حالی بود که با گذشت چهارسال از وقوع این اسید‌پاشی سمیه ـ قربانی اسید‌پاشی ـ زمانی که برای درمانش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، فوت شد. با مرگ او روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد‌. تحقیقات پلیسی نشان می‌داد که مرگ او ناشی از همان حادثه اسید‌پاشی بوده که پزشکی قانونی نیز این موضوع را تائید کرده بود.

 

دو سال بعد از مرگ قربانی اسید‌پاشی، شوهرش در شعبه یکم دادگاه کیفری شهر بم محاکمه و به قصاص و پرداخت 150 میلیون تومان دیه در حق دیگر قربانیان حادثه محکوم شد.

 

عامل این اسیدپاشی خانوادگی به رای صادره اعتراض کرد که پرونده برای بررسی به دیوان عالی کشور ارسال شد. این در حالی بود که قضات دیوان‌عالی کشور اعتراض مرد اسید‌پاش را نسبت به رای وارد ندانسته و حکم صادره در دادگاه کیفری را تائید کردند.

 

جام جم

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسیدپاش حوادث جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا غذاهای سالم با التهاب مفاصل مرتبط است؟

ایسنا/خراسان رضوی نتایج پژوهش جدید نشان می‌دهد که آرتریت و التهاب با مصرف برخی از غذاهای سالم مرتبط است.

به نقل از هلث، تریپتوفان اسید آمینه ضروری است که در بیشتر گوشت‌ها، لبنیات و آجیل‌ها یافت می‌شود و نتایج پژوهش کنونی نشان می‌دهد که این اسید آمینه موجود در غذاهایی که هر روز مصرف می‌کنیم، می‌تواند منجر به آرتریت شود.

دانشمندان آمینو اسیدی به نام تریپتوفان را که در گوشت، لبنیات، آجیل و سایر غذاها وجود دارد با شرایط ناتوان کننده‌ای که باعث درد و التهاب در مفاصل می‌شود را مرتبط دانسته‌اند. آنان پیشنهاد کردند که برنامه غذایی با مقدار کمتری از این اسید آمینه مانند رژیم غذایی مدیترانه‌ای، ممکن است برای سلامتی بهتر باشد.

به گفته دانشمندان دانشگاه کلرادو ایالات‌متحده، تریپتوفان به بدن ما کمک می‌کند تا موادی مانند پروتئین‌ها و مواد شیمیایی که پیام‌ها را از طریق سیستم عصبی ارسال می‌کنند را بسازد اما گاهی اوقات، باکتری‌های معده ما آن را به ماده شیمیایی التهابی تبدیل می‌کنند که سیستم ایمنی را برای آرتریت آماده می‌کند.

این اسید آمینه در غذاهایی مانند گوشت گاو، مرغ، شیر، آجیل، دانه‌ها، غلات کامل و لوبیا یافت می‌شود. دانشمندان این تحقیق می‌خواستند بدانند، چگونه ماده غذایی که معمولا برای ما مفید است می‌تواند منجر به بیماری‌هایی شود که درد و تورم مانند آرتریت روماتوئید ایجاد کند.

دانشمندان به موش‌ها آنتی‌بیوتیک‌هایی برای از بین بردن میکروبیوم آنها دادند سپس متوجه شدند که وقتی تریپتوفان به ایندول که در مدفوع یافت می‌شود، تجزیه شود، موش‌ها در سلول‌های تی خود واکنشی ایجاد می‌کنند که التهاب بیشتری به همراه خواهد داشت.

کریستی کوهن، دانشیار این دانشگاه اظهار کرد: مشخص شده است که میکروبیوم باکتری موجود در روده ما می‌تواند تریپتوفان را به موارد جانبی تجزیه کند. برخی از آنها ضد التهابی هستند اما ما برخی را با علل التهابی آن مرتبط می‌دانیم.

ما اولین افرادی هستیم که مشخص می‌کنیم، کدام محصولات در ایجاد التهاب نقش دارند و چگونه این کار را انجام می‌دهند.

محققان امیدوارند که یافته‌های آنان که در ماه دسامبر در مجله تحقیقات بالینی منتشر شده است، بتواند کلید درمان‌های آتی آرتریت باشد.

دکتر کوهن افزود: اگر تریپتوفان به سلول‌های بدن ما برخورد کند، تمایل دارد به محصولات ضدالتهابی تجزیه شود و در مقابل زمانی که به سلول‌های باکتریایی برخورد می‌کند التهاب بیشتری ایجاد خواهد کرد.

تحقیقات آینده ما روش‌هایی در این مورد خواهد بود که چگونه می‌توان این مورد را درمان و تعادل را حفظ کرد تا تریپتوفان به سمت  مسیر ضد التهابی حرکت کند.

به نظر می‌رسد رژیم غذایی غنی از فیبرهای گیاهی و گوشت بدون چربی -رژیم غذایی مدیترانه‌ای - میکروبیوم را به حالت سالم‌تری سوق می‌دهد، به‌طوری‌که شما خواص ضد التهابی تریپتوفان را دریافت کنید. به نظر می‌رسد رژیم معمولی غربی بیشتر به سمت مسیر التهابی است.

او گفت: ما مرحله در معرض خطر را بررسی کرده‌ایم، جایی که می‌توانیم افرادی که احتمالا در چند سال آینده به آرتریت روماتوئید مبتلا شوند را براساس نشانگرهای خون شناسایی کنیم.

کوهن بیان کرد: برخی داده‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد ما می‌توانیم در آن دوره مداخله و از بیماری جلوگیری کنیم، اما هنوز کاملا مطمئن نیستیم که راه‌های مناسب مداخله چیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • آیا غذاهای سالم با التهاب مفاصل مرتبط است؟
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • عملیات برف روبی و نمک پاشی محور قدیم طالقان
  • پروتئین این گیاه با شیرگاو برابری می‌کند
  • این گیاه به اندازه شیر گاو پروتئین دارد
  • تمام راه‌های اصلی شهرستان سردشت و میرآباد با وجود بارش برف باز است
  • گیاهی که اندازه شیر گاو پروتئین دارد