Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@03:58:35 GMT

«آجور تا بند» را امشب از شبکه مستند ببینید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۲۲۶۲

«آجور تا بند» را امشب از شبکه مستند ببینید

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نبی‌الله شعبانی تهیه‌کننده و کارگردان «آجور تا بند» گفت:  مستند «آجور تا بند» از تولیدات شبکه مستند سیما و فیلم برگزیده نخستین جشنواره تلویزیونی مستند از نگاه مردم، امشب (29 اردیبهشت) ساعت 21:30  روی آنتن می‌رود.

وی با بیان اینکه «آجور تا بند» روایتی از سختی‌ها و زیبایی‌های زندگی کوچ‌نشینان تالش است، افزود:این فیلم درباره یک خانواده دامدار تالشی است و یک سال از زندگی پرفرازونشیب آنها را به تصویر کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی ادامه داد: دامداران تالش در چهار مرحله کوچ می‌کنند، فصل اول این کوچ «آجور» نام دارد و «بند» منطقه‌ای است که کوچ آن‌ها پایین می‌گیرد.

وی بابیان اینکه ساخت این مستند حدود سه سال طول کشید،ادامه داد: یکسال از این زمان را با کوچ مردم تالش همراه شدیم و تلاش کردیم ابعاد مختلف زندگی این مردمان( اشتغال، معماری، فرهنگ و آداب‌و رسوم ، صنایع‌دستی، موسیقی و ..) را برای بینندگان به تصویر بکشیم.

این کارگردان گفت: زندگی کوچ‌نشینی در میان قوم تالش، فرهنگ غنی و پرباری را ازلحاظ آیین‌ها، باورها، سنن، شیوه‌های معیشت، هنر، زبان، معماری، خوراک، پوشاک،… به وجود آورده است.

وی افزود:این مردم با تولید لبنیات، عسل، گندم، سیب‌زمینی و.. خودکفا شده‌اند و حتی بخشی از مایحتاج مردم شهر هم وابسته به این مردم است.

شعبانی  ادامه داد: این مستند می‌کوشد زوایای مختلف زندگی دامداران تالش را به‌درستی برای بینندگانش به تصویر بکشد.

لازم به ذکر است؛«آجور تا بند» امشب ساعت 21:30 از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 9:30 بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

«آجور تا بند» امشب از شبکه مستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مستند تولید فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد

فصل جدید مجموعه مستند «پا به ماه» به تهیه کنندگی مهدیه سادات محور از چهارشنبه ۲۹ فروردین روی آنتن شبکه دو می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فصل دوم مجموعه مستند «پا به ماه» به تهیه کنندگی مهدیه سادات محور از چهارشنبه 29 فروردین‌ماه در 9 قسمت ساعت 18:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این مجموعه مستند در هر قسمت به یکی از شهرها از جمله چهار محال و بختیاری، همدان، کردستان، فارس، خراسان رضوی، سنندج، اصفهان، داراب و... رفته و به موضوع لحظات خاص روزهای آخر بارداری و روز تولد می‌پردازد. فصل جدید این مجموعه، به موضوع سختی های زنی عشایری در دوران بارداری، سقط مکرر جنین، شوق و سختی مادری نابینا برای تولد فرزند ، چند قلو زایی، خواهران دوقلو همسان باردار و دلتنگی مادرانه پرداخته و روایتگر چالش‌های دوران بارداری مادرانی شاغل چون معلم، پرستار، نویسنده و ماما بوده است.

«پسر کوهستان»، «فرشته رضا»، «به بخش مادری»، «همیشه با هم»، «بچه‌های ما»، «جاده دلتنگی»، «ماه آخر»، «روز زندگی بهار» و «مهمان ناخوانده» آثار این مجموعه مستند هستند.فصل اول این مجموعه مستند از شبکه سه سیما و افق پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

نگاهی دیگر به کارنامه تلویزیون در ایام رمضان و نوروز 1403

فصل دوم «پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت 18:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود و همچنین تکرار آن پنجشنبه‌ها از شبکه مستند ساعت 18 و جمعه‌ها ساعت 9 از شبکه دو پخش خواهد شد.«پا به ماه» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه «هنری رسانه‌ای دیما» تولید شده است.

عوامل این مجموعه مستند عبارتند از: تهیه کننده: مهدیه سادات محور، مجری طرح: امیرحسین اوسیوند، کارگردانان: امیرحسین اسیوند، مهدیه سادات محور، فروزان جاویدی، سمانه امینی، ملیکا صدوقی، صدابردارن: محمدرضا امین آبادی، سجاد صادقی، مهران ثابتی فرد، اسماعیل امینی جزی، داوود قلی پور، تصویربردارن: امیرحسین اسیوند، امیر حیدری، مهدی طاهری، تدوینگران: امیرحسین شاکری، امیرحسین اسیوند، مهدی عبدالباقی، صداگذاران: محمدرضا امین آبادی، اسماعیل امینی ، اصلاح رنگ و نور: کامیاب مرادی، امیرحسین شاکری ، طراحان گرافیک: سهیل شعر باف، احمد رضایی، ملیکا خالقی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «همیشه با هم» در «پا به ماه» روی آنتن شبکه دو
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • مستند «گربه‌های وحشی هندوستان» از شبکه تهران
  • «پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد
  • بررسی مستندی از زندگی پری صابری/ فیلمی که ساختش ۴ سال طول کشید
  • «بازی اختاپوس» از شبکه یک سیما
  • مستند شهید صدر از روز چهارشنبه پخش می‌شود
  • «بازی اختاپوس» امشب در تلویزیون