Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان این که استان اردبیل مهد تشیع و تربیت علما و مفاخر علمی همچون محقق اردبیلی است اظهار داشت: امروزه دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی همچون نگینی درخشان در آموزش عالی کشور می درخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید نگاه کاربردی و هدفمند به حل مشکلات جامعه داشته باشد و در این راستا گام های موثری را بردارد بیان داشت: دانشگاه محقق اردبیلی نیز همگام با سیاست های اقتصاد مقاومتی و در جهت توسعه استان اردبیل به ایجاد رشته های مرتبط با توانمندی های گردشگری و کشاورزی استان اردبیل پرداخته و فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود را گسترش دهد.

انتهای پیام/ح

دانشگاه ها در راستای تحقق اهداف اقتصادی و تحول اردبیل گام برمی دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی بارز «آیت‌الله لاری» جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به آئین نکوداشت صدمین سالروز رحلت آیت الله سید عبدالحسین لاری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا لازم است مراتب تشکر و قدردانی خویش را از برگزارکنندگان همایش مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری رحمه الله علیه ابراز نمایم و امیدوارم این همایش به اهداف خویش دست یافته و قدمی در راه آشنایی بیشتر نسل جوان با بزرگمردان این مرز و بوم بردارد.

تاریخ این سرزمین بزرگ با همه فراز و نشیب‌ها، سراسر شور و حماسه دلیر مردان در دفاع از سرزمین و ارزش‌های دینی آن است و دانشمندان و عالمان دین نیز دوشادوش مردم و گاه به عنوان رهبران و پیشروان، حماسه سازی نموده‌اند.

در زمانی که استعمار انگلیس با دسیسه‌های گوناگون و نقشه‌های رنگارنگ به اندیشه غارت و چپاول این سرزمین اهتمام داشت و حکومت قاجار راه تعدی و ظلم به مردم را در پیش گرفته بود عالمی شجاع، زمانه شناس، متفکر و معتمد همچون آیت الله لاری، برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام، اقامۀ حق و حمایت از مردم مظلوم را رقم زد.

آن فقیه فقید که مراتب علمی را در محضر بزرگان حوزه علمیه نجف اشرف طی کرده و از شاگردان مبرّز میرزای شیرازی أعلی الله مقامه بود به فرمان سیّد و درخواست مردم لارستان و به قصد رهبری مردم و اهتمام به امور دینی و شئون اعتقادی از نجف به لار نقل مکان نمود و همچون حصنی حصین و دژی پولادین در مقابل ظلم و تعدی حکومت وقت و چپاولگری انگلیس ایستاد و دفاع از مردم مظلوم و محرومان آن دیار را سرلوحه تلاش‌ها و فعالیت‌های خود نمود. علاوه بر این، ویژگی بارز ایشان اهتمام به اجرای قوانین اسلام و گسترش معارف دینی و جلوگیری از رواج منکرات در جامعه اسلامی بود.

کارنامه سراسر خدمت به مردم و دفاع از دین و عقاید مردم، از او الگویی جاودان در خطه فارس به یادگار گذاشت. درود و رضوان الهی بر او باد.

اینجانب از خداوند متعال علوّ درجات و از آن عالم بزرگ را خواستار مهمه عزیزانی که در برپایی این کنگره تلاش نموده اند قدردانی و تشکر می‌نمایم.

کد خبر 6100563

دیگر خبرها

  • ویژگی بارز «آیت‌الله لاری» جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد