Web Analytics Made Easy - Statcounter

زید رعد الحسین،کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل، واکنش مرگبار رژیم صهیونیستی در قبال اعتراضات فلسطینی ها در مرز غزه را به عنوان اقدامی کاملا نامناسب محکوم کرد وگفت، اقدامات این رژیم می تواند مشمول نقض کنوانسیون های ژنو و در زمره جنایات جنگی باشد.

ایران آنلاین /زید روز گذشته(جمعه) در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: مدرک کمی در رابطه با تلاش اسرائیل برای حداقلی نشان دادن خسارات و تلفات در اعتراض دوشنبه گذشته فلسطینی ها در مرز غزه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای اسرائیلی از 30 مارس تا کنون، 106 فلسطینی، از جمله 15 کودک را کشتند و 12هزار نفر را زخمی کردند.

وی افزود: اسرائیل یک قدرت اشغالگر است و طبق حقوق بین الملل ملزم به حفاظت از مردم غزه و تامین رفاه و آسایش آنهاست. پایان این اشغالگری، خشونت و ناامنی معلوم نیست.
زید خاطر نشان کرد: بسیاری از فلسطینی هایی که روز دوشنبه کشته یا زخمی شدند، کاملا غیرمسلح بودند و با سلاح واقعی از پشت، سینه و سر هدف قرار گرفتند. در روز دوشنبه در ازای 60 فلسطینی، یک اسرائیلی، آن هم با پرتاب سنگ، کشته شد. این نشان می دهد که واکنش اسرائیل کاملا نامناسب و خارج از قاعده بود.
به گفته کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل، این کشتارها نتیجه استفاده غیرقانونی از قوه قهریه از سوی قدرت اشغالگری است که می تواند مشمول نقض کنوانسیون های ژنو باشد. چنین تخلفاتی جنایات جنگی خوانده می شوند.
فلسطینی های غزه که از هفت هفته پیش، روز جمعه در مرز غزه اقدام به برپایی راهپیمایی بازگشت بزرگ می کنند، دوشنبه، همزمان با روز نکبت و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نیز به نشانه اعتراض در مرز غزه تجمع کردند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل، جمعه این هفته، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی پاکستان و سایر کشورهای مسلمان را که خواستار اعزام هیئت تحقیق مستقل و بین المللی این شورا برای بررسی جنایات اسرائیل است، بررسی می کند.
زید گفت که از درخواست ها برای انجام تحقیق بین المللی، مستقل و بیطرف درباره کشتار فلسطینی ها حمایت می کند.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این شبکه به نقل از یک منبع اسرائیل مطلع از این نشست اعلام کرد که طیفی از گزینه‌ها همچنان در حال بررسی است اما در جلسه سه‌شنبه شب تصمیم نهایی اتخاذ نشد.

این سومین نشست متوالی کابینه جنگی اسرائیل درباره پاسخ تنبیهی ایران بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز، اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • کوثری، نماینده تهران: فکر می‌کنم صهیونیست ها اقدامات محدودی انجام دهند/ توصیه می‌کنیم از جنایت‌‌ دست بردارند، و الّا مرگشان زودرس خواهد شد/ اردن باید بداند حمایت از اسرائیل به ضررش خواهد بود
  • اقدامات اسرائیل در غزه جهنم سوزانی ایجاد کرده است
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • حماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند
  • پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی