Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@02:03:35 GMT

بستن مالیات بر مواد دخانی بهترین راه کاهش عرضه و تقاضا است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۳۱۵۵

بستن مالیات بر مواد دخانی بهترین راه کاهش عرضه و تقاضا است

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه درحال حاضرسن مصرف مواد دخانی و قلیان به خصوص در زنان بسیار پایین آمده است، گفت: بستن مالیات بر مواد دخانی بهترین راه کاهش عرضه و تقاضا است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص راهکار کاهش عرضه و مصرف دخانیات گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه سلامت وجود دارد، بحث دخانیات و عرضه و تقاضای آن در جامعه است؛ در کشور ما این موضوع جزو معضلات سلامتی محسوب می‌شود، چراکه در حال حاضر سن مصرف مواد دخانی و قلیان به خصوص در زنان بسیار پایین آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش مصرف دخانیات که در تمام دنیا نیز شناخته شده، بحث وضع مالیات بر مواد دخانی است که با ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع، برای اولین بار بحث وضع مالیات بر مواد دخانی به صورت قانون درمی‌آید و امید است، با اعمال قوانین منسجم‌تر نه تنها در بحث مالیات، بلکه در بحث عرضه دخانیات هم قوانین منسجمی داشته باشیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: با توجه به استدلال‌های علمی و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، سایر کشورهایی که عرضه و مصرف را در حوزه دخانیات کم کردند، با بستن مالیات بر مواد دخانی موفق شده‌اند و در حال حاضر این موضوع در کشور ما نیز شکل گرفته و در حال اجرا است، هرچند میزان مالیات به قدری نیست که بازدارنده باشد، اما برای شروع برنامه خوب است.

رئیسی با بیان اینکه شناخته شده‌ترین ماده سمی، سیگار، توتون و تنباکو است، یادآور شد: سیگار، توتون و تنباکو عوامل خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها و بیماری های تنفسی و مزمنی همچون فشار خون و بیماری قلبی، عروقی است، امیدواریم در آینده شاهد کنترل این سم مهلک سلامتی باشیم، این معضلات مشارکت همگانی می‌‌طلبد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها