Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@11:03:35 GMT

موهای این عروسک وحشتناک بلند می شود! + عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۳۱۹۱

ساعت 24-یک عروسک غیر عادی در ژاپن وجود دارد که به گفته برخی موهای این عروسک همانند موی انسان قابل رشد است.

اوکیکو، آکا " عروسک شکار شده ی هوکایدو " یک عروسک غیر عادی قدیمی ژاپنی که در معبد ایوامی زاوا مستقر میباشد و بنا برگفته ی بعضی رشد موهای او همانند موهای انسان است. ظاهرا ، گفته شده عروسک ، توسط روح یک دختر بچه تسخیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Okiku – The Creepy Doll That Allegedly Grows Human Hair

راز داستان عروسک ژاپنی اوکیکو

افسانه های مختلفی درباره ی اوکیکو وجود دارد ، اما مشهورترین آن درباره ی یک عروسک سنتی ژاپنی است که توسط ایکیچی سوزوکی پسر هفده ساله ای از هوکایدو، خریداری شد کسی که عروسک را برایش خواهر کوچکش در سال 1918 خریده بود، گفته شده که دختر سه ساله که نامش کیکوکو بود ، عروسک را بسیار دوست داشت ؛ آن را با خود به همه جا میبرد و هر شب کنار خود میخواباند اما ، همانطور که در این نوع افسانه های وحشتناک اتفاق می افتد ، کیکوکو ی جوان بعد از یک سرماخوردگی میمیرد و و اینجا زمانی بود که بعد از ان همه چیز عجیب و غریب شد.

خانواده ی آن کودک عروسکی را که او علاقه زیای به او داشت را جهت یادبود درون یک معبد قرار دادند، بعد از از دست دادن دخترشان ، اسم او را اوکیکو گذاشتند، و شروع به دعا کردن توسط آن کردند. در یک نقطه متوجه امری غیر عادی ای شدند - عروسک که مدل موی اکاپا ( مدل موی گرد و کوتاه ) موهایش به مقدار قابل توجه بلند شده بود و آن ها از آن موضوع آن طور برداشت کردند که روح کیکوکو عروسک را تسخیر کرده است.

 

در 1938 خانواده ی کیوکو تصمیم به رفتن از هوکایدو گرفتند و به این نتیجه رسیدند که برای عروسک بهتر این خواهد بود که در جزیره باقی بماند بنابراین او را به راهب های معبد ماننجی سپردند و راز غیر عادی بودنش را به آن ها نیز گفتند. اوکیکو از گذشته در معبد بوده ، و مردم اغلب برای دیدن موهای انسان گونه ی افسانه ای او میآیند تا با چشمان خودشان ببینند اما کسی اجازه ی عکس برداری ندارد.

این روزها اوکیکو موهای بلندی که تا روی زانوی او رسیده است ، دارد و موهایش هر چند وقت یکبار توسط راهب ها چیده میشود و رسیدگی به یک عروسک تسخیر شده خیلی خطرناک است اما یکی از راهب ها شبی درخواب دید که اوکیکو از او خواست که به او رسیدگی کند و بعد از آن رویا او شروع به انجام اینکار کرد. هیچکس قادر به توضیح این مسئله که چرا موهای او رشد میکند ، نیست.

راز اوکیکو عروسک وحشتناک

برخی منابع نیز ادعا کردند که یک آزمایش علمی نشان داده است که موهای آن عروسک حقیقتا موی کودک انسان است اگرچه من هنوز شواهدی را دراین باره پیدا نکرده ام حتی حرف های مضحکی در این باره شنیده ام ؛ که مثلا اگر به کوکیکو به اندازه ی کافی نزدیک شوید و به دهان نیمه باز او نگاه بیندازید، دندان های درحال رشد او را نیز خواهید دید. داستان اوکیکو الهام بخش تعدادی از رمان ها ، فیلم ها و بازی های کابوکی سنتی که اساس وحشتناک تری دارند مثلا عروسک میخندد ، ناله میکند و یا به اطراف میچرخد. بنابراین اگر زمانی در جزیره هوکایدوی ژاپن بودید و خواستید که به یک عروسک تسخیر شده با چشمانی گرد و ریز مشکی خیره شوید به معبد ماننجی برای دیدن عروسک تسخیر شده مشهور سر بزنید.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاخره حق عروسک‌ها را می‌دهند؟

اوایل دهه ۸۰ که تئاتر کشورمان یکی از دوره‌های طلایی خود را سپری می‌کرد، زنده‌یاد جواد ذوالفقاری، هنرمند و مدرس نمایش عروسکی در اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی (یونیما) پیشنهاد کرد که روز یکم فروردین ماه به نام روز جهانی نمایش عروسکی نامگذاری شود.

این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و از آن پس، نمایشگران عروسکی این روز را که همزمان با نوروز است، به نام روز جهانی نمایش عروسکی گرامی داشتند. از سالی که این نامگذاری انجام شد، تا چند سال بعد از آن، نمایشگران عروسکی این روز را دور هم جمع می‌شدند و معمولا در فضای باز خانه هنرمندان ایران جشنی با حضور کودکان و عروسک‌ها برپا می‌کردند. از آنجاکه روز اول فروردین ماه همزمان با تعطیلات نوروز است، این جشن بعد از ایام نوروز و در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شد.

به گزارش ایسنا، در کشور ما با وجود گروه‌های متعددی که در شاخه عروسکی فعال هستند، اجرای نمایش عروسکی، جریان مستمری ندارد و عموما آثار عروسکی تنها در جشنواره عروسکی تهران مبارک روی صحنه می‌روند. این کمبود سبب شده تا بسیاری از فعالان این رشته، فضای کار نداشته باشند و این چنین است که برخی از دانشجویان رشته عروسکی، حتی امکان دیدن یک نمایش عروسکی را نداشته‌اند که این مساله به خودی خود امری است غریب و باید فکری برای آن اندیشید.

 امسال اما برای نمایشگران عروسکی سال متفاوتی است؛ سالی که در آن ۳ نمایش عروسکی بزرگسال روی صحنه رفتند و هر سه با اقبال تماشاگران رو به رو شدند.

نمایش‌های «مامان» به نویسندگی و کارگردانی الهام سلج محمودی، «دویست و هشتادمین شب سال» نوشته و کار مرجان پورغلامحسین و «مَثلِث» به نویسندگی و کارگردانی قیس یساقی سه نمایشی بودند که ابتدا در نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک روی صحنه رفتند و هر سه جزو برگزیدگان این دوره از جشنواره شدند و بعد از آن اجرای عمومی خود را روی صحنه بردند.

هادی حجازی‌فر، دبیر نوزدهمین جشنواره عروسکی شرط کرده بود که نمایش‌های موفق جشنواره در مجموعه تئاترشهر نوبت اجرای عمومی بگیرند. این وعده در اولین گام با اجرای نمایش «مامان» محقق شد و این اثر نمایشی اولین کار جشنواره نوزدهم بود که پاییز امسال در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت و موفقیت آن مدیر این مجموعه را دلگرم کرد تا به فاصله چند ماه بعد یعنی بهمن ماه به دو نمایش دیگر نوبت اجرای عمومی بدهد.

و این چنین بود که نمایش‌های «مَثلِث» و «دویست و هشتادمین شب سال» نیز همزمان با هم در دو تالار سایه و قشقایی روی صحنه رفتند. این در حالی بود که «مامان» نیز دور دوم اجراهای خود را در تئاتر هامون سپری کرد.

همزمان با اجرای این سه نمایش هادی حجازی‌فر و محمد عاقبتی به عنوان دو هنرمند فعال در تئاتر عروسکی در نشستی تاکید کردند که نمایش عروسکی نسخه درجه دوم تئاتر نیست بلکه امکاناتی بیش از تئاتری دارد که با حضور بازیگر اجرا می‌شود و جدا کردن آن از تئاتر امری است ناپسند چراکه نمایش عروسکی، هم همان تئاتر است منتها با ابزار عروسک روی صحنه می‌رود.

آنان بر این نکته نیز اصرار داشتند که هنرمندان تئاتر عروسکی هم تفاوتی با دیگر فعالان تئاتر ندارند و نباید به عنوان اقلیتی درجه دو به آنان نگریست.

موفقیت این سه نمایش، هنرمندان فعال در رشته عروسکی را دلخوش کرده است که شاید مدیران سالن‌های نمایشی این نکته را در نظر بگیرند که موفقیت یک اثر نمایشی در گرو کیفیت آن است و این موضوع ربطی به این ندارد که آن نمایش با عروسک اجرا بشود یا با حضور بازیگر روی صحنه برود.

حجازی‌فر در همان نشست عنوان کرد که اگر نمایش عروسکی باکیفیتی آماده اجرا بشود، به عنوان تهیه‌کننده با گروه اجرایی آن همکاری خواهد کرد.

او همچنین تاکید داشت که قرار است نمایش «مثلث» که به عنوان کاری از مشهد در جشنواره عروسکی شرکت کرده بود، در مقطع زمانی مناسب‌تری دور دوم اجراهای خود را در تئاتر هامون روی صحنه ببرد.

مجموعه این عوامل شاید سبب شود که هم مدیران سالن‌های تئاتر نگاه بازتری به نمایش عروسکی داشته باشند و گروه‌های متقاضی اجرا را به صرف عروسکی بودن، کنار نگذارند و هم فعالان این رشته دلگرم شوند که اگر نمایشی با کیفیت قابل قبول ارایه بدهند، سالن مناسبی برای اجرای آن خواهند یافت.

انتهای پیام   

دیگر خبرها

  • بالاخره حق عروسک‌ها را می‌دهند؟
  • معبد هندوها در هرمزگان + فیلم
  • ناامنی غذا در غزه وحشتناک است
  • دیوار بلند البرز مرکزی در بخش کجور
  • تصاویر وحشتناک از یک موزه پزشکی در آمریکا 
  • (ویدئو) حمله وحشتناک سگ روتوایلر به یک زن
  • بزرگترین تک بنای سنگی ایران را در این شهر ببینید
  • عروسک بومی «بیگک» تولید می‌شود
  • رونمایی از تیزر برنامه «عروسک‌خونه»
  • بحران وحشتناک در انگلیس؛ ۲۰هزار تجاوز در مراکز روانی