Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@10:37:31 GMT

بازداشت چند فعال حقوق زنان در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۳۵۱۷

مقام‌های عربستان سعودی ۷ کنشگر حامی حقوق زنان را بازداشت کرده‌اند.

این بازداشت‌های کنشگران برجسته حقوق زنان در عربستان چند هفته پیش از رفع ممنوعیت رانندگی برای زنان رخ داده است.

دلیل این بازداشت‌ها روشن نیست، ولی کنشگران می‌گویند مقام‌های سعودی در تلاش اند این زنان را ساکت کنند. شبکه تلویزیونی خبری دولتی در عربستان گزارش داده است که این زنان بابت تماس‌هایشان با یک کشور خارجی دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی برای زنان قوانین خیلی سخت‌گیرانه‌ای دارد که طبق آن زنان برای تصمیم‌ها و اقدام‌های مختلفی باید اجازه شوهر یا یک قیم مرد را داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که لجین هذلول، عزیزه آل یوسف، و ایمان نجفیان در میان بازداشت‌شدگان هستند. آن‌ها علنا از ممنوعیت رانندگی زنان و همین‌طور قوانین قیمومیت زنان در عربستان انتقاد کرده‌اند.

حکومت سعودی در سپتامبر سال گذشته اعلام کرد که منع رانندگی برای زندان را لغو می‌کند. این اصلاحات قرار بوده در ماه آینده اجرایی شود.

این از جمله اصلاحاتی بوده که ولیعهد ۳۲ساله عربستان، محمد بن سلمان، پیش برده است. او هم‌چنین برنامه "چشم‌انداز ۲۰۳۰" را جلو برده است که هدف آن متنوع‌کردن اقتصاد سعودی و بازکردن جامعه اعلام شده است.

ولی این تغییرات با ماجرا‌های دیگری هم همراه شده است. از جمله در ماه نوامبر سال گذشته، ده‌ها شاه‌زاده عالی‌رتبه، بازرگان و وزرای فعلی و سابق در جریان آن‌چه "کارزار مبارزه با فساد" اعلام شد، بازداشت شدند و برای مدتی طولانی در یک هتل مجلل زندانی بودند.

هم‌چنین ماجرای سفر خبرساز سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، که ناگهان راهی عربستان شد و برای چندین روز معلوم نبود کجاست.

در عین حال عملیات نظامی ائتلاف عربستان در یمن هم که از زمانی آغاز شد که محمد بن سلمان وزیر دفاع بوده، انتقاد‌های بین‌المللی را برانگیخته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فعال حقوق زنان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات شترسواری زنان در عربستان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 مسابقات شترسواری سرعت یکی از مسابقات مهم تاریخی در عربستان است که برای آن جوایز بسیار بزرگی نیز در نظر گرفته می‌شود. حالا مسابقات شترسواری زنان نیز برگزار شده که مصدومین پرتعدادی داشته است. تصاویر این مسابقات و سقوط زنان حین رم دادن شترها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • مسابقات شترسواری زنان در عربستان
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد