Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه عکس با محوریت زندگی، آیین ها و رسوم عشایر استان با عنوان چیزی شبیه زندگی به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و موسسه "راد نو اندیش" در خانه هنرمندان تهران گشایش یافت.

آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از هنرمندان مقیم تهران استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه ۳۰ اثر عکس "اسحاق آقایی" از عکاسان مردم نگار کهگیلویه و بویراحمد با موضوع زندگی عشایر بویراحمدی و قشقایی به مدت یک هفته روی دیوار رفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: کهگیلویه و بویراحمد مهد فرهنگ، تمدن و تاریخ است.

علی محمد احمدی افزود: زندگی در استان نشان از سازگاری با دشواری های طبیعت است و مردم ما با وجود همه دشواری ها سالها با عزت و افتخار زندگی کرده اند.

احمدی ابراز داشت: مردم استان ما سبکی از زندگی ایرانی اسلامی را به نمایش گذاشته اند.

احمدی با اشاره به نمایشگاه برگزار شده، افزود: این نمایشگاه معرف سادگی، صلابت، صداقت و پاکی مردمان دنا است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی فرهنگ غنی عشایر استان و همچنین بستر سازی برای رشد و شکوفایی توانایی هنرمندان استان روی دیوار رفته است.

شریف اسلامی افزود: ‌زندگی عشایری با جاذبه های فرهنگی و اجتماعیش روز به روز در حال زوال بوده و هدفگذاری برای احیا و حفظ این ظرفیت های ارزشمند ضروری است.

اسلامی تصریح کرد: از جمله اهداف برگزاری چنین نمایشگاهی معرفی هرچه بهتر آداب و سنن عشایر استان است.

رئیس حوزه هنری استان خاطرنشان کرد: دغدغه ما در این محور،  حفظ و احیای منش ها و فضیلت های جامعه عشایری همچون شجاعت، دین مداری، قناعت، مهمان نوازی و ... است.

وی ابراز داشت: بی شک پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از رشد شهر نشینی، تهاجم فرهنگی و هویت گریزی در جامعه، تنها با تقویت مؤلفه های هویتی جامعه امکان پذیر است.

کد خبر 4300693

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی یاسوج بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران اشتغال خرم آباد مشهد بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تا ساعت ۱۵:۳۰ پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در دوگنبدان ۲۹.۶، امامزاده جعفر ۲۸.۹، سی سخت ۲۸.۱، یاسوج فرودگاه ۲۶.۳ و در لیکک ۲۰.۲ میلی متر باران باریده است.
سامانه پرقدرت بارشی که فعالیت آن در استان کهگیلویه و بویراحمد از صبح امروزآغاز شده ، تا امشب ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • خداحافظی احساسی: دیوار زرد اشک رویس را در آورد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد