Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@23:52:04 GMT

◄ مجوز پارک بوئینگ 777X در گیت‌های پرواز

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۴۳۷۰

◄ مجوز پارک بوئینگ 777X در گیت‌های پرواز

تین‌نیوز | 

سری X هواپیماهای بوئینگ 777 دارای بال‌های تاشو هستند. این هواپیما قادر است با بستن بال‌ها به نزدیکی گیت‌های فرودگاه نزدیک شود تا مسافران قادر باشند بدون نیاز به اتوبوس به سالن اصلی فرودگاه بروند.

اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده آمریکا به شرکت بوئینگ اجازه داده تا جهت رفاه حال مسافرانش، هواپیما‌های جدید خود که بال‌هایی تاشو دارند را در گیت‌های پرواز پارک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هواپیما‌های ۷۷۷ ایکس پس از فرود، بال‌هایشان را آن‌قدر می‌چرخانند که آن‌ها در وضعیتی کاملاً عمود قرار می‌گیرند. به گزارش بلومبرگ این هواپیما‌ها تنها مدل‌های تجاری هستند که از بال‌های تاشو‌ بهره می‌برند و پیش‌ازاین تنها هواپیما‌های نظامی و کوچک از این ویژگی بهره می‌بردند تا بدین شکل کمترین جای ممکن را اشغال کنند.

بال‌های تاشو‌ هواپیما‌های بوئینگ که در مدل  ۷۷۷ ایکس بکار رفته، به‌قدری خلاقیت و نوآوری در طراحی و ساختشان استفاده‌شده‌ که موجب شدند استاندارد‌های جدیدی برای آن‌ها در نظر گرفته شوند. اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده آمریکا حتی برخی از ارقام و اندازه‌های جدید را نیز منتشر کرده است.

این اداره نگران است که بال‌های تاشو‌ هواپیما‌های بوئینگ خطرآفرین شده‌ و حادثه بیافرینند؛ چراکه پیش‌ازاین برخی خلبانان قبل از پرواز قسمت پایانی این بال‌ها را چک نکرده و موجب به وجود آمدن سانحه‌های هوایی شده بودند.

حال اداره هوانوردی فدرال آمریکا، کمپانی بوئینگ را موظف کرده که سیستم‌های هشدار ویژه‌ای در این هواپیماها بکار ببرد تا خلبانان موظف شوند پیش از پرواز از قفل بودن این بال‌های تاشو در جایگاه مناسبشان اطمینان خاطر پیداکرده و سپس سراغ تیک‌آف بروند. این آژانس همچنین خاطرنشان کرده که هواپیما‌های بوئینگ به‌هیچ‌وجه قادر نخواهند بود حین پرواز بال‌هایشان را جمع کنند.

از این سیستم در هواپیماهای ناو نشین روسیه و آمریکا برای صرفه‌جویی در فضای پارک هواپیماها استفاده می‌شد؛ اما این نخستین بار است که این سیستم در هواپیماهای مسافربری استفاده می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بوئینگ 777

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد

سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرد که ارتش آمریکا کار انتقال هزاران موشک را پس از حمله ایران و برای تجهیز دوباره نیروی هوایی اسرائیل آغاز کرده است.

منابع آگاه اطلاعاتی مهرماه گذشته نیز اعلام کردند که آمریکا از پایگاه‌های العدید قطر، قبرس، یونان و راماشتاین آلمان مخرب‌ترین نوع بمب‌ها از طریق هواپیما‌های ترابری خود را به سرزمین‌های اشغالی منتقل کرده است.

بر این اساس، آمریکا بمب‌های GBU و GBU ۳۱ از طریق هواپیما‌های ترابری خود را به اسرائیل منتقل کرد. بمب‌های یاد شده مخرب‌ترین نوع مهماتی بوده که تاکنون برای تخریب مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غزه به کار رفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیما‌های جنگنده خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره زالوی طبی
  • رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری
  • همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد