Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@20:35:13 GMT

گیلان کم آب واکنش کاربران توییتر را برانگیخت + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۴۴۸۵

گیلان کم آب واکنش کاربران توییتر را برانگیخت + تصاویر

موضوع کاهش منابع آبی پرباران ترین استان کشور مورد توجه کاربران اینترنتی قرار گرفته است، کاربران در توییتر با هشتگ های #گیلان_کم_آب و #ب_رنج این موضوع را به چالش کشیدند و بر ضرورت استفاده درست از ظرفیت های منابع آبی و مسائل زیست محیطی پیرامون آن تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، از دوردست های تاریخ تا به امروز گیلان با توجه به جغرافیای آن معروف به استان پر باران کشور بوده و همواره از آن به سرسبز و مرطوب یاد می شود، اما چند سالی است که خشکسالی گریبان این استان که به دیار باران های نفره ای معروف شده است نیز گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد گیلان بر اقتصاد کشاورزی استوار است و با توجه به آنکه کم آبی طی سال های اخیر، به مرز بحران نزدیک شده و زنگ های هشدار را در این ارتباط به صدا درآورده، کارشناسان راهکار عملی مقابله با خشکسالی را اولویت صرفه جویی آب در بخش کشاورزی و ضرورت استفاده درست از ظرفیت های منابع آبی و مسائل زیست محیطی پیرامون این موارد می دانند. (بیشتر بدانید)

 

 

از سویی دیگر نحوه جانمایی کانال ها و استحکام و زیرساخت های آن برای کشاورزان، آب سواران منطقه و کارشناسان مهم بوده و این موضوع بارها به مدیران اجرایی  گوشزد شده است.

 

** توجه ویژه کاربران اینترنتی به کاهش منابع آبی گیلان با هشتگ های #گیلان_کم_آب و #ب_رنج 

 

حال موضوع کاهش منابع آبی پرباران ترین استان کشور مورد توجه کاربران اینترنتی قرار گرفته است؛ کاربران توییتر با هشتگ های #گیلان_کم_آب و #ب_رنج این موضوع را به چالش کشیدند و بر مدیریت صحیح منابع آبی تأکید کردند.

 

 

 

یکی از کاربران در این باره نوشته است: "کمبود هر ساله آب و هدررفت 75 درصد آب باران در 54 حوزه آبریز، در پرباران ترین منطقه جهان فقط نتیجه بی کفایتی نمایندگان است. چند سال باید منتظر تکمیل سدهای شفارود، پلرود، دیورش، لاسک و دیلمان باشیم تا آب به مقدار مناسب به مزارع برسد؟!"

 

علی دژپور یکی از کاربران توییتر با اشاره به لزوم مدیریت منابع آبی در گیلان، نوشت: « بهسازی نکردن کانال های آبیاری مزارع و عدم تخصیص به اندازه آب به طوری که آب در فرایند آبیاری دچار هدررفت می شود از جمله مسائل موجود در زمینه مدیریت منابع آبی در گیلان است».

 

این کاربر در جایی دیگر نوشت: "در استان گیلان در اوایل فصل کشت به نسبت آب فراوانه، متاسفانه مدیریت درستی بر روی منابع صورت نمی گیره و هر چه می گذریم با مشکل کمبود آب مواجه می شویم. متأسفانه با ادامه پیداکردن این روند در سال های اخیر بحران آبی در بعضی مناطق زودتر دیده میشه."

 

امین اسدی نیز موضوع جاسوس های محیط زیستی را در این رابطه بی ربط نداسته و نوشته است: «شاید در درجه اول عجیب باشه وقتی بفهمیم گیلان بی آب است اما با بررسی های بیشتر متوجه می شویم که نفوذ جواسیس محیط زیستی اصلا به این مسئله بی ربط نیست. یکی از اهداف این جواسیس خشکسالی ایران و کشت فراسرزمینی بود».

 

یکی دیگر از کاربران هم به این موضوع اشاره کرد و نوشت: «#نفوذ می تواند «تأثیر» در تصمیم گیری اشتباه باشد، گیلانی که به ذخایر فراوان آبی شهرت دارد با مشکل کم آبی مواجه شده! اگر کاووس سید امامی ها و کاوه مدنی ها تصمیم گیری های نادرست در صنعت سدسازی و تغییر مسیر رودخانه هادخالت نمی کردند امروز هشتگ های #گیلان_بی_آب و #ب_رنج کاربرد نداشت.

 

سیاوش آقاجانی نیز در این باره نوشت: «کشاورز #ب_رنج کاری که در #گیلان_بی_آب محصول مرغوب و استراتژیک تولید می کند چه گناهی کرده جز اینکه مسئولان گیلانی که در مجلس و دولت اند کسری از غیرت مسئولان مناطق گندمکار را ندارند که دولت محصولشان را دو برابر قیمت گندم خارجی بخرد و هم مانع واردات بی وقت و بی رویه محصولشان شود!».

 

در جایی دیگر یکی از کاربران به توییت غلامعلی جعفرزاده واکنش نشان داده و نوشته است: «ما این محصول را #ب_رنج بالا میاریم و تمام زندگیمون همینه»

 

در ادامه بخشی از واکنش های کاربران اینترنتی به کاهش منابع آبی در گیلان و بیان مسائل و راهکارهای پیرامون این موضوع را مشاهده می کنید.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس

به گزارش پارس نیوز ، این صفحه به کاربران این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و آسان‌تر از قبل به مخاطبان مورد علقه خود که نام آن‌ها را در این فهرست قرار داده‌اند، دسترسی پیدا کنند.  

این بروزرسانی زمان پیدا کردن شخص مورد نیاز برای ارسال پیام را کاهش می‌دهد و به نوعی صرفه‌جویی در وقت است و همچنین تماس‌های صوتی و تصویری را آسان‌تر خواهد کرد.

این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است، بنابراین حتی برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا نیز در دسترس نیست. احتمالاً زمان می‌برد تا صفحه جدید به واتساپ کاربران نهایی راه پیدا کند، اما از نظر ظاهری، ممکن است ابتدا به نسخه اندروید بیاید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • پوستر «مست عشق»، سوژه خنده کاربران شد
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است
  • «وعده صادق» حیرت جهانیان را برانگیخت/سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل، افتخارآمیز بود و غرور ملی را برانگیخت /با رفتارهای آزاردهنده نباید غرور و شادی مردم را از بین برد
  • خشم هواداران منچستریونایتد از مصدومیت دوباره میسون مانت: او را به چلسی برگردانید!