Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@15:50:48 GMT

4500 هکتار زمين در نقده به سيستم آبياري نوين مجهز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۴۸۴۷

4500 هکتار زمين در نقده به سيستم آبياري نوين مجهز شد

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي نقده گفت: سامانه هاي نوين آبياري در چهار هزار و 500 هکتار از اراضي اين شهرستان اجرا شده است.

ناصر قره پاپاق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 20 هزار و 396 هکتار زمين زراعي آبي در اين شهرستان وجود دارد که هيچ محدوديتي براي اجراي آبياري نوين در اين مزارع وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اگر کشاورزان پروانه مجاز آبياري را در اختيار داشته باشند، مي توانند با مراجعه به اداره جهاد کشاروزي اين شهرستان مجوز هاي لازم را براي اجراي آبياري نوين در زمين کشاورزي خود دريافت کنند.
وي اضافه کرد: استفاده از روش‌هاي مناسب آبياري نوين مي تواند راندمان آبياري را در اراضي کشاورزي در بخش آبياري قطره اي به ميزان 90 درصد و در بخش آبياري باراني به ميزان 65 درصد افزايش دهد.
مدير جهاد کشاورزي نقده با اشاره به وجود 57 هزار و 327 هکتار زمين کشاورزي در اين شهرستان گفت: تاکنون 25 هزار و 797 هکتار از اين اراضي سند دار شده است که حدود 45 درصد اراضي اين شهرستان را شامل مي شود.
به گزارش ايرنا نقده داراي 20 هزار و 396 هکتار زمين زراعي آبي، 29 هزار و 325 هکتار زمين ديمي، هفت هزار و 606 هکتار زمين باغي و 42 هزار هکتار اراضي ملي است.
شهرستان 110 هزار نفري نقده با 92 روستاي تابعه در فاصله 80 کيلومتري جنوب شرقي شهر اروميه قرار دارد.
اجراي طرح هاي آبياري نوين از جمله راهکارهاي کاهش مصرف آب در بخش کشاورزي است؛ بيش از 90 درصد آب مصرفي در کشور و آذربايجان غربي به حوزه کشاورزي اختصاص دارد.
آذربايجان غربي داراي 800 هزار هکتار اراضي کشاورزي است که 90 درصد منابع آبي استان در اين اراضي مصرف مي شود.
8135/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد