Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@08:03:43 GMT

18 میلیون و 263 هزار سهم در بورس خوزستان مبادله شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۴۸۵۷

18 میلیون و 263 هزار سهم در بورس خوزستان مبادله شد

به گزارش ایرنا به نقل از بورس منطقه ای خوزستان، این تعداد سهام متعلق به 126 شرکت است که 32 درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و 68 درصد مربوط به فروش سهام بود.
معاملات توسط 11 ایستگاه معاملاتی انجام و برای 116 نفر کد سهامداری جدید ایجاد شد.
در پایان معاملات هفته گذشته اوراق امتیاز تسهیلات مسکن و سهام شرکت ها پارس خودرو و ایران خودرو با بیشترین ارزش ریالی خرید و اوراق خزانه اسلامی و سهام شرکت های فولاد خوزستان و کنتورسازی ایران به ترتیب با بیشترین ارزش ریالی فروش روبه رو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


3004/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ایران خودرو خودرو سهام فولاد خوزستان مسکن موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاطم بورس با ریسک سیاسی

بورس تهران در روز گذشته، بدترین عملکرد خود را در سال‌جدید برجای گذاشت. در روز گذشته، شاخص‌کل بورس تهران، افت ۲.۳۸‌ درصدی را برجای گذاشت و در آستانه از دست‌دادن سطح ۲.۲ میلیون‌واحدی قرار گرفت.

به گزارش دنیای اقتصاد، این مقدار از کاهش، بیشترین افت روزانه این شاخص از ۶ آبان سال‌قبل است. شاخص هم‌وزن نیز در روز گذشته، افت ۳.۳۴‌ درصدی را تجربه کرد. در فرابورس نیز شاخص اصلی این بازار با کاهش ۲.۴۴‌ درصدی همراه شد.

همان‌طور که از مقدار افت نماگر‌ها نیز پیداست، در روز گذشته، فشار عرضه در نماد‌های کوچک و ارزش بازار پایین‌تر بیشتر از نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز بوده‌است. گروهی این موضوع را به شاخص‌سازی مربوط می‌دانند و ادعا می‌کنند که در روز گذشته حمایت‌های تصنعی از سهام بزرگ بازار به‌عمل آمده‌است. در همین‌حال روز گذشته اعلام شد که امروز، جلسه حقوقی‌ها در راستای حمایت از بازار تشکیل خواهد شد.

بازار از دریچه آمار

از آغازین دقایق معاملات دیروز، فشار عرضه در کلیت بازار مشهود بود و نماگر‌های سهامی، تا آخرین دقایق معاملات با کاهش ارتفاع همراه شدند. ریسک سیستماتیک منتج از منازعه خاورمیانه همچنان بر سپهر بازار سهام سایه افکنده است و این فضای غبارآلود که با اخبار منتشره در رسانه‌های مختلف هر لحظه رنگ خاصی به خود می‌گیرد، سبب‌شده تا جریان تقاضا از بازار سهام گریزان شود و بازار با تشدید جریان عرضه مواجه شود.

در روز گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام که شامل سهام و حق‌تقدم می‌شود، رقم ۴ هزار و ۸۳۸‌ میلیارد‌ تومان را ثبت کرد که رقم نازلی محسوب می‌شود. این امر نشان می‌دهد که برای سهامی که در صف‌فروش نماد‌های مختلف بازار در کف قیمتی روزانه قرار داشتند، خریداری وجود نداشته‌است. همچنین در روز گذشته، هزار و ۷۴۵‌ میلیارد تومان از گردونه معاملات سهام و حق‌تقدم خارج شد که بیشترین مقدار خروج پول از بازار از ۶ خرداد سال‌قبل بوده است.

شرایط کلی بازار

در روز گذشته صندوق‌های اهرمی با فشار فروش قابل توجهی همراه شدند و هر پنج صندوق اهرمی حاضر در بازار با کاهش ارتفاع بیش از ۶‌ درصدی همراه شدند. همان‌طور که در گزارش‌های قبلی «دنیای‌اقتصاد» نیز اشاره شده‌است، این صندوق‌ها قابلیت نوسان بیشتری نسبت به سهام عادی بازار دارند و طبیعتا ریسک بیشتری را نیز دارا هستند و وضعیت قمر در عقربی که در فضای کنونی کشور تجربه می‌شود، سبب شد تا این صندوق‌ها نیز با کاهش ارتفاع همراه شوند، در مقابل جریان پول همچنان به سمت‌و‌سوی دارایی‌های امن روانه می‌شود.

در روز گذشته، به دلیل رشد قیمت دلار در بازار آزاد و رشد قیمت اونس در روز‌هایی که بازار ایران تعطیل بود، صندوق‌های طلا با تقاضای قابل‌توجهی همراه شدند و کلیه این صندوق‌ها در دامنه مثبت به‌کار خود خاتمه‌دادند. با توجه به ریسک ژئوپلیتیک موجود، جریان پول به سمت بازار سهام روانه نمی‌شود، چرا که در صورت بروز کشمکش نظامی، بازار سهام با افت ارتفاع بیشتر همراه می‌شود، اما دارایی‌های بازار طلا و سکه می‌توانند در نقش یک پناهگاه، سرمایه سرمایه‌گذار را حفظ کنند.

ادامه وضعیت بازار

دلار در روز گذشته، برای نخستین‌بار وارد کانال ۶۶‌ هزار‌ تومان شد، هرچند در پایان روز به کانال ۶۵ هزار تومانی بازگشت و یکی از دلایل رشد صندوق‌های طلا نیز همین افزایش قیمت دلار در بازار آزاد بود. گفتنی است که شاخص ارزی در واپسین معاملات روز پنج‌شنبه، در رقم ۶۴‌ هزار و ۵۰۰‌ تومان معامله‌شده بود و در ادامه فضای مبهمی که در راستای واکنش یا عدم‌واکنش ایران به قضیه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه وجود دارد، همچنان دلار به افزایش قیمت خود در بازار آزاد ادامه می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد تا زمانی‌که این فضای مبهم صاف و شفاف نشود، تقاضایی روانه بازار سهام نخواهد شد. با وجود رشد قیمت دلار در بازار آزاد که یکی از محرک‌های سنتی بورس در سنوات قبل بوده، ترس ناشی از ریسک‌ها، اجازه عرض‌اندام را به بورس نمی‌دهد و ارزش دلاری این بازار در یکی از نازل‌ترین مقادیر خود در ماه‌های اخیر (۱۳۵‌میلیارد دلار) قرار گرفته است. تا زمانی‌که فضا مبهم باقی‌بماند، جریان پول ترجیحا به سمت دارایی‌های امن در بازار طلا و سکه خواهد رفت و به‌رغم حباب موجود در این ابزارها، راهی بازار سهام که قیمت‌های مناسبی را نیز داراست، نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • روز سبز بورس تهران
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از چهارشنبه
  • جو مثبت در بازار سهام؛ حدود ۵۰۰ نماد بورسی صف خرید شدند
  • دامنه نوسان تا ۳ روز مثبت و منفی ۱ درصد تعیین شد
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/ خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • پیش افتادن فروش در تالار منطقه اي ارومیه
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی
  • گزارش بورس امروز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳