Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@18:15:43 GMT

همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بهار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۶۱۲۶

همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بهار برگزار شد

به گزارش ایرنا، یکی از کارشناسان پلیس فتا استان همدان در این همایش مناسب‌ترین راهکار در کاهش جرائم فضای مجازی را پیشگیری عنوان کرد و گفت: مهمترین پارامترهای این کاهش ارتقای دانش کاربران در فضای مجازی است.
سروان محمد نقوی افزود: بیشترین استفاده از فضای مجازی در نوجوانان، حضور در شبکه‌های اجتماعی موبایلی است که با دید مثبت به آن نگاه می‌کنند در صورتی که در کنار فرصتهای آن باید تهدیدات و خطرات آنها را نیز شناخت تا بتوان در یک فضای ایمن فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نقض حریم خصوصی افراد به عنوان یکی از تهدیدات شبکه‌های اجتماعی برای کاربران افزود: شبکه‌های اجتماعی ابزارها و امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند تصاویر و ویدئوهای خویش را در صفحه شخصی خود قرار دهند و در بیشتر این شبکه ها، برای حفظ حریم خصوصی افراد راهکارهایی ارائه شده است.
سروان نقوی مثال زد: این فعالیت دسترسی به تصاویر و اطلاعات خصوصی را با توجه به درخواست کاربر محدود می‌کنند و یا اجازه مشاهده پروفایل کاربر را به هر کسی نمی‌دهند؛ ولی این راه‌ها کافی نیستند.
کارشناس پلیس فتا همدان با اشاره به پنهان بودن هویت کاربران در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی موبایلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از پرونده‌های موجود در پلیس فتا در راستای شبکه‌های اجتماعی جعل هویت افراد و سوءاستفاده از اعتماد کابران است.
سروان نقوی گفت: بنابراین نوجوانان به ویژه دختران به هیچ عنوان نباید به افراد غریبه آنلاین در فضای مجازی اعتماد کنند چراکه ممکن است آنچه که خود را معرفی می‌کند نبوده و نیت شومی داشته باشد.
وی با بیان اینکه برخی از کاربران فکر می‌کنند هر چه تعداد دوستان آنها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد بهتر دیده شده و شناخته می‌شوند و در نتیجه منافع بیشتری خواهند داشت، گفت: کاربران به دنبال درخواست‌های دوستی مکرر در فضای مجازی نباشند زیرا ممکن است یکی از همین دوستان، مجرم سایبری بوده و به دنبال سوء استفاده از وی باشد.
گفتنی است این همایش با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و نوجوانان در خصوص تهدیدات فضای مجازی برگزار شد.
شهرستان بهار با 119 هزار نفر جمعیت در 15 کیلومتری همدان واقع شده است.
7523/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی استان همدان حریم خصوصی دانش آموزان شبکه های اجتماعی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: جماران

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • واکنش کاربران فضای مجازی به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان + فیلم