Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@00:50:10 GMT

اردوغان: آمریکا مراقب باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۶۱۸۴

اردوغان: آمریکا مراقب باشد

رئیس‌جمهوری ترکیه از ناکامی جهان در پایان دادن به خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه انتقاد کرد.
به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولو، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در یک گردهمایی مردمی تحت عنوان "محکومیت ظلم، حمایت از قدس" در حمایت از فلسطینیان گفت: صادقانه بگویم جهان اسلام در آزمون قدس شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها جهان اسلام بلکه کل جهان در آزمون قدس شکست خورده است.
اردوغان در این گردهمایی که با حضور رهبرانی از کشورهای خارجی و همچنین نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین برگزار شد، تاکید کرد: قدس تنها یک شهر نیست. قدس یک نماد است، یک آزمون، یک قبله. اگر ما نتوانیم از قبله اول خودمان حفاظت کنیم، نمی‌توانیم اطمینانی درباره آینده آخرین قبله خودمان داشته باشیم. ما با صهیون و صهیونیسم مواجه هستیم. متاسفانه حتی چنین فاجعه‌ای هم برای مسلمانان کافی نیست تا متحد شوند. من صهیونیست را از یهودی جدا می‌کنم. هدف اصلی مقابله با صهیونیسم و صهیونیست‌هاست. خصومت آنها علیه مسلمانان اصلا بخشودنی نیست.
رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: اسرائیل از ۱۹۴۷ هر کاری دلش خواسته، کرده است و امروز هم بی‌پروا به کارش ادامه می‌دهد. نمی‌توانیم چشمانمان را روی این حقایق ببندیم. با تازه‌ترین تصمیم آمریکا، بار دیگر به حریم قدس تجاوز شد.
 به گفته اردوغان، در حالی که مسجد الاقصی به صورت روز افزونی با حضور صهیونیست‌های رادیکال آلوده می‌شود، مسجد الخلیل هنوز در اشغال است و تمام کاری که مسلمانان می‌کنند، محکوم کردن است.
او تاکید کرد: تنها زبانی که یک "مجرم بی وجدان" می‌فهمد، زبان قدرت است. اگر در کل جهان مسلمانان علیه این ظلم متحد شوند، حتی حمایت لابی‌هایی که اسرائیل به حمایتشان نیاز دارد، نمی‌توانند آن را حفظ کنند.
به نقل از ایسنا، اردوغان از مردم اسرائیل و آمریکا خواست تا علیه این ظلم قیام کنند و هشدار داد که ممکن است "دولت تروریستی اسرائیل" روزی ضربه‌ای به آمریکا بزند.  
بیش از ۲۰۰۰ افسر پلیس در محل گردهمایی مستقر شدند و مراسم تحت تدابیر امنیتی نسبتا شدید برگزار شد. در ادامه مراسم پرچم‌های ترکیه و فلسطین میان شرکت‌کنندگان توزیع شد.
در تظاهرات فلسطینی‌ها در دوشنبه گذشته همزمان با هفتادمین سالروز تشکیل رژیم اشغالگر قدس و جابجایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس دست‌کم ۶۲ معترض فلسطینی کشته و صدها تن دیگر به دست نیروهای اسرائیلی مستقر در امتداد حصار غزه با اسرائیل زخمی شدند. از زمان آغاز راهپیمایی‌های غزه در ۳۰ مارس، بیش از ۱۰۰ معترض فلسطینی در جریان تیراندازی‌های ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند.  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اردوغان ترکیه قدس فلسطین اسرائیل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل به دنبال تحریک درگیری‌های منطقه‌ای است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که رژیم اسرائیل در تلاش است تا درگیری منطقه‌ای را در خاورمیانه به راه بیندازد.

اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و مقامات این رژیم را متهم کرد که "تنها مسئول" تشدید اخیر در منطقه خاورمیانه هستند و تاکید کرد که اسرائیل "مسئول اصلی" حمله به کنسولگری ایران در دمشق، سوریه، است. 

اردوغان تاکید کرد: «شعله ور کردن آتش به نفع هیچ‌کس نیست» و افزود تا زمانی که «نسل‌کشی» در نوار غزه متوقف نشود، می‌توان انتظار تنش‌های جدید در منطقه را داشت.

اردوغان پیش از این در گفتگو با امیر قطر بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و مجازات آن به خاطر جنایت‌های علیه بشریت تاکید کرد.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که اردوغان بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و مجازات آن به خاطر جنایت‌های علیه بشریت تاکید دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال تحریک درگیری‌های منطقه‌ای است
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند