Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@20:37:27 GMT

روز جهانی زنبور عسل برای نخستین بار در ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۶۳۹۱

روز جهانی زنبور عسل برای نخستین بار در ایران

نخستین جشن روز جهانی زنبور عسل در ایران همزمان با جهان با هدف اطلاع‌رسانی در مورد اهمیت زنبور عسل و صنعت زنبورداری، فردا در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران، عفت رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور با اعلام این خبر گفت: پس از تصویب پیشنهاد رسمی کشور اسلونی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فردا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت مصادف با ۲۰ ماه می، رویدادهای متنوعی برای آگاهی‌بخشی از اهمیت زنبورعسل، حمایت از صنعت زنبورداری، تأثیرات مهم گرده‌افشانی زنبور عسل در توسعه پایدار کشاورزی و تأمین غذا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیسی با اشاره به اهمیت تصویب این پیشنهاد به اتفاق آرای مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: این موضوع به همراهی ویژه جامعه بین‌المللی نشان از آگاهی نسبت به اهمیت زنبور و نقش محسوس و کلیدی آن در گرده‌افشانی و تأمین غذای بشریت است. 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران اظهار امیدواری کرد، تا این موضوع سرآغاز حمایت از روند دشوار محافظت زنبورها و گرده‌افشانی آنها در راستای توسعه بخش کشاورزی باشد. 

یکی از مکانیسم‌های توسعه و افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی، فعالیت زنبورها در مزارع کشاورزی است که طی چند سال گذشته به دلیل استفاده بی‌رویه از سموم مختلف و محدود شدن صنعت زنبورداری تا حدی کاهش یافته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل صنعت توسعه پایدار جامعه ایران بخش کشاورزی کشاورزی بخش کشاورزی کشاورزی مجمع عمومی سازمان ملل توسعه پایدار کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران در نخسین روز کاری خود با حضور در گلزار شهدای ساری، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. آقای یونس نوری سپس با خانواده شهیدان سروی دیدار کرد.

استاندار مازندران در حاشیه این دیدار با اشاره به ظرفیت های ویژه مازندران در حوزه کشاورزی، گردشگری و دریایی در خصوص اجرای برنامه های کوتاه مدت گفت: مدیریت پسماند، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و توجه بیشتر به اقتصاد دریاپایه از مهمترین برنامه های کوتاه مدت در استان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • تولید بیش از ۱۲ هزار تن عسل در فارس
  • تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز
  • ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه در استان فارس تولید می‌شود
  • پیشنهاد اعلام ۱۴ آذر به عنوان روز جهانی خاک در تقویم رسمی کشور