Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@05:37:04 GMT

حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه نظامی عربستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۶۴۵۲

حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه نظامی عربستان

در حالی که رسانه‌های یمنی تصاویری این حمله را منتشر کردند، رسانه‌های عربستانی از کشته شدن پنج سرباز عربستانی در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نجران و جیزان خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: رسانه‌های یمنی تصاویری از حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه ام. بی. سی عربستان در جیزان و کنترل این نیرو‌ها بر آن منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه خبری المیادین، در حالی که رسانه‌های یمنی تصاویری این حمله را منتشر کردند، رسانه‌های عربستانی از کشته شدن پنج سرباز عربستانی در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نجران و جیزان خبر دادند.

همچنین درگیری‌های شدید میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و نیرو‌های وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و نیرو‌های ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از سوی دیگر بار دیگر در منطقه حرض در استان حجه در مرز با عربستان آغاز شده و نیرو‌های ائتلاف عربی تلاش دارند زیر پوشش هوایی شدید جنگنده‌ها و هلی‌کوپتر‌های آپاچی، خود را به پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در این منطقه برسانند.

در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با آتش توپخانه استحکامات نظامی نیرو‌های هادی و ائتلاف عربی در گذرگاه مرزی الطوال در جیزان عربستان را که به منطقه مرزی حرض منتهی می‌شود، هدف قرار دادند.

در استان الجوف در شرق یمن که هم مرز با عربستان است نیز ده‌ها تن از نیرو‌های هادی در کمین نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این جنگنده‌های ائتلاف عربی حملات هوایی خود علیه مناطق پراکنده‌ای در دو منطقه در جنوب استان الحدیده در غرب یمن را افزایش دادند که این امر موجب خساراتی گسترده به دارایی‌های مردم شد.

همچنین درگیری‌ها میان نیرو‌های طارق صالح، برادرزاده رئیس جمهور پیشین یمن که مورد حمایت امارات است با ارتش و کمیته‌های مردمی در جنوب استان الحدیده ادامه یافت.

در استان صعده نیز نیرو‌های ائتلاف ضد یمن حملات موشکی و توپخانه‌ای خود علیه ناحیه العطغین در منطقه مرزی کتاف و برخی مناطق پراکنده در جنوب غرب استان را از سر گرفتند.

نیرو‌های این ائتلاف مدعی پیشروی در برخی پایگاه‌ها در ناحیه العطغین در منطقه مرزی کتاف در نجران شدند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QIM

منبع: فردا

کلیدواژه: حمله ارتش ارتش یمن پایگاه نظامی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به عین الاسد

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد