Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:25:00 GMT

آزمایش پیش از تولد برای نوزادان بیماران خاص رایگان شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۶۶۴۷

آزمایش پیش از تولد برای نوزادان بیماران خاص رایگان شد

تهران - ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آزمایش‌های پیش از تولد نوزاد برای دارندگان بیمه سلامت ایران دارای بیماری خاص رایگان انجام می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طاهر موهبتی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان مطلب فوق افزود: آزمایشات قبل از تولد سایر بیماری‌ها مانند PKU نیز در تعهد سازمان بوده ولی بیمه شده موظف به پرداخت فرانشیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیماری پی کی یو pku نوزاد، دچار کمبود آنزیمی مخصوص در کبد خود می شود و نمی تواند فنیل آلانین در غذاهای پروتئینی مثل شیر مادر را هضم کند.
وی ادامه داد: انجام آزمایشات هموفیلی و تالاسمی با توجه به ژنتیکی بودن بیماری رایگان است.
موهبتی در خصوص افزایش پوشش دارویی توسط این سازمان گفت: بیمه‌ها برای افزایش پوشش دارو و یا خارج کردن یک دارو از لیست پوشش نقشی ندارند و این تصمیمات در شورای عالی بیمه گرفته می‌شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مشکلات بیماران SMA برای تأمین دارو‌های گران قیمت گفت: ما هنوز هم با بیماری‌های خاصی مواجهیم که به رغم هزینه‌های بالا، تحت پوشش بیمه نیستند و قدم اول برای حل مشکل این بیماران، در نظر گرفتن اعتبارات لازم است.
مهندس موهبتی افزود: در حوزه سلامت ما یک سقف بودجه داریم که هزینه کرد آن دارای اولویت بندی است، اگر به طور مثال در مجلس شورای اسلامی تصویب شود که باید بیمه‌ها بیماری خاصی را تحت پوشش بگیرند، اما منابع لازم برای آن در نظر گرفته نشود این کار مشکلات مختلفی برای سایر بیماری‌ها ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص بیماری SMA نیز بیان کرد: آزمایشات تشخیصی قبل از تولد برای این بیماری نیز در تعهد بیمه است.
بیماری اس ام ای ( SMA ) که آن را با نام‌های بیماری آتروفی عضلانی نخاعی و وردینگ هافمن نیز شناخته می‌شود، یک بیماری ژنتیکی بوده و به صورت عصبی-نخاعی پیشرونده است. این بیماری یکی از انواع بیماری دیستروفی است که به صورت ژنتیکی رخ می‌دهد و در ازدواج‌های فامیلی بیشتر اتفاق می‌افتد.
اجتمام*1724*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آزمايش پيش از تولد رايگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار بیمار خاص مشمول حمایت های بیمه سلامت ایلام هستند

نورالدین رحیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح روز بیماری‌های خاص از افزایش بودجه اختصاصی به صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر در سال ۱۴۰۳ از ۷ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان خبر داد.

وی اظهار داشت: ۱۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان ایلام مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه بار مراجعه بیماران خاص در ایلام به مراکز درمانی ۶۱ هزار بار بوده است، گفت: از ابتدای آغاز طرح تاکنون بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

رحیمی افزود: ۱۰۷ بیماری خاص مشمول حمایت‌های این صندوق هستند.

کد خبر 6100083

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ۱۰ هزار بیمار خاص مشمول حمایت های بیمه سلامت ایلام هستند
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص