Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:47:51 GMT

بسته خبری اجتماعی ایسنا در بیست و نهمین روز اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۶۷۸۶

بسته خبری اجتماعی ایسنا در بیست و نهمین روز اردیبهشت

از «فاطمی» تا «بهشت»،آغاز پایش سبد غذایی خانوارهای ایرانی و کاهش ساعت طرح ترافیک و زوج‌ و فرد از امروز تا پایان ماه رمضان از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در بیست و نهمین روز اردیبهشت‌ماه هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز شنبه (۲۹اردیبهشت) ۴۲ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آنها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

از «فاطمی» تا «بهشت»

محمدعلی افشانی در جلسه روز آتی (یکشنبه) شورای شهر تهران سوگندنامه خود را در حضور نمایندگان مردم در شورا قرائت می‌کند و به عنوان شانزدهمین شهردار پایتخت قرار است با وجود همه مشکلات پیش رویش در شهرداری برای تهرانی بهتر و با شعار «شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر» تلاش خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مترو پرند در انتظار حمایت دولت

مهندس علی امام - مدیرعامل مترو تهران - از تکمیل مترو پرند در صورت حمایت دولت خبر داد و با اشاره به وضعیت این خط مترو با بیان اینکه در سنوات گذشته بر اساس مصوبات بالادستی، مجری دو خط مترو پرند و اسلامشهر، شهرداری تهران انتخاب شده است، گفت: در بودجه سنواتی کشور نیز برای این دو خط مترو ردیف بودجه در نظر گرفته شده است.

آغاز پایش سبد غذایی خانوارهای ایرانی / کاهش ۳ درصدی شکر در شیرکاکائو

دکتر هدایت حسینی - رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور - ضمن تشریح برنامه‌های غذایی این مرکز در سال جاری گفت: بررسی سبدغذایی خانوارهای ایرانی در سال ۹۷ آغاز شده است و در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جدید پایش عوامل خطر تغذیه‌ای در مواد غذایی صنعتی و صنفی است. بر این اساس در برنامه پایش عوامل خطر تغذیه‌ای، پنج عامل خطر شامل نمک، شکر، چربی و اسیدهای چرب ترانس و اشباع را در مواد غذایی صنعتی و صنفی در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. این اطلاعات را به سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ارسال می‌کنیم تا در سیاست‌گذاری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

داستان «نشستن یوز بر پیراهن‌ تیم‌ ملی» از زبان ابتکار

بهمن ماه سال ۹۲ و در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، همزمان با رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی، تصویر «یوزپلنگ ایرانی» در گوشه این پیراهن نقش بست؛ اتفاقی که بازخوردهای مثبت جهانی و زیست محیطی بسیاری در پی داشت و منجر به همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای حفظ این گونه در معرض انقراض شد. با نزدیک شده به زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ اما و اگرهایی از سوی فدراسیون فوتبال درخصوص حذف این تصویر از پیراهن تیم شنیده می‌شود به طوری که انتشار مجدد عکس یوز را با تردیدهایی رو به رو کرده است. معصومه ابتکار - رییس سابق سازمان حفاظت محیط زیست - صدور مجوز برای طراحی تصویر یوز پلنگ ایرانی روی لباس تیم ملی ایران را دستاورد بزرگی برای ورزش و محیط زیست ایران دانست و گفت: به سراغ هنرمندان رفتیم تا روی طرح‌ها کار کنند. این اقدام دستاورد بزرگی برای فوتبال و محیط زیست کشورمان بود و امیدوارم این دستاورد از بین نرود. فیفا این مجوز را صادر کرده است و  بعید می‌دانم آن را لغو کند، اگرچه عده‌ای این موضوع را امنیتی کردند اما دستاورد بزرگی برای کشورمان بود.

شرایط استفاده از «تک ماده» برای دبیرستانی‌ها

عباس سلطانیان - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش - شرایط استفاده از «تبصره» یا «تک ماده» برای دانش آموزان را تشریح کرد و با بیان اینکه مطابق تبصره ۲ ماده ۸۲ آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه، اگر دانش‌آموزی در امتحانات خردادماه نمره قبولی کسب نکند و نمره وی ۷ و یا بیشتر باشد، می‌تواند از شرایط تبصره استفاده کند،گفـت:بر اساس تبصره ۲ ماده ۸۲ آئین نامه آموزش دوره دوم متوسطه روزانه، این طرح فرصتی مناسب برای دانش آموزانی است که در ایام امتحانات به دلایلی چون بیماری شرایط مناسبی برای امتحان دادن نداشتند و مطابق ضوابط برای آن‌ها تبصره صادر شده است.

آیا توافق‌نامه پاریس برای ایران هزینه دارد؟

کریم شافعی - معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست - با اشاره به اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی توافق‌نامه پاریس را به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی آن در مجلس ارجاع داده است، گفت: این تشخیص درست بوده است چراکه نباید توافق‌نامه‌ای را امضا کنیم که بعد درگیر مسائل آن شویم.

سردار مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد

کاهش ساعت طرح "ترافیک و زوج‌ و فرد" از امروز تا پایان ماه رمضان

سردار محمد رضا مهماندار - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ - به شهروندان تهرانی یادآوری کرد که از امروز و به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان طرح ترافیک و زوج و فرد یک ساعت زودتر به پایان می رسد.

وی افزود: به منظور رعایت حال روزه‌داران و روان‌سازی و تسهیل ترافیک در سطح شهر تصمیم گرفته شد که در ایام ماه مبارک رمضان طرح ترافیک و زوج و فرد یک ساعت زودتر به پایان برسد و بر این اساس طرح های ترافیک و زوج و فرد به جای ساعت ۱۹ تنها در ایام ماه مبارک رمضان در ساعت ۱۸ به پایان می‌رسد.

دستگیری یکی از "گنده‌لات‌"های تهران حین فرار به ترکیه

 سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس پایتخت - امروز پس از دستگیری «وحید. م» از معروف‌ترین اراذل و اوباش سطح یک تهران و کشور اظهار کرد: چهارشنبه شب خبر وقوع قتل در یک مهمانی مجردی به پلیس اطلاع داده شد و ماموران پلیس با حضور در بیمارستان متوجه شدند که سه نفر از سوی یکی از اراذل و اوباش معروف تهران به نام «وحید.م» مورد اصابت چاقو قرار گرفته‌اند که یکی از آنان به دلیل وخامت حالش جان خود را از دست داد.

پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

دستگیری یکی از "گنده‌لات‌"های تهران حین فرار به ترکیه

کاهش ساعت طرح "ترافیک و زوج‌ و فرد" از امروز تا پایان ماه رمضان

آغاز پایش سبد غذایی خانوارهای ایرانی / کاهش ۳ درصدی شکر در شیرکاکائو

دستگیری مأموران شهرداری که با پلیس درگیر شدند/تعیین فرمانده شب پایتخت برای ماه رمضان

مترو پرند در انتظار حمایت دولت

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بسته اخبار اجتماعی ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی بی اثر گل گهر و شمس‌آذر/خبری از گل نبود

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دیدار هفته بیست و ششم فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور ساعت ۱۹ شامگاه امروز یکشنبه بین تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و شمس آذر قزوین برگزار شد که با تساوی بدون گل دو تیم همراه بود.

دو تیم در ۴۵ دقیقه ابتدایی کاملاً محتاطانه بازی کردند و هیچ اتفاق خاصی روی دروازه‌های دو تیم رخ نداد. نیمه دوم نیز با همین وضعیت ادامه داشت تا اینکه شاگردان اوزونیدیس در دقیقه‌های پایانی دو بار صاحب موقعیت گل شدند اما باز هم خبری از لرز بر تور دروازه نبود تا بازی سرد و بی روح بدون گل به پایان برسد.

دو تیم در حالی به تساوی صفر - صفر رضایت دادند که تغییری در همسایگی آنها در جدول ایجاد نشد. گل گهر سیرجان ۳۶ و شمس آذر ۳۵ امتیازی شدند تا همچنان رتبه‌های ششم و هفتم جدول را در اختیار داشته باشند.

مارینوس اوزونیدیس که می‌توانست با کسب پیروزی در این دیدار امیدوار به کسب سهمیه آسیایی در فصل آینده باشد حالا باید منتظر بازی‌های فردا دوشنبه باشد تا نتیجه سایر بازی‌های هفته باعث تغییر جایگاه تیم‌ها شود.

برنامه بازی‌های فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه به شرح زیر است:

* پیکان - آلومینیوم اراک؛ ساعت ۱۷
* سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۸:۱۰
* نساجی مازندران - پرسپولیس؛ ساعت ۱۸:۱۵
* ملوان بندرانزلی - هوادار؛ ساعت ۱۹:۳۰
* صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان؛ ساعت ۱۹:۳۰
* فولاد خوزستان - تراکتور تبریز؛ ساعت ۱۹:۳۰
* استقلال تهران - ذوب آهن اصفهان؛ ساعت ۲۰:۳۰

کد خبر 6097656

دیگر خبرها

  • تساوی بی اثر گل گهر و شمس‌آذر/خبری از گل نبود
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • اعلام اسامی ناظران ویژه انضباطی در هفته بیست و ششم لیگ برتر
  • اعلام ۸ ناظر ویژه انضباطی هفته بیست و ششم لیگ برتر
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..