Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@22:03:18 GMT

دستور خاص محمد مصدق درباره حصار ارمنی + عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۷۴۲۳

دستور خاص محمد مصدق درباره حصار ارمنی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در پست اینستاگرامی خود درباره دست نوشته و مهری از محمد مصدق که در موزه نقشه به نمایش درآمده است نوشت: "در هفته میراث فرهنگی به سر می بریم، دیروز هم روزجهانی موزه بود، یکی از مجموعه‌های سازمان فاوای شهرداری تهران نمایشگاه دائمی نقشه یا همان موزه نقشه است، چند روز پیش سندی جالب را در گنجینه این موزه دیدم که تا به حال جایی از آن صحبت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویری که مشاهده می کنید یکی از جذاب‌ترین نقشه‌های موزه مرتبط با بخشی از شهر قزوین است که نکته مهم آن دست‌نوشته و مُهری از مرحوم محمد مصدق است که متعلق به سال 1300 شمسی است. دست نوشته دکتر محمد مصدق در قسمت پایینی نقشه چنین مضمون را بیان می کند: «به طوریکه اداره جلیله تشخیص عایدات مقرر داشته‌اند 200 خروار اراضی حصار ارمنی متصرفی مالکین سابق قریه مزبور از اراضی آنجا به قریه رامشین خالصه ملحق شود. باید مجزا و این بنده را که مالک فعلی هستم بعدها حق اظهاری نخواهد بود.»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مصدق فرجود اینستاگرام موزه نقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وبسایت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسو(CSIRO)، فناوری پیشرفته استرالیا قرار است در ایستگاه فضایی بین المللی به کار رود تا نقشه‌های سه بعدی دقیقی از آزمایشگاه در حال گردش ایجاد کند.

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) روز دوشنبه فاش کرد، بسته قدرتمندی از فناوری نقشه برداری آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیده است و در آنجا بر روی یک سیستم ربات رومینگ نصب می‌شود.

رهبر گروه تحقیقاتی این سازمان توضیح داد، تیم پشتیبان این فناوری امیدوار است با ایجاد نقشه‌های سه بعدی از ایستگاه فضایی بین‌المللی با جزئیات بیشتر، زندگی را برای فضانوردان آسان‌تر کند.

وی در بیانیه‌ای رسانه‌ای گفت: «هدف این مأموریت این است که نشان دهیم فناوری ما می‌تواند سنجش و نقشه‌برداری سه‌بعدی پیشرفته‌تری را برای سیستم‌های رباتیک روی فضاپیماها فراهم کند که ممکن است در آینده عملیات مراقبتی خودران را روی فضاپیما انجام دهند».

این دستگاه که با مشارکت بوئینگ، آزمایشگاه ملی ایستگاه فضایی بین‌المللی و ناسا ساخته شده است، دو فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی مشترک المنافع را برای تولید داده‌های باکیفیت در مورد محیط اطراف ترکیب می‌کند.

محقق ارشد این پروژه اضافه کرد، با انجام اسکن‌های سه بعدی داخلی، این دستگاه می‌تواند حرکت هر موجودی در ایستگاه را ردیابی و به فضانوردان و کنترل‌کننده‌های ماموریت کمک کند تا فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی کنند.

اگر استفاده از این فناوری موفقیت آمیز باشد، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی مشترک المنافع قصد دارد این فناوری را برای کاربردهای دیگر در فضا از جمله محیط هایی که به طور کامل خدمه ندارند و اکتشافات بالقوه سطح ماه توسعه دهد.

این دستگاه در یک ماموریت تامین مجدد اسپیس ایکس که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا در روز پنجشنبه به وقت محلی پرتاب شد، به مدار فرستاده شد. 

این تکنولوژی جدید که توسط دانشمندان و مهندسان استرالیایی توسعه یافته، قادر است به صورت دقیق با استفاده از دوربین‌های پیشرفته سه‌بعدی نقشه‌های دقیق از ایستگاه فضایی بین‌المللی را ایجاد کند.

این پروژه جدید امکان ایجاد نقشه‌های دقیق‌تر و به روزتر از ایستگاه فضایی را فراهم و به محققان و مهندسان فضایی کمک می‌کند تا بهتر بفهمند که چگونه از امکانات و فضاهای مختلف ایستگاه استفاده کنند. این نقشه‌ها می‌توانند در برنامه‌ریزی ماموریت‌های فضایی، تعمیرات و نگهداری‌های متعدد ایستگاه فضایی بین‌المللی نقش پررنگی داشته باشند.

این تکنولوژی همچنین می‌تواند به افزایش امنیت و دقت در عملیات فضایی کمک و در منابع زمین و زمان صرفه‌جویی کند. این پروژه نشان می‌دهد که استرالیا در حوزه فناوری نقش بسزایی دارد و قادر به توسعه و ارائه تکنولوژی‌های پیشرفته برای صنعت فضایی جهان است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد یک فعال رسانه‌ای اصولگرا به زاکانی/ ۶ مسجد و حسینیه در اطراف پارک قیطریه/ شهرداری با بسیج دانشجویی+ نقشه منطقه
  • رمضان در سفرنامه‌های جهانگردان اروپایی
  • آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • تجربه؛ ضیافت هنر و ادبیات / پربار، خواندنی و کاربردی
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • امروز برگزار می شود؛ جشنی با کیک ۲۰۰ متری برای تهرانی ها | ادامه مراسم افطارخونه تا پایان ماه رمضان
  • نامه نگاری پروانه فروهر و مصدق به مناسبت سال نو
  • امروز برگزار می شود؛ جشن با کیک ۲۰۰ متری و ۲ تنی برای تهرانی ها
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی