Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@00:18:34 GMT

آخرین وضعیت جوی کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۷۹۰۲

فارس نوشت: امروز و فردا در نیمه غربی کشور شاهد افزایش نسبی دما هستیم، همچنین روز دوشنبه هفته جاری رشد ابرهای تندری و در بعدازظهر، رگبار و رعدوبرق و وزش تندباد موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

براساس تحلیل نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد، گاهی گردوخاک و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز و فردا در نیمه غربی کشور شاهد افزایش نسبی دما هستیم، همچنین روز دوشنبه به تدریج با نفوذ سامانه جدیدی به شمال غرب و غرب کشور در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی،‌‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی، اصفهان، استان مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

‌روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه با گذر تدریجی سامانه بارشی از مناطق شمال غرب، غرب‌، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، سبب رشد ناپایداری ‌و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط‌ می‌شود.

روز دوشنبه 97/2/31 ‌رشد ابرهای تندری و در بعد از ظهر و رگبار و رعدوبرق و وزش تندباد موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه 97/3/1‌ رشد ابرهای تندری در بعد از ظهر‌، ‌رگبار و رعدوبرق، وزش تند باد‌های موقت و احتمال ریزش تگرگ در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی‌، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز و تهران‌، شمال زنجان و قزوین ‌و مناطقی از زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه و لرستان پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه آسمان تهران نیمه ابری، گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 27 و 18 درجه است.

فردا اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد و زنجان با کمینه دمای 6 درجه بالای صفر و اردبیل با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری 143.3 میلی‌متر ثبت شد. میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 200.3 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور 28.5 درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 210.1 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 31.8 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزبان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان 58.6میلی‌متر بود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناس: امروز سه شنبه بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد. همچنین سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6086121 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور