Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی داده های مرکز آمار ایران نشان می دهد در سال۱۳۸۰ فقط ۳۱درصد کارمندان دولت را بانوان تشکیل می دادند که این میزان در سال۱۳۹۵ به ۴۱درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، هشتمین سرشماری سراسری کشور در سال 1395 خورشیدی انجام شد و سالنامه آماری آن منتشر شده است. بر پایه این اطلاعات، 2 میلیون و 341 هزار و 726 نفر کارمند دولت تابع خدمات کشوری و قانون کار در این سال فعالیت می کردند که نسبت به 15 سال پیش از آن ٦ در هزار رشد کرد که می‌‌توان گفت تغییر محسوسی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار کارکنان دولت در سال 1380، 2 میلیون و 328 هزار و 635 نفر بود.

در آخرین سرشماری نفوس و مسکن، ٤٣ درصد کارمندان دولت در آموزش و پرورش و ١٨ درصد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کردند؛ یعنی این 2وزارتخانه ٦١ درصد کارمندان دولت را در برمی گیرد.

** بهبود وضع تحصیلات کارمندان

بررسی آمارها نشان می دهد تحصیلات کارکنان تابع قانون خدمات کشوری در فاصله دوره مورد بررسی بهبود یافته است.

در سال ١٣٨٠، تحصیلات ٢٠ درصد کارمندان کمتر از دیپلم، ٢٩ درصد دیپلم، ٢١ درصد فوق دیپلم، ٢٧ درصد لیسانس، ٢ درصد فوق لیسانس و ١,٦ درصد دکترا بود.

در سال ١٣٩٥، این میزان به پنج درصد زیر دیپلم، ١٧ درصد دیپلم، ١٥ درصد فوق دیپلم، ٥٠ درصد لیسانس، حدود ١٠ درصد فوق لیسانس و چهار درصد دکترا تغییر کرد.

براساس اعلام مرکز آمار کارمندان وزارت دادگستری بالاترین مدرک های تحصیلی را در سال ١٣٩٥ به خود اختصاص دادند. ٥٥ درصد آنان لیسانس، ١٠ درصد فوق لیسانس، ١.٦ درصد دکترا بودند.

در جایگاه بعدی کارمندان وزارت اقتصاد قرار گرفتند که مدرک تحصیلی ٤٨ درصد آنان لیسانس، هشت درصد فوق لیسانس و سه در هزار دکترا بود.

همچنین 44 درصد کارمندان وزارت بهداشت مدرک لیسانس، 38 درصد فوق لیسانس و 12 درصد دکترا داشتند.

مرکز آمار ایران بر پایه سرشماری سراسری سال 1395، جمعیت کشور را 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفر اعلام کرد که 51 درصد آن را مردان و 49 درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.

نتایج سرشماری نشان می دهد جمعیت مردان 40 میلیون و 498 هزار و 442 نفر و جمعیت زنان نیز 39 میلیون و 427 هزار و 828 نفر است؛ به عبارتی به ازای هر 100 زن، 103 مرد در ایران زندگی می­کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت قانون کار رشد آموزش و پرورش درمان و آموزش پزشکی قانون خدمات کشوری وزارت دادگستری اقتصاد وزارت بهداشت ایران مردان زنان آموزش و پرورش قانون کار بانوان بانوان ایرانی کارمند سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد/ معلم کارمند نیست
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان