Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@09:12:50 GMT

ادغام جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر غیر منطقی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۸۵۶۷

ادغام جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر غیر منطقی است

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، گفت: برای جداسازی جشنواره ملی از بخش جهانی دلایل بسیاری مدنظر قرار گرفته است که ترکیب دوباره آن بعید و غیر منطقی به نظر می رسد.

ایران آنلاین /محمود اربابی درباره تازه ترین تصمیمات سازمان سینمایی درباره درخواست کانون کارگردانان برای تجمیع دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر، گفت: جشنواره فیلم فجر از زمان تاسیس تاکنون همواره سیر تکاملی را طی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که جشنواره کودک، فیلم کوتاه، مستند و بین الملل با هم برگزار می شد تا الان که هر کدام از این بخش ها جشنواره مستقلی برای خود دارند.
وی افزود: روند شکل گیری سینمای ایران بعد از انقلاب الزامش به این صورت بوده است که دستخوش تغییرات مثبت و رو به جلویی باشد. بنابراین وقتی در یک مسیر تکاملی قرار می گیرید این تغییرات طبیعی است.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، با اشاره به اینکه چهار سال است که جشنواره بین الملل فیلم فجر مستقل از بخش ملی برگزار می شود، ادامه داد: برای این جدایی دلایل بسیاری با نظر کارشناسان گرفته شده است و در حال حاضر نیز کانون کارگردانان اعتراض هایی به این جدایی داشته اند که بنا داریم طی جلساتی با آنها دلایل را بررسی کنیم و در نهایت نتیجه درستی در این باره گرفته شود.
اربابی با اشاره به اینکه «نخستین جلسه شورای مرکزی کانون کارگردانان با بنده فردا قرار است برگزار شود»، خاطرنشان کرد: اگر این دوستان به نحوه برگزاری جشنواره و یا حتی ترکیب دوباره بخش ملی و جهانی نظر داشته باشند حتما این نظرات را خواهیم شنید و با یک خرد جمعی تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.
وی با تاکید بر اینکه به جشنواره ممکن است از نظر سیاستگذاری، اهداف و حتی نحوه برگزاری انتقاد وارد شود، گفت: این سخنان نیز با کارشناسان بررسی و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.
این مدیر سینمایی افزود: رویکرد کلی ما این است که در محورهای مشخص دیدگاه ها را بگیریم و بر اساس آن تصمیم گیری نهایی را داشته باشیم.
اربابی با تاکید بر اینکه ما برای جداسازی دلایل محکمی داشته ایم، گفت: جشنواره فیلم فجر در واقع یک جشن ملی است که نزدیکی زمان آن به جشنواره برلین آن را به شدت تحت تاثیر قرار می داد. این دلیل و بسیاری از دلایل دیگر که بارها درباره آنها صحبت شده است دلیل جداسازی جشنواره بوده است.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، خاطرنشان کرد: البته نقدهایی هم بوده که به تیم برگزاری کننده شده است و آن نیز باید در یک فرایند درست و منطقی نقد شود تا اگر خللی در این باره وجود دارد اصلاح شود.
به گزارش ایرنا، جمعه هفته گذشته 21 اردیبهشت ماه کانون کارگردانان سینمای ایران طی نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی خواستار بازگشت بخش بین‌المللی به جشنواره فیلم فجر و ادغام این دو جشنواره همچون گذشته شد.
در بخشی از متن نامه شورای مرکزی کانون کارگردانان سینما خطاب به رئیس سازمان سینمایی آمده است: با گذشت چهار دوره از جدایی بخش بین‌المللی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر، حالا با قاطعیت می‌توان گفت جشنواره جهانی فجر نتوانسته نقش هنری و تاریخی خود را جهت معرفی و یا ارتقاء جایگاه سینمای ایران در سطح جهانی به خوبی ایفا کند و تاثیر خروجی آن بر جریان تولید و پخش و نمایش آثار سینمای ایران چندان محسوس نیست./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سرفصل‌های مختلف مبنای علمی و منطقی ندارد و در این زمینه گلایه داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهرام مهدوی‌مطلق ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد با انتقاد از نگاه صرفاً شهرستانی بدون توجه به پایه‌های دقیق آماری در نظام برنامه‌ریزی اغلب ادارات کل کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در شهرستان بویراحمد به دلیل مرکزیت آن بخش قابل توجهی از جمعیت جوان استان و موضوعات مبتلابه جوانان در این شهرستان بوده ولی در تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات بدون توجه به آمار واقعی صرفا در حد یک شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها نگاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دلایلی که حجم آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان چشمگیر بوده که این مهم ناشی از این نوع نگاه در تصمیم گیرهای استانی است، عنوان کرد: عملکرد معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان قابل تقدیر بوده و از بدو حضور نسبت به سمن‌های شهرستان توجه بهتری دارند، اما از سایر مجموعه اداره کل و معاونت‌های مختلف توقع بوده به موضوع جمعیت در شهرستان بویراحمد تمرکز شود تا در حق این شهرستان و مرکز استان اجحاف نشود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد ابراز کرد: آمار مهمترین شاخص توسعه هر کشور بوده و عمدتا همه مدل‌های توسعه بر اساس آمار جمعیتی می‌باشد و ما خواهش داریم در بحث تعداد آمار جوانان شهرستان بویراحمد تمرکز شود و خدماتی که ارائه می شود بر این اساس باشد. مسئله جوانان یک مسئله پایه‌ای و ساختاری است که نگاه به این شاخص می‌تواند ارتقاء‌دهنده سایر شاخص‌ها در ابعاد مختلف باشد.

مهدوی‌مطلق با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها در موضوع وام ازدواج خاطرنشان کرد: مخرج مشترک نظام مسائل جوانان ازدواج است و هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود ضمن آنکه به راهبرد کلان کشور در بحث جوانی جمعیت و جمعیت‌سازی کمک می‌کند و در عین حال نسبت به خود مسئله جوانان کمک بیشتری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج بسیار کم است، یادآور شد:  تعدادی از بانک‌ها که می خواهند تسهیلات ازدواج پرداخت کنند نیز سخت گیری‌هایی دارند و خودم چندین نفر را می‌شناسم که به خاطر سخت‌گیری بانک قید وام ازدواج را زده و همین مسئله می‌تواند در ازدواج وی تأثیر منفی داشته باشد که البته می‌توان با تمهیدات دیگری موانع را از سر راه جوانان برداشت.

مهدوی‌مطلق در ادامه یادآور شدند: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهای اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته‌های مشاوره هستند، موظف بوده  با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، این فضاها را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد‌الشرایط قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • این خبرها را از دست ندهید
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود