Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:11:19 GMT

بيرجند 32 درصد جمعيت بيکار خراسان جنوبي را دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۸۶۰۱

بيرجند 32 درصد جمعيت بيکار خراسان جنوبي را دارد

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - فرماندار بيرجند تعداد بيکاران اين شهرستان را حدود يک سوم بيکاران استان خراسان جنوبي عنوان کرد و گفت: اين شهرستان 32 درصد جمعيت بيکار استان را داراست.

به گزارش ايرنا علي ناصري روز شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصي اشتغال و کميسيون هماهنگي بانک هاي استان خراسان جنوبي که به رياست استاندار برگزار شد، شمار بيکاران شهرستان بيرجند را هشت هزار و 728 نفر عنوان کرد و افزود: نرخ بيکاري شهرستان 11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد است که نسبت به ميانگين استان 6 درصد کمتر است.
وي تعهد اشتغال شهرستان در سال گذشته را 2 هزار و 475 نفر اعلام کرد و گفت: در اين زمينه با 118 درصد تحقق 2 هزار و 909 نفر شغل در شهرستان ايجاد شد.
وي ادامه داد: براي سال 97 نيز 2 هزار و 162 نفر تعهد اشتغال توسط دستگاه هاي اجرايي پيش بيني و تاکنون 87 شغل در شهرستان ايجاد شده است.
فرماندار بيرجند اظهار کرد: در مجموع 259 مجوز مستقل و 75 مجوز پشتيبان مشاغل خانگي در شهرستان صادر شد که سال گذشته 2 ميليارد و 875 ميليون تومان با ميانگين 86 درصد پرداختي توسط بانک هاي عامل پرداخت شده است.
وي افزود: صندوق کارآفريني اميد شهرستان سال گذشته در موضوعات خويش فرمايي، ازدواج و ... 292 فقره تسهيلات به مبلغ سه ميليارد و 988 ميليون تومان پرداخت کرد.
وي گفت: سهميه کميته امداد هفت ميليارد و 319 ميليون تومان با 398 پرونده و سهميه بهزيستي يک ميليارد و 964 ميليون تومان بود که يک ميليارد و 562 ميليون تومان ابلاغ شد و تاکنون ميانگين 80 درصد پرداخت نسبت به ابلاغي دارد.
فرماندار بيرجند عنوان کرد: يکي از مشکلاتي که در شهرستان وجود دارد اينکه به اعضاي خانواده معلول نمي توان تسهيلات پرداخت کرد که مشکل آيين نامه اي است و بايد اصلاح شود تا يکي از بستگان درجه يک فرد معلول بتواند تسهيلات دريافت کند.
وي گفت: در بحث ضمانت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار روستايي در شهرستان 439 تقاضا مورد بررسي قرار گرفت که 423 مورد با پيش بيني اشتغال 731 نفر تاييد و به استان ارجاع شد.
وي افزود: در طرح کارورزي دانش آموختگان شهرستان 188 واحد پذيرنده و 2 هزار و 700 کارورز ثبت نام کرده اند، همچنين در طرح مهارت آموزي در محيط واقعي کار 230 نفر ثبت نام کرده و اکنون مشغول به کار هستند.
ناصري گفت: يکي از استراتژي هاي توسعه شهر بيرجند با رويکرد اشتغال است که در اين زمينه برنامه هاي کارشناسي از جمله ايجاد شهرک فناوري اطلاعات در حال انجام است.
وي ادامه داد: همچنين در بخش صنايع دستي و بوم گردي سال گذشته روستاي خراشاد ثبت ملي شد و امسال به دنبال ثبت جهاني آن هستيم.
وي گفت: اميدواريم نمايندگي وزارت خارجه در شهرستان بيرجند بيشتر فعال شود، همانطور که سال هاي گذشته با فعال بودن اين نمايندگي شاهد حضور هفت سفير اروپايي به مرکز استان و توسعه تورهاي گردشگري بوديم.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی گفت: به دنبال تشدید بارندگی، برخی مناطق استان سیستان‌ و بلوچستان دچار سیلاب شد. 

وی افزود: هلال احمر خراسان جنوبی در راستای همدلی و کمک به هموطنان در استان سیستان‌ و بلوچستان، آماده خدمت است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بدین منظور ۲ هزار و ۲۵۳ تخته پتو از خراسان جنوبی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان بارگیری و ارسال شد. 

کاووسی آمادگی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی را برای کمک به همنوعان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان
  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی