Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طی سخنانی با اشاره به یک ربع قرن برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: در آستانه آغاز دومین ربع قرن برگزاری نمایشگاه قرآن هستیم اتفاقی که استعداد‌های زیادی کشف کرده و آثار زیادی در زمینه قرآن کریم خلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نمایشگاه قرآن را یکی از بزرگترین رویداد‌های نمایشگاهی جهان اسلام دانست و گفت: اگر نمایشگاه بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان اسلام نباشد یکی از بزرگترین‌ها است، این نمایشگاه تماشا‌خانه نیست بلکه بزرگترین جشنواره قرآنی در کشور است و آنچه در طول سال در کشور در ارتباط با قرآن رقم می‌خورد قرار است در ابعاد کوچک‌تر در این جا عرضه شود.

وی با اشاره به کارایی‌های نمایشگاه قرآن گفت: جلب توجه خاص از عموم مردم به قرآن کریم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، قرائت و حفظ و عمل به قرآن، جریان‌سازی مؤثر در شناسایی و پرورش استعداد‌ها در خلق آثار فاخر علمی، فرهنگی و هنری است دو کارایی اصلی نمایشگاه قرآن است

فقهی‌زاده ادامه داد: نمایشگاه قرآن نشانه توجهات نظام جمهوری اسلامی به مسئله قرآن کریم است که در اثر تخریب‌های رقیبان که ایران به بی‌توجهی به قرآن متهم می‌کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به رویکرد‌های نمایشگاه قران اشاره کرد و گفت: تعامل سازنده با مدیران و دانشوران قرآنی و آنچه امروز به عنوان نمایشگاه بیست‌وششم قرار دارد محصول ارتباط با بدنه نخبگان جامعه است که این مهم یکی از رویکرد‌های ما در نمایشگاه است.

وی ادامه داد: امسال 150 برنامه خرد و کلان در نمایشگاه اجرا خواهد شد که دیگر رویکرد ما در نمایشگاه قرآن است و برنامه‌محوری با رویکرد تحولی و نو‌آورانه سومین رویکرد نمایشگاه است و سعی ما این بوده که برای جذب بیشتر مخاطب با تحولات مثبت با کمک مدیران پیشین و نخبگان قرآنی ایجاد کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به برخی تفاوت‌های نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: تقویت فعالیت‌های محتوایی و علمی با تشکیل کمیته‌های خاص، تقویت بخش عترت در بخش‌های مختلف، تقویت بخش نظارت ارزیابی درجهت افزایش کارایی و اثر‌بخشی، احیای بخش بین‌الملل برای انعکاس فعالیت‌های قرآنی ایران به مخاطبان بین‌المللی از جمله تفاوت‌های نمایشگاه امسال با ادوار گذشته است.

وی نمایشگاه قرآن را متعلق به کل نظام دانست و گفت: برگزار‌کننده نمایشگاه به ظاهر معاونت قرآن و عترت ارشاد است اما ما به این رویداد به عنوان یک رویداد فرا بخشی نگاه می‌کنیم و نهاد‌های مختلف در آن مشارکت دارند و ما برای تقویت محتوای نمایشگاه نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم و باید همه دست در دست هم دهیم و این نمایشگاه را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد