Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، خواستار خروج اتحادیه اروپا از سامانه «سوئیفت» (که تحت کنترل آمریکا است) شد، تا این اتحادیه بتواند با اقدامات آمریکا علیه شرکت های اروپایی که با ایران تجارت می کنند، مقابله کند.

به رغم تهدیدات آمریکا در پی خروج این کشور از برجام، اتحادیه اروپا کاملاً آماده است از منافع اقتصادی خود در ایران حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا روند به اجرا درآوردن قانون سال1994، موسوم به قانون بلوکه کننده (مسدود کننده)، را آغاز کرده است، که در صورت اجرایی شدن، شرکت های اروپایی را از پیروی از هرگونه تحریم هایی که واشنگتن بخواهد علیه تهران اِعمال کند، منع خواهد کرد.

برونو لومر هنگام ملاقات با گروهی از مدیران ارشد شرکت هایی که با ایران تعامل دارند، گفت: سه پاسخ به خروج آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 (برجام) وجود دارد و امیدوارم کمیسیون اروپا در این خصوص تصمیمات محکم و ملموس اتخاذ کند.

وزیر دارایی فرانسه در جریان همین ملاقات پیشنهاد داد اتحادیه اروپا قانون مسدود کننده را به اجرا گذارد، از سامانه «سویفت» برای تبادلات مالی و بانکی که تحت کنترل آمریکا است خارج شود و با کمک بانک سرمایه گذاری اروپا، ابزار مالی مستقلی تشکیل دهد که بهتر بتواند سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز را تشخیص دهد و آن ها را بلوکه (مسدود) کند.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تجارت قانون واشنگتن هسته ای کمیسیون اروپا سرمایه گذاری ایران فرانسه کاخ سفید تهران پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی «هما»

به نقل از هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما)، همه ساله این هواپیمایی برای همه پرواز‌های بین المللی تحت ممیزی سوخت «EU-ETS» از سوی اتحادیه اروپا و CORSIA از سوی سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) قرار می‌گیرد.

هدف این ممیزی، نظارت بر چگونگی و میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و اعمال قوانین بین المللی در راستای حفظ محیط زیست است تا از قرار گرفتن سطح انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به میزان قابل قبول، اطمینان حاصل شود.

با انجام ممیزی‌های سالیانه توسط نهاد‌های بین المللی فوق الذکر و بررسی میزان کربن انتشار یافته، اگر این میزان در سطح قابل قبول از سوی ممیزان قرار نگرفته باشد، شرکت‌های هواپیمایی مشمول جریمه و در پی آن اعمال محدودیت‌هایی در انجام پرواز‌های خود خواهند شد.

با توجه نوع انجام پرواز‌های بین المللی هما، هواپیمایی جمهوری اسلامی ملزم به رعایت این الزامات بوده و از این رو سالیانه مورد ارزیابی ممیزان اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

مکاتبه با شرکت GMBH Verification EST در آلمان برای عقد قرارداد برای چگونگی انجام ممیزی، برگزاری جلسات مشترک کارشناسی‌با نمایندگان واحد‌های مرتبط، ارسال داده‌ها از جمله اقدامات اولیه بود که از ابتدای سال گذشته توسط اداره ایمنی پرواز و استاندارد عملیات هما انجام شد.

با وجود امکان انجام ممیزی به صورت حضوری در مقرر ممیزان در فرانکفورت، با تلاش و پیگیری‌های مستمر همکاران اداره ایمنی پرواز و استاندارد عملیات، با کسب مجوز از نهاد قانونگذار این امر، ممیزی به صورت مجازی برگزار شد که صرفه جویی بیش از ۳۰ هزار یورویی را به دنبال داشت.

برگزاری چندین جلسه با ممیزان شرکت مذکور، تهیه مدارک مربوط به پرواز‌های منتخب درخواستی از طرف ممیز در هفته نخست فرودین ماه سال جاری، سرانجام در تاییدیه آن نهاد مذکور مبنی بر رعایت استاندار‌های فوق الذکر، توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انجام پرواز‌های بین المللی صادر شد.

ذخیره حجمی بالای ۴۰ تن سوخت در پرواز‌های اتحادیه اروپا از مهمترین دستاور‌های حائز اهمیت این ممیزی است که در بانک اطلاعاتی نهاد قانون‌گذار Authority Germans ثبت خواهد شد که با ثبت در بازار سهام بورس جهانی، ارزش مالی این ذخیره بسیار قابل است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا برای مدیریت سوخت در پروازهای «هما»
  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی «هما»
  • دادگاه عالی اروپا آمازون را محکوم کرد/ تشدید قانون خدمات دیجیتال
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند