Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@04:27:23 GMT

چطور در ماه رمضان برای امتحانات درس بخوانیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۸۹۸۷

چطور در ماه رمضان برای امتحانات درس بخوانیم؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علی اکبر ایزدی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص راه کارهایی برای مطالعه هر چه بهتر دانش آموزان در ایام ماه رمضان گفت: از سحر تا ظهر زمان مناسبی می تواند برای مطالعه باشد اما اگر برای بچه ها سخت باشد می توانند از بعد افطار شروع کنند تا نزدیکی های سحر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این همه باید رژیم غذایی مناسب را هم باید رعایت کنند.

وی افزود: دو ساعت قبل از افطار زمان مناسبی برای مطالعه نیست و توصیه می شود دانش آموزان فعالیت های جنبی، کلاس های فوق برنامه و کلاس های ورزشی خود را در این ایام تقلیل دهند تا بتوانند به امتحانات شان برسند.

ایزدی با تأکید بر یادگیری روش های مطالعه موثر اضافه کرد: یادگیری شیوه های مطالعه خوب چهار مزیت عمده دارد. اول این که زمان مطالعه را کاهش می دهد. دوم میزان یادگیری را افزایش می دهد. یادگیری و مطالعه یک ارتباط مستقیمی با هم دارند هر چه ما بتوانیم درست مطالعه کنیم میزان یادگیری مان افزایش پیدا می کند مدت نگهداری مطالب در حافظه طولانی می شود و به خاطر سپاری اطلاعات را آسان می کند. 

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و چهار دبیرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت 16 روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفت‌وگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفت‌وگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین 13 تا 20 سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.

گفتنی است ساناز احسانی برای اجرا در برنامه پرانتز باز در جشنواره سین سیما نامزد بهترین مجری شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانش آموزان رژیم غذایی سعید احمدی ماه رمضان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «مثبت ۱۲» روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه موضوع آگاهی بخشی نوجوانان از ملیت، جغرافیا و تمدن کشور اختصاص دارد. این برنامه به مناسبت روز ملی خلیج فارس این موضوع را دستمایه قرار داده تا به نوجوانان آموزش بدهد که چگونه حافظ کشور به لحاظ جغرافیا، تمدن و ... باشند.

این برنامه با حضور سایناز مودت، روانشناس تخصصی کودک و نوجوان پخش می‌شود. برنامه "مثبت ۱۲" مجری ندارد و به این صورت است که سه نوجوان در برنامه حضور دارند و آن‌ها پیامک‌هایی که نوجوانان به برنامه ارسال می‌کنند را بازخوانی می‌کنند.

پرند مالکی، یاسمین و حسن دولابی سه نوجوانی هستند که سوالات نوجوانان را بازخوانی می‌کند. این برنامه به تهیه کنندگی فاطمه بی تقصیر ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

برنامه مثبت ۱۲ به سوالات نوجوانانی پاسخ می‌دهد که دوست دارند پدر و مادرشان بیشتر درک شان کنند. برنامه مثبت ۱۲ روی سخن اش با والدین است و درباره ارتباط موثر با فرزندشان راهکار‌های ساده را در اختیار می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • داور فوتبال ایران: بله از باخت پرسپولیس خوشحال شدم | چرا نمی گذارید ما کری بخوانیم!
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • هفته زمین پاک
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان