Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:06:35 GMT

گلستان| برپایی ۴۸ مرکز خرید کلزا در استان گلستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۹۶۵۳

گلستان| برپایی ۴۸ مرکز خرید کلزا در استان گلستان

مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان با اشاره به برپایی ۴۸ مرکز خرید کلزا در استان، گفت: کشاورزان شهرستان بندرگز تاکنون یک‌هزار تن کلزا را به مراکز خرید تحویل داده‌اند. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرگز، حکیم گلدی‌زاده عصر امروز در حاشیه بازدید از مراکز خرید تضمینی کلزا در شهرستان بندرگز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 48 مرکز خرید در استان گلستان مشغول تحویل کلزای کشاورزان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 2 مرکز خرید در شهرستان بندرگز فعال است، افزود: تاکنون یک‌هزار تن کلزا از سوی کشاورزان  به مراکز خرید تحویل شده است که پیش‌بینی می‌شود این میزان به 2 هزار و 500 تن برسد.

مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان تصریح کرد: امسال جهاد کشاورزی برای مدیریت خرید کلزا، برای هر کشاورز با توجه به مقدار اراضی، حواله صادر کرده است.

گلدی‌زاده با اشاره به کشت 60 هزار و 800 هکتار کلزا و پیش‌بینی تولید بیش از 120  هزار تن، گفت: سازمان جهادکشاورزی پیش‌بینی کرده میزان تولید به بیش از 120 هزار تن برسد. با توجه به دستورالعمل ابلاغی، تحویل و خرید دانه‌ روغنی از کشاورزان و با معرفی‌نامه‌ ممهور به مهر سازمان جهادکشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته استان گلستان با خرید 50 هزار تن کلزا رتبه نخست خرید این محصول را در کشور کسب کرد. افزایش سطح زیرکشت دانه‌های روغنی پایداری غلات و تناوب کشت را به وجود می‌آورد و مواد مورد نیاز را برای غنی‌سازی خاک به‌وجود می‌آورد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تاکید کرد: امیدواریم با قیمت مناسب و خرید تضمینی، تولید بیشتر سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در استان افزایش یابد تا به مرحله خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

حشمت اله زرین جوب اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم