Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:43:51 GMT

نامزدهای احتمالی نخست‌وزیری عراق چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۰۲۹۲

نامزدهای احتمالی نخست‌وزیری عراق چه کسانی هستند؟

به گزارش جماران؛ یک رسانه آمریکایی با اشاره به نتایج نهایی انتخابات ۲۰۱۸ عراق به بررسی ۱۰ نامزد احتمالی پست نخست وزیری این کشور پرداخته است.

مجله فارین پالیسی در مطلبی از ۱۰ نفر به عنوان افرادی که برای پست نخست وزیری عراق با یکدیگر رقابت خواهند کرد، پرده برداشته است.

این رسانه آمریکایی می نویسد: حیدر العبادی در صدر نامزدهای تشکیل کابینه عراق قرار دارد هر چند که ائتلاف تحت رهبری وی در جایگاه سوم نتایج انتخاباتی که ۱۲ ماه مه برگزار شد، قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العبادی ۶۶ ساله مهندس برق و فارغ التحصیل انگلیس و از خانواده معروفی است. وی که در سال ۲۰۱۴ نخست وزیر عراق شد سیاست حسن نیت در قبال همسایگان عراق از جمله ترکیه را برگزید.

فارین پالیسی نوشت: علی داوی ۵۳ ساله استاندار استان فقیر میسان در جنوب عراق از سال ۲۰۰۹ است. گفته می شود که وی نامزد مقتدا صدر برای تصدی پست نخست وزیری است. وی مورد حمایت فهرست صدر نشین انتخابات عراق است و مقتدا وی را ترجیح می دهد. دوای شخصیتی محبوب و شفاف نزد مردم است در حالی که اکثر سیاستمداران در خودروهای رو باز جابجا می شوند وی در خیابان های شهر العماره مرکز استان میسان حرکت می کند و در کنار کارگران ساختمانی عرق می ریزد.

نفر بعدی هادی العامری ۶۳ ساله از استان دیالی است که فهرست تحت رهبری وی دوم شده است. وی از سردار جنگ به سیاست گراییده و سپس مجددا به عنوان سردار جنگ ظاهر شده و در ادامه در مسیر سیاسی گام برداشته است. کارشناسان بر این باورند که وی فرصت نخست وزیری را دارد اما ترجیح می دهد که در سایه بماند و یکی از افرادش را برای پست نخست وزیری معرفی کند.

علی عبدالامیر علاوی ۷۰ ساله  از بغداد از دیگر افرادی است که از وی به عنوان نامزد برای تصدی پست نخست وزیری عراق نام می برند. وی نامزد مورد نظر نخبگان وابسته به غرب هستند و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است.

فارین پالیسی می نویسد: نوری المالکی از رهبران حزب الدعوه از دیگر افراد است. وی از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ نخست وزیر عراق بوده است و کشور عراق در دوره زمامداری وی از نظر معیشتی و زیر ساختی بهبود داشته است. فهرست وی در جایگاه چهارم نتایج قرار گرفت است.

صالح الحسناوی ۵۸ ساله وزیر بهداشت سابق از دیگر نامزدهای احتمالی از جریان صدر است که زاده کربلا و فردی تکنوکرات و مستقل است.

عادل عبدالمهدی ۷۶ ساله نیز از دیگر اسامی است که نامش برای تصدی نخست وزیری مطرح است و مورد حمایت ایرانی ها و آمریکایی هاست.

ایاد علاوی ۷۴ ساله از دیگر افراد است که نامش مطرح است و فهرستش ۲۲ کرسی یعنی خیلی کمتر از انتخابات قبلی را به دست آورده است.

طارق نجم ۷۲ ساله زاده استان ذیقار و از حزب الدعوه از دیگر نامزدها به شمار می رود. وی رئیس دفتر مالکی بوده و نامش به عنوان جانشین مالکی در سال ۲۰۱۴ مطرح شده بود.

ضیاء الاسدی ۴۹ ساله از استان بصره و وابسته به جریان صدر که انگلیسی را به خوبی می داند از دیگر نامزدهایی است که نامش مطرح است و نقش پلی را میان طبقه فقیر در جریان صدر و رسانه ها را ایفا کرده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 نوری المالکی حیدر العبادی نخست وزیر عراق انتخابات عراق هادی العامری نخست وزیر جدید عراق موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس

در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می‌کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می‌کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می‌پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

 زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته‌ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می‌افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگ‌های سست و بی پایه‌ی بشری و در عهدی که پوشالی‌ترین بنیان‌های فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه‌ی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی؛ و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه. به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه‌ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری‌ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه‌ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق رسید
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق اعطا شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد