Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@15:08:33 GMT

مصرف قارچ سمی کبد 2 نفر را در آذربایجان غربی از بین برد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۰۶۷۸

رویداد۲۴-رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت که 2 نفر از شهروندان استان به خاطر استفاده از قارچ سمی، کبد خود را از دست دادند. مصرف قارچ سمی کبد 2 نفر را در آذربایجان غربی از بین برد

باقر بهرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این 2 نفر در صف پیوند کبد قرار گرفتند، افزود: در 2 ماه گذشته به علت بارش باران قارچ های سمی در مراتع، دامنه کوه ها و زمین های کشاورزی رشد کرده اما بخش قابل توجهی از آنها سمی و غیرقابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تعدادی از مردم بدون توجه به هشدارها و توصیه های کارشناسان، این قارچ های سمی را مورد استفاده قرار داده اند که تاکنون بر اثر آن 71 نفر مسموم و به مراکز درمانی استان انتقال یافته اند.
وی با اشاره به درمان 41 نفر از این افراد در مراکز درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: 30 نفر دیگر به علت مشکلات گوارشی و خونی در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.
وی یادآوری کرد: 2 نفر از این افراد به علت آسیب جدی کبدی به بیمارستان شیراز انتقال یافتند تا در صف دریافت کبد پیوندی قرار بگیرند.
بهرامی گفت: بیشتر مسموم شدگان بر اثر استفاده از قارچ سمی از شهرستان های ارومیه، خوی، نقده و سلماس هستند.
وی با تاکید بر اینکه امکان تشخیص قارچ سمی از روی ظاهر آنها وجود ندارد، افزود: شهروندان به هیچ وجه از قارچ های رشد یافته در مزارع، دشت و مراتع استفاده نکنند.
از ابتدای امسال هشت نفر در کشور بر اثر مسمومیت با قارچ سمی جان خود را از دست داده اند.
 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران و با اشاره به طرح تفصیلی بافت تاریخی ارومیه اظهار کرد: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

وی با بیان اینکه مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه از سال گذشته آغاز شده که این مطالعات در قالب طرح تفصیلی ویژه در شش گام بررسی شده است.‌، افزود: این مطالعات شامل ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی شهر ارومیه اعلامی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی است.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تصویب مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت‌وساز در جهت نوسازی مساکن موجود از نو طراحی خواهد شد و سعی بر آن است که حقوق مالکانه در آن حفظ شود.

عطایی تصریح کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تأمین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها، تأمین خدمات مورد نیاز شهری، رونق گردشگری و اقتصادی، ارتقای کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می‌شود.

کد خبر 751124

دیگر خبرها

  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • مصرف این نوع قارچ‌ها باعث از کار افتادن کبد می شود
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید