Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:23:15 GMT

ساخت تالار مرکزی شیراز در حال پی گیری است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۰۷۸۴

ساخت تالار مرکزی شیراز در حال پی گیری است

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید جعفرپور، شنبه شب در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با توجه به دوران مدیریت بهزاد مریدی در جایگاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: به گواه ناظران و کارشناسان فرهنگی و هنری در این دوره تلاش مشکوری و کارنامه درخشانی رقم خورد که کم نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خنج، لارستان و گراش در عین حال انتصاب صابر سهرابی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس را نمونه ای از بکار گیری نیروهای متعلق به اهل فرهنگ دانست و افزود: باید این روند را در سپردن امور به اهلش به فال نیک گرفت.

جعفرپور خطاب به اصحاب فرهنگ، ادب و هنر عنوان کرد: انتظار از اهالی ادب و هنر این است که هنرمندانه سخن بگویند و به گونه ای جامعه را به سوی تعالی رهنمون سازند.

وی در عین حال، تاکید کرد: مطالبات و نیازهایی استان فارس دارد که موظفیم دنبال کنیم از این رو، موضوع تالار مرکزی شهر شیراز از اولویت های نمایندگان مجلس است در حالیکه در جای جای استان نیاز به کار و کسب بودجه و برنامه ریزی داریم که فارس را متحول سازد.

فرج الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین که به میزبانی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد با توجه به گلایه ها از عدم حضور نمایندگان مجلس در آیین روز شیراز به میزبانی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: هرگاه روز شیراز به اصل خویش بازگشت انتظار حمایت داشته باشید.

وی در ادامه استان فارس را نیازمند سند توسعه فرهنگی دانست و افزود: چنانچه این سند را نداشته باشیم تلاش ها منجر به توسعه نمی شود.

رجبی اضافه کرد: شناسایی مسایل اساسی، اهداف بلندمدت و اولویت های کلیدی باید برای این سند پیش بینی شود؛ سند توسعه فرهنگی گمشده استان فارس است.

نماینده مردم شیراز خواستار مدارا با اهل فرهنگ شد و افزود: اهالی فرهنگ در اصل انسان هایی لطیف هستند که تردید ندارم مغز متفکر فرهنگ در منطقه هستند.

به گفته رجبی، هنرمندان و فرهنگوران در میان سیاست ورزان گیر افتاده اند و باید افکار خود را در قاب خواسته های آنان بیارایند.

کد خبر 4300931

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فرج الله رجبی فرهنگ و ارشاد فارس ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران اشتغال خرم آباد بیرجند مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در مصاحبه با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی گفت: در حال حاضر در بخش درمان استان فارس حدود ۳۳۰ آزمایشگاه تشخیص بالینی خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.
دکتر مهرداد شریفی افزود: پارسال حدود ۲۹ میلیون مورد خدمات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی استان فارس ارائه شده است که این آمار نشان از توسعه کمی خدمات آزمایشگاهی دارد.

وی افزود: درکنار توسعه کمی خدمات آزمایشگاهی، کیفیت این خدمات هم افزایش یافته است و خدمات نوین و پیشرفته از جمله آزمایش‌های سلولی و مولکولی که نیاز به فناوری پیشرفته دارند در آزمایشگاه تعدادی از بیمارستان‌های دانشگاهی استان در حال ارائه است.
وی افزود: با توجه به اینکه استان فارس و شهر شیراز قطب گردشگری سلامت است و از آنجا که کشور‌های حاشیه خلیج فارس امکان انجام برخی آزمایش‌های فوق تخصصی را ندارند و بیماران یا نمونه‌های آنها را به کشور‌های اروپایی ارسال می‌کنند، بسته خدمات آزمایشگاهی در شهر شیراز برای گردشگران سلامت آماده شده است.
دکتر شریفی افزود: بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در تشخیص‌های آزمایشگاهی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
امروز، ۳۰ فروردین، زاد روز حکیم جرجانی به عنوان روز علوم آزمایشگاهی نام گرفته است.
زین‌الدین ابوالفضائل اسماعیل بن حسین جرجانی معروف به سید اسماعیل و ملقب به حکیم جرجانی در سال ۴۳۴ هجری قمری در شهر گرگان چشم به جهان گشود و در زمینه طب و پزشکی تحصیل کرد. تألیف ذخیره خوارزمشاهی که شامل مهمترین مباحث و مطالب پزشکی به صورتی جامع و قابل فهم است موجب شد تا حکیم جرجانی مکتب ملی فارسی نویسی را بنیان گذاری کند. تحقیقات گسترده این حکیم درباره خون و مایعات بدن در راستای تشخیص انواع بیماری‌ها، سالروز تولد او را در تقویم ایران به روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی اختصاص داد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس