4 ترفند خیلی مهم برای انتخاب ساعت مچی زنانه
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۲۸۶۳
ساعت مچی توانایی نشان دادن ظرافت، انعطافپذیری و خیلی ویژگیهای دیگر شخصیت شما را دارد که ممکن است خودتان هم متوجه آن نشده باشید. در این مقاله به اصول انتخاب ساعت مچی مناسب میپردازیم و در عین حال به بعضی ویژگیهایی که ممکن است ساعتتان درباره شما لو دهد، اشاره میکنیم.
اولاً: تقسیمبندی ساده اما کاربردی
بیایید راهنمای خرید ساعت مچی زنانه را با یک تقسیمبندی ساده شروع کنیم؛ تقسیمبندی بر اساس جنس بند ساعت:
ساعت مچی با بند چرمی: اگر دنبال خرید ساعتی هستید که خیلی گران نباشد و در عین حال بتواند در انواع موقعیتهای نیمه رسمی و روزمره روی دستتان بنشیند، انتخاب ساعت مچی با بند چرمی، عاقلانه و به صرفه خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ساعت مچی با بند فلزی: ساعتهای زنانهای که بند فلزی دارند، به راحتی و در هر شرایطی به کارتان میآیند. یک ساعت مچی زنانه با بند فلزی میتواند در سه موقعیت روزمره، نیمه رسمی و رسمی همراه شما باشد و به درخشیدنتان در هر مراسمی کمک کند.
ساعت مچی با بند جواهرنشان: بعضی انواع ساعتهای مچی هستند که بندشان به دلیل جواهر نشان بودن یا داشتن سنگهای نیمه قیمتی، آنها را بیشتر به دستبند تبدیل کرده است. این ساعتها اگر از جواهر ساخته شده باشند، برای مراسم خیلی رسمی کاربرد دارند ودر غیراینصورت در مراسم رسمی و نیمه رسمی به کارتان میآیند.
ساعت مچی با بند پارچهای: استفاده از ساعت مچی با بند پارچهای مدتی است که بین جوانترها باب شده است. این ساعت برای موقعیتهای روزمره مناسب است و به کار موقعیتهای نیمه رسمی و رسمی نمیآید.
ساعت مچی با بند پلاستیکی: یکی دیگر از انواع ساعت مچی، ساعت اسپرت است. قیمت انواع ساعت مچی اصل اسپرت و رسمی نسبت به برند، نوع موتور و سایر اجزای به کار رفته در ساعت متفاوت است. این ساعتها معمولا برای ورزشکاران یا افرادی که روحیه ورزشی بالایی دارند، یکی از بهترین انتخابهاست. ساعت اسپرت همانطور که از اسمش پیداست، برای موقعیتهای غیر رسمی مناسب است و برای ساختن بند آن بیشتر از پلاستیک استفاده میشود.
دوماً: انتخاب ساعت مچی بر اساس شکل صفحه
صفحه گرد: صفحه گرد یکی از رایجترین صفحههای ساعت مچی است. کسانی که به استفاده از صفحه گرد علاقه دارند، معمولا روحیههای انعطافپذیری دارند؛ اما از چارچوبهای معمول هم بیرون نمیزنند.
صفحه مربعی: شاید بتوان دومین صفحه رایج را فرم مربعی دانست. افرادی که به اشکال مربع یا مستطیل برای انتخاب صفحه ساعتشان علاقه بیشتری نشان میدهند، معمولا چارچوبهای خاصی دارند، بسیار منظم هستند و روحیه انعطاف پذیریشان پایینتر است.
صفحه غیر منتظم: بعضی صفحهها هستند که شامل اشکال غیر منتظم میشوند. برای مثال برند معتبر کارتیه Cartier که یکی از بهترین برندها بین تولیدکنندگان ساعت های مچی زنانه مارک دار و اصل است، نوعی ساعت دارد که با نام Crash شناخته میشود. صفحه این ساعت طوری طراحی شده که انگار زیر پا یا چرخهای ماشین له شده است و اتفاقا از مدلهای محبوب این برند است. کسانی که سراغ اشکال غیر معمول میروند معمولا روحیههای ساختار شکن و آوانگارد دارند که ریسک پذیریشان بالاست.
سایر اشکال منتظم: بعضی افراد هم دوست دارند سراغ سایر اشکال منتظم یا حتی شکلهایی بروند که بیشتر شناخته شدهاند؛ مثل اشک. روحیه این افراد معمولا جایی بین افراد ساختارشکن و مطلقا پایبند به ساختار قرار میگیرد. آنها ممکن است در شرایطی واکنشهای یک آدم ملتزم به چارچوب را نشان دهند و در شرایط دیگر ساختارها را بشکنند.
سوماً: کدام رنگ را انتخاب کنیم؟
یکی از مهمترین کارها هنگام خرید ساعت مچی زنانه این است که رنگ پوستتان را بشناسید. بعد از اینکه متوجه شدید رنگ پوستتان گرم، سرد یا خنثی است، میتوانید راحتتر دست به انتخاب بزنید.
اگر پوستتان سرد است سراغ ساعت مچی با بند نقرهای بروید.
اگر پوستتان گرم است سراغ ساعت مچی با بند طلایی بروید.
البته این دو رنگ بیشتر بین ساعتهای مچی با بند فلزی دیده میشوند. اگر دوست دارید به جای این دو رنگ، رنگی را انتخاب کنید که هم به پوستتان بیاید، هم خیلی شیک باشد و هم در بیشتر مواقع، چه رسمی و چه غیر رسمی بتوانید از آن استفاده کنید، سراغ بندهای ترکیبی بروید. ساعتهای برندهای معتبری مثل امگا Omega معمولا ترکیبی از طلایی، نقرهای و رز گلد یا مسی هستند. این ترکیب قابلیت ست شدن با هر لباسی را دارد و لازم نیست نگران این باشید که به لباستان میآید یا نه.
بعد از بند فلزی، نوبت به ساعت با بند چرمی میرسد. متاسفانه ساعتهایی که بند غیر فلزی دارند، به راحتی با هر لباسی ست نمیشوند مگر اینکه رنگ بندشان مشکی باشد؛ با وجود این در مورد مشکی هم ملاحظاتی وجود دارد. بهترین کار این است که اگر قصد خرید ساعت با بند چرمی را دارید، سراغ رنگ مشکی بروید. میتوانید برای ساعتتان چندین بند با رنگهای مختلف تهیه کنید. بهتر است صفحه سفید باشد تا در کنار بند سرمهای، طوسی و سفید هم زیبا به نظر برسد.
چهارم: توجه به ظرافت ساعت
هنگام خرید ساعت به مچ دستتان دقت کنید. اگر مچ دستتان ظریف است، بهتر است سراغ خرید ساعتهای ظریف با صفحههای کوچک و بندهای نازک بروید و اگر مچ دستتان توپُر است، از ساعتهایی استفاده کنید که صفحههای بزرگتر و بندهای پهنتری دارند. در صورتیکه بر عکس این قانون عمل کنید، عنصر هماهنگی را که یکی از مهمترین قوانین ساختن یک استایل شیک است، نادیده گرفتهاید و نتیجهای که به دست میآورید، جذاب و دوستداشتنی نخواهد بود. منبع: سلامت نیوز
منبع: پارسینه
کلیدواژه: پارسینه ساعت مچی شخصیت شناسی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
داستانهای عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایتهای زنان/ مضامین متنوع لالاییها و شعرهای زنانه
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از انجمن مستندسازان سینمای ایران، بیستوششمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی» به نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «طرقه» ساخته محمدحسین دامنزن اختصاص داشت. این فیلم یکی از پر افتخارترین و موفقترین فیلمهای سینمای مستند ما در عرصهی بینالمللی است. «طرقه» در بیش از هشتاد کشور دنیا به نمایش در آمده است.
محمدحسن دامنزن در مستند «طرقه»، در همراهی با چهار زن نوازندهی شمال خراسان زندگی، زمانه و احوالات آنها را روایت میکند. با پایان اکران اثر، محمدحسن دامنزن کارگردان «طرقه»، حمید جعفری مستندساز و رئیس هیئت مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران، دکتر زهرا محمدحسنی فولکلوریست و دکتر علیرضا حسینی مردمشناس درباره وجوه مختلف اثر به بحث و تبادلنظر پرداختند. حمید جعفری، در سخنان ابتدایی، بعد از خوشآمدگویی به حاضران بحث را به مهمانان سپرد.
دکتر زهرا محمدحسنی فولکلوریست راجع به تأثیری که تجربه تماشای «طرقه» بر او داشته است، عنوان کرد: این دومین باری است که فیلم را میبینم و میتوانم بگویم که با لحظه لحظه آن ارتباط برقرار کردم و تأثیر عجیبی روی من داشت. با توجه به حوزهی تخصصیام که زنان در فرهنگ و ادبیات عامه ایران است، باید بگویم صدای ساز زنان و شعر زنانه که کلا در ادبیات عامه ما دیده میشود برخلاف ادبیات و فرهنگ رسمی است. در ادبیات رسمی تا قبل از فروغ، دست کم صدای شعر زنانه نداریم. پروین اگر شعر میگوید، هیچ فرقی با شعر بهار ندارد. یعنی صدای شعر تا فروغ زنانه نیست ولی در ادبیات عامه ما و فرهنگ ما، از گهواره ها و آوازها، احساسات زنانه و طنین صدای آنها کاملا لمس میشود. این مستند به خوبی به این موضوع قدرت زنان و صدای زنان پرداخته بود. محمدحسن دامنزن کارگردان اثر، طریقه جلب اعتماد سوژهها برای باز کردن سفره دلشان را این گونه شرح داد: خیلی زمان برد. اول اینکه من در یک محیط زنانه بزرگ شدم. پدرم خیلی زود فوت کرد و مادرم مرا بزرگ کرد از این رو اطراف من بیشتر خانمها حضور داشتهاند. به هر حال، آشنایی من با این خانمها زمان برد. من به شیروان رفتم و یک خانه اجاره کردم. هشت ماه را در آنجا سپری کردم تا اینکه این خانمها، به مرور پیدا شدند.
او درباره اینکه جرقه ساخت اثر چگونه زده شد، گفت: موقعی که خارج از کشور بودم، نواری به من کادو دادند. نوار درباره موسیقی شمال خراسان بود و آخر این نوار، چند تا لالایی بود و برای اینکه این لالاییها مجوز پخش بگیرند، روی این لالاییها، یک صدای نخراشیده ای دکلمه میکرد. من این لالاییها را گوش کردم و دیدم چه زیباست! با خودم گفتم این خانمهای شمال خراسان که اینطوری لالایی میخوانند، پس حتما به موسیقی اشراف دارند. متأسفانه، مادرم آلزایمر گرفت و من به ایران برگشتم. این موضوع، مرا له کرد. به شیروان رفتم، خانهای اجاره کردم و هشت ماه در آنجا زندگی کردم، تا به مرور با این خانمها آشنا شدم و در نهایت، این فیلم ساخته شد. چون وقتی همزبانی پیش میآید، همهچیز راحت طرح میشود و پیش میرود.
حمید جعفری با اشاره به توضیح کارگردان گفت: میبینید که یک مستندساز برای ساخت مستندی که ممکن است به نظر بسیار ساده بیاید، چه مسیری را طی میکند، در روستا یا شهر دیگری خانهای اجاره میکند و هشت ماه جور دیگری زندگی میکند، تا بتواند به آدمهای فیلمش نزدیک شود و مسیر ساخت فیلم را هموار کند.
دکتر علیرضا حسینی مردمشناس راجع به چرایی برقراری ارتباط راحتتر با مردم کرمانج گفت:نکته مهم درباره آنها، سادگی و بیآلایش بودن است. چون قسمتی از کرمانج ها در شمال خراسان، عشایری هستند که ییلاق و قشلاق میکنند. این جو سرزمینی و سرسبزی این سرسبزی آنجا باعث میشود به راحتی به دیگران اعتماد کنند. زهرا محمدحسنی درباره نقش موسیقی در اعتماد به دیگران بیان کرد: نمیتوان به ضرس قاطع در این باره نظر داد اما میتواند تاثیرگذار باشد.
زهرا محمدحسنی در سخنان پایانی، این باور که شعرها و لالاییهای زنانه تماما شکوه ها و گلایههای زنانه هستند را غلط نامید و گفت: دیدگاه غالبی که درباره ادبیات عامه ما وجود دارد، این است که لالاییها و شعرهای زنانه عمدتاً شکوهها و گلایههای زنانه هستند. اگر کلیدواژه «لالایی» را در مقالههای حوزه فولکلور جستجو کنید، همه اش همین است که: «لا لا لا، بابات رفته زن بگیرد» و این لالایی که در مناطق مختلف به اقسام گوناگون تکرار شده است را مورد استناد قرار دادهاند و گفتهاند لالاییها عمدتاً شکایت زنانه و بیان سرخوردگیهای زنانه است.
چند سال پیش طی یک پژوهش، هزار لالایی را از شهرهای مختلف بررسی کردم و از این هزار لالایی، تنها سه درصد به شکوه از مرد مربوط میشد در صورتی که باقی لالاییها، خیرخواهی برای مرد را میخواستند، دعا کردن برای مرد یا ناز و عتاب عاشقانه بود. حتی شامل دلتنگی و از دست دادن یار هم میشد مثل «گلی از دست رفته و خار مانده است/ به من جور و جفا بسیار مانده است».
بعضی پژوهشگران گفتهاند که این ناز و عتاب عاشقانه با یک معشوق خیالی است. در نواهایی که این خانمها در فیلم میخواندند هم این گفتگو با معشوق وجود داشت. از نظر من، این دیدگاه غالب که لالاییها و شعرهای زنانه ضدمرد هستند، بیانگر ظلم به زنان است دور از واقعیت و تقلیل آواهای زنانه است. اتفاقاً این ساز زدن که خود یک کار ممنوعه است، شکستن همان محدودیتها برای زنان است و شکستن همان چهارچوبها است که دارد به آنها قالب میشود. در این فیلم هم دیدیم که هم ساز مرد و هم ساز زن را شکسته بودند و فقط ساز خانم نبود. چون اجرای موسیقی در کشور ما کلا با چالش مواجه است.
بیستوششمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی»، به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) و با همکاری سازمان نظام پزشکی کرج، غروب روز دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، در سالن آمفیتئاتر سازمان نظام پزشکی کرج برگزار شد.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896476