Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@12:38:56 GMT

دولت ترامپ، «معامله قرن» را ماه آینده ارائه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۵۲۹۸

دولت ترامپ، «معامله قرن» را ماه آینده ارائه می‌دهد

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتشار طرح صلحش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها موسوم به «معامله قرن» در ماه آینده میلادی (ژوئن) و درواقع بعد از ماه رمضان آماده می‌شود.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد آمریکا ماه آینده میلادی طرح خود برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» را ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتشار طرح صلحش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها موسوم به «معامله قرن» در ماه آینده میلادی (ژوئن) و درواقع بعد از ماه رمضان آماده می‌شود.

بر اساس این گزارش، مشاوران ترامپ از جمله «جارد کوشنر» داماد او و «جیسون گرینبلت» روند مطلع کردن متحدان از جزئیات این طرح را آغاز کرده‌اند.

طرح (معامله قرن) شامل شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر خواهد بود و مسأله قدس این‌گونه پایان می‌یابد؛ قرار است دولت آمریکا منطقه‌ای را در اطراف قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین پیشنهاد دهد که کیلومتر‌ها دورتر از اراضی اشغالی ۱۹۶۷ خواهد بود.

ترامپ در دوشنبه هفته گذشته (۱۴ می) سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس انتقال داد و عملا زمینه را برای اجرایی شدن معامله قرن آماده کرد. مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی در سال ۲۰۱۴ متوقف شده و تا کنون از سر گرفته نشده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QHo

منبع: فردا

کلیدواژه: دولت ترامپ معامله قرن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس آماده تبادل هر سرباز زن اسیر اسرائیلی با ۵۰ اسیر فلسطینی است

بر اساس سندی که اسپوتنیک به دست آورده است، جنبش مقاومت فلسطینی حماس آماده است تا هر سرباز زن اسیر شده نیروهای رژیم صهیونیستی را با ۵۰ اسیر فلسطینی به عنوان بخشی از مرحله اول توافق آتش بس مبادله کند.

به گزارش ایسنا، در این سند آمده است: «حماس تمام سربازان زن اسرائیلی زنده را آزاد خواهد کرد، اسرائیل هم به ازای هر سرباز زن اسرائیلی آزاد شده ۳۰ زندانی ابد، ۲۰ محکوم از لیست‌های ارائه شده توسط حماس یعنی ۵۰ زندانی را از زندان‌های خود آزاد خواهد کرد.

اسماعیل هنیه، رهبر حماس روز دوشنبه اعلام کرد که با مفاد توافق آتش بس غزه که توسط میانجیگران مصر و قطر پیشنهاد شده بود، موافقت کرده است.

این معامله شامل سه مرحله است که هر مرحله ۴۲ روز به طول می‌انجامد. این جنبش افزود که اکنون منتظر پاسخ تل‌آویو است.

هم‌چنین جنبش حماس با آزادی ۳۳ اسیر اسرائیلی در ازای تعدادی از اسرای فلسطینی به عنوان بخشی از مرحله اول توافق آتش بس موافقت کرده است.

به عنوان بخشی از مرحله اول، حماس ۳۳ اسیر اسرائیلی (زنده یا مرده) را از میان زنان (غیر نظامی و سرباز زن)، کودکان (زیر ۱۹ سال، به استثنای سربازان)، افراد مسن (بالای ۵۰ سال) آزاد می‌کند.

الجزیره گزارش کرده پیشنهاد آتش‌بسی که از سوی مصر و قطر مطرح شده، شامل سه مرحله است که هر مرحله ۴۲ روز (در مجموع ۱۲۶ روز) به طول می‌انجامد.

- مرحله اول

عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از کریدور نتزاریم (شمال-جنوب) و فراهم شدن امکان بازگشت آوارگان.

- مرحله دوم
عملیات نظامی به طور کامل متوقف می‌شود و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی می‌کنند.

- مرحله سوم
آغاز روند رفع محاصره و بازسازی نوار غزه.

مرحله سوم توافقنامه آتش بس مورد تایید حماس در نوار غزه، احیای این منطقه را ظرف ۳ تا ۵ سال پیش بینی می‌کند. این بازسازی شامل خانه‌ها، اماکن غیرنظامی و زیرساخت‌ها و همچنین پرداخت غرامت به همه قربانیان تحت کنترل تعدادی از کشورها و سازمان‌ها از جمله مصر، قطر و سازمان ملل خواهد بود.

این مرحله همچنین شامل تبادل اجساد و بقایای انسانی و پایان کامل محاصره نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوئل دیدنی روزنامه نگاران فلسطینی و اسرائیلی بر سر ایران
  • پالتیکو: آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • زدوخورد معترضان اسرائیلی با عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • حماس آماده تبادل هر سرباز زن اسیر اسرائیلی با ۵۰ اسیر فلسطینی است
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه