Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@16:11:42 GMT

۶ کتاب نامزد جایزه جورج اورول شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۵۳۷۳

۶ کتاب نامزد جایزه جورج اورول شدند

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
یک اثر داستانی و پنج اثر غیرداستانی برای کسب مهم‌ترین جایزه کتاب سیاسی جهان به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، امسال «الی اسمیت» با رمان «زمستان» نامزد جایزه سه‌هزار پوندی «جورج اورول» شده است. این رمان در صورت موفقیت، اولین اثر داستانی خواهد بود که در یک دهه اخیر موفق به کسب این جایزه ادبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه «جورج اورول» که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده‌، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند و آن تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است. این جایزه در سال‌های گذشته به نویسندگان غیرداستانی چون «جان بو»، «اندریا گیلیز» و «تام بینگهام» اعطا شده و در طول تاریخ ۲۳ ساله برگزاری آن تنها یک رمان در سال ۲۰۰۶ با عنوان «موزس، شهروند و من» نوشته «دلیا ژارت-مکوالری» به عنوان برنده انتخاب شده است.

رمان «زمستان» نوشته «الی اسمیت» برای کسب جایزه «جورج اورول» ۲۰۱۸ با «تستسرون رکس» نوشته «کوردیلا فاین»، «روشنگری اسلامی» نوشته «کریستوفر دبلایگ»، «آن‌چه تو نگفتی» اثر «مارک مازور»، «عشاق و غریبه‌ها» از «کلر ویل» و «فقر سفری» از «دارن مک‌گاروی» رقابت خواهد کرد.

جایزه‌ «جورج اورول» ابتدا در بخش کتاب سیاسی کار خود را آغاز کرد و پس از آن بخش روزنامه‌نگاری و در سال ۲۰۰۸ جایزه‌ وبلاگ‌نویسی نیز به آن اضافه شد. از دو سال پیش هم بخش جدیدی به این جوایز اضافه شده که به بهترین اثر در حوزه گزارش اجتماعی تعلق می‌گیرد.

سال گذشته «شهروند کلِم» نوشته «جان بو» که پرده‌ای از زندگی «کلمنت اتلی» یکی از مهم‌ترین و البته کمتر شناخته‌شده‌ترین چهره‌های سیاسی قرن گذشته میلادی است، موفق به کسب جایزه «جورج اورول» در سال ۲۰۱۷ شد.

برنده جازه «اورول» سال ۲۰۱۸ روز ۲۵ ژوئن (چهارم تیر) و همزمان با صدوپانزدهمین سالروز تولد «جورج اورول» معرفی می‌شود.

در همین زمینه: نویسنده هندی تنها مظنون پرونده مرگ همسر شد چهارمین کتاب محبوب انگلیسی‌ها آنلاین می‌شود | تورق تاریخ طبیعی پس از ۲۲۹ سال برکناری رئیس پولیتزر به اتهام رفتار غیراخلاقی با زنان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!