Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@07:35:38 GMT

تداوم کاهش ارزش لیر ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۶۰۶۲

به نقل از رویترز، لیر ترکیه که از مدت ها پیش با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است در معاملات آخر هفته نیز رکورد جدیدی از خود در برابر دلار به ثبت رساند که از جمله علل آن افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی و نگرانی از اثرگذاری رجب طیب اردوغان- رئیس جمهور ترکیه – بر سیاست های پولی این کشور بوده است.

هر دلار آمریکا در معاملات دیروز به ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰۳۸ لیر رسید تا بدین ترتیب از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون ۱۵ درصد از ارزش خود را از دست داده باشد. لیر ترکیه یکی از ضعیف ترین عملکردها در بین واحدهای پولی کشورهای نوظهور را داشته است.

اردوغان اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه بلومبرگ گفته بود در صورت پیروزی مجدد در انتخابات زودهنگام این کشور کنترل خود بر روی سیاست گذاری های پولی را افزایش خواهد داد.

اردوغان با مخرب خواندن نرخ بهره خواهان کاهش آن برای دستیابی به رشد اعتباری بالاتر شد و گفت که شهروندان ترک وی را مسئول هرگونه مشکل در سیاست‌های پولی می‌بینند؛ آن‌ها رئیس جمهور را مسئول می‌دانند و او را مواخذه می‌کنند. می‌خواهم تصویری مثبت از خود در اذهان مردم ترکیه در زمینه سیاست‌های پولی به جا گذارم.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پایان هفته آینده برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر می کند.

این در حالی است که اردوغان امروز در اظهاراتی گفته بود تا زمانی که عمر دارد به حمایت از مساله فلسطین ادامه خواهد داد.

هنوز جزئیات بیشتری از برنامه سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه منتشر نشده است.

کد خبر 6081180 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • تخلیه اثرات هیجانی تنبیه متجاوز در بازارها / دلار به کدام سو خواهد رفت؟