Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:02:56 GMT

تجهیز تسلیحاتی بحرین از سوی آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۶۲۹۲

تجهیز تسلیحاتی بحرین از سوی آمریکا

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا فروش مهمات جنگی این کشور به ارزش ۴۵ میلیون دلار به بحرین را مورد تائید قرار داد.

باشگاه خبرنگاران: آمریکا فروش ۳ هزار و ۲۰۰ بمب به ارزش حدود ۴۵ میلیون دلار به بحرین را تائید کرد.

تسلیحات فروخته شده از سوی آمریکا به بحرین شامل بمب‌های سنگرشکن قدرتمندی می‌شود که برای تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی همچون سنگر‌ها و پناهگا‌ها بکار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس همکاری امنیت دفاعی وابسته به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد: این سفارش فروش تسلیحاتی به بحرین شامل هزار و ۵۰۰ بمب چند منظوره ام کی ۸۲، ۶۰۰ بمب چندمنظوره ام کی ۸۶، ۶۰۰ بمب ام کی ۸۴ و ۵۰۰ بمب سنگرشکن ۱۰۹ می‌شود که برای نفوذ در اهداف مقاوم شده و تاسیسات بتونی در عمق زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این تسلیحات نظامی برای جنگنده‌های اف-۱۶ بحرین در نظر گرفته شده‌اند و مستقیما از سوی دولت آمریکا تامین می‌شوند. آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا اعلام کرد: بحرین این تسلیحات را به عنوان یک عامل بازدارنده در مقابل تهدیدات منطقه‌ای، تقویت دفاع داخلی خود و نیز اجرای عملیات ضد تروریستی بکار خواهد گرفت.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا همچنین تاکید کرد بحرین از این تسلیحات نظامی به منظور همکاری با ائتلاف به سرگردگی عربستان و با حمایت و پشتیبانی آمریکا استفاده خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست بحرین از این بمب‌های تامین شده از سوی آمریکا در کجا و علیه چه کشوری استفاده خواهد کرد. بحرین از سال ۲۰۱۵ بخشی از ائتلاف به سرگردگی آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و نیز ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن است. راشاتودی نوشت بعید به نظر نمی‌رسد بمب‌های تامین شده توسط آمریکا در یمن مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین آمریکا مشخص نکرده است آیا مهماتی که در اختیار عربستان سعودی و متحدانش قرار می‌دهد و اغلب علیه اهداف غیرنظامی بکار گرفته می‌شوند، در یمن استفاده خواهند شد یا خیر.

فعالان حقوق بشر در آمریکا نیز با استناد به رکورد سرکوب مخالفان در بحرین، واشنگتن را برای حمایت از این کشور محکوم می‌کنند. در سال ۲۰۱۱ زمانیکه مسلمانان شیعه بحرین تظاهراتی را در این کشور شکل دادند دولت بحرین با کمک نیرو‌های نظامی عربستان اقدام به سرکوب آن‌ها کرد. واشنگتن در مقابل این سرکوب‌ها هیچ واکنشی نشان نداد، زیرا بحرین پایگاه اصلی ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور است.

در ماه مارس سال میلادی جاری آمریکا اعلام کرد این کشور یک میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان فروخته است که از این مقدار ۶۷۰ میلیون دلار آن مربوط به موشک‌های ضد تانک می‌شد. اعلام این موضوع پس از آن صورت گرفت که باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مهلت هشت ماهه فروش تسلیحات نظامی به کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس را لغو کرد.

مطابق قانون آمریکا، وزارت خارجه این کشور لازم است کنگره را در جریان مجوز فروش تسلیحات نظامی قرار دهد. فروش نهایی این تسلیحات باید توسط سنای آمریکا مشخص شود.

بحرین در حال حاضر میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است و و در بمباران یمن به سرکردگی عربستان سعودی مشارکت دارد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QCr

منبع: فردا

کلیدواژه: تسلیحات بحرین آمریکا پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس

در حال حاضر همانطور که کمک‌های اخیر نظامی انگلیس نشان می‌دهد، قوای اوکراین کمی تهاجمی‌تر خواهد شد و بر روی موشک‌های میان برد و سلاح‌هایی تمرکز خواهد کرد که در نبردهای بهاره بتواند در آستانه انتخابات انگلیس موفقیت‌هایی را به ارمغان بیاورد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه تسنیم، سیاست مداران و بخشی از جامعه انگلیس بر این باورند که باید به اوکراین کمک های مالی بیشتری شود و بخش دیگری از جامعه انگلیس از این ایده حمایت نمی کنند.

اما ریشی سوناک نیم درصد دیگر به بودجه نظامی انگلیس اختصاص داد تا 2.5 درصد از تولید ناخالص ملی این کشور صرف نظامی گری شود.

این مهم به بخش هایی از جامعه از جمله تحقیقات و بهداشت و درمان فشار خواهد آورد اما محافظه کاران از این فرآیند حمایت می کنند چرا که شرایط در جهبه‌های جنگ اوکراین با آنچه پیش بینی می شد، چندان هم خوانی ندارد.

تکیه بر جنگ اوکراین برای دستاورد انتخاباتی

در حال حاضر و پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز جنگ در فوریه 2022 باید به چند نکته توجه داشت. انگلیس در گذر این دو سال سه نخست وزیر به خود دیده و دولت محافظه کار پس از بیش از یک دهه حضور در قدرت، خود را برای انتخاباتی در تابستان 2024 آماده می‌کند که نظرسنجی ها نشان می دهد برای پیروزی به یک معجزه نیاز دارد.

از سوی دیگر این حضور نظامی با تشویق و راهبری بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس وارد کارزار سیاسی این کشور شد، در حالی که اکنون نه از جانسون خبری است و نه از تبلیغاتی که در سال گذشته برای این جنگ در سطح شهرهای انگلیس صورت می گرفت.

اما محافظه کاران بخشی از حضور بین المللی خود را در گروی این جنگ می بینند و درست پس از تصویب کمک های نظامی آمریکا، محافظه کاران انگلیسی نیز بسته کمک های نظامی تصویب کردند که یکی از بخش های جالب توجه آن، تانک های چلنر 2 است.

نقشه‌های بلندمدت انگلیس برای جنگ اوکراین

یک ماه قبل در مارس 2024 مجلس عوام انگلیس گزارشی را در خصوص جنگ اوکراین و کمک های نظامی انگلیس منتشر کرد که این گزارش نشان می دهد نگاه لندن به روند جنگ در اوکراین یک نگاهی مقطعی و صرفاً پیروی از حرکت عمومی غرب نیست و این کشور اهداف مخصوص خود را در اوکراین چه در وضعیت کنونی و چه آینده این کشور دنبال می کند.

آنچه تاکنون انگلیس برای اوکراین انجام داده است، آموزش 30 هزار نیروی متخصص نظامی است که در 10 هزار تن هم در سال 2024 طبق برنامه آموزش داده می شوند. این افراد شامل نیروهای نظامی هستند که در جبهه های جنگ حضور دارند یا حضور خواهند یافت که بخش مهمی از آنها را خلبانان جت های جنگنده و کاربران سامانه های راداری و موشکی تشکیل می دهند که البته شامل پرنده های تهاجمی نیست.

آنچه مجلس عوام انگلیس در اختیار عموم قرار داده، نشانگر موضع لندن در مقابل جنگی است که به گفته٬ رابرت (اف) کندی (جونیور)‌٬ از یک کودتا علیه دولت حامی روسیه آغاز شد.

انگلیس البته اصلی ترین حامی جنگ در اوکراین نیست این کشور را آلمان پس از مرکل و البته آمریکای بایدن همراهی می کنند اما می توان به جرات گفت مانند مسابقات اسب دوانی نعل به نعل آلمانی ها سیاست مداران محافظه کار کمک های مالی برای ادامه این جنگ اختصاص داده اند.

آنچه در گزارش رسمی آمده است، همچنین نشان می دهد از فوریه (‌بهمن – اسفند )‌ 2022 عددی معادل 7.1 میلیون پوند توسط دولت محافظه کار به این جنگ اختصاص داده شده است که شامل کمک های نظامی و پشت جبهه های جنگ است.

این کمک ها تنها در داخل اوکراین صرف نشده  بلکه همانطور که اشاره شد بخش مهمی از آن در آموزش نیروهای متخصص صرف شده است. اگر بخواهیم به تفکیک در مورد این کمک ها صحبت کنیم باید اینگونه اشاره شود:

 2.3 میلیارد پوند

سال مالی 2022

2.3 میلیارد پوند

سال مالی 2023

2.3 میلیارد پوند با تصویب بودجه کمکی 2.5 میلیارد پوندی در 12 ژانویه 2024

سال مالی 2024- 25

 *Detailed timeline of UK military assistance to Ukraine (February 2022-present)

آینده متزلزل در جبهه اوکراین

این کمک ها نشان می دهد در جبهه های شرقی هیچ چیز آرام نیست. از پیشروی روسیه خبرهایی به گوش می رسد و از نافرمانی فرماندهان نسبت به زلنسکی.

 به نظر می رسد ماه عسل زلنسکی و رهبران غربی روزهای سردی را سپری می کند و آمریکایی ها هم از ادامه کار با زلسنکی چندان خشنود نیستند. چهره ای که می تواند جانشین زلسنکی شود بلاشک یک نظامی است و تنها نیرویی که توانسته مستقل از زلسنکی برای خود با غربی ها به گپ و گفت بنشیند، وزیر دفاع رستم انورویچ اومروف است که به پست ریاست جمهوری اوکراین نزدیک است.

در بین تسلیحات و کمک های نظامی که به اوکراینی ها داده شده و آنها که وعده گرفته اند، آنچه مشهود است راهبرد نظامی است که انگلیسی به همراه دو متحد بزرگ خود در جنگ اوکراین دنبال می‌کنند. آنها خواهان تضعیف قوای نظامی روسیه از طریق از بین بردن تسلیحات عملیاتی روسها هستند؛ به همین دلیل موشک‌های نقطه زن و میان برد همواره در لیست کمک های نظامی غربی بوده است.

در حال حاضر همانطور که کمک های نظامی انگلیس نشان می دهد، قوای اوکراین کمی تهاجمی تر خواهد شد و بر روی موشک های میان برد و سلاح هایی تمرکز خواهد کرد که در نبرد های بهاره بتواند در آستانه انتخابات انگلیس موفقیت هایی را به ارمغان بیاورد.

این موفقیت ها با سرنگونی سامانه های ضد موشکی و ناوهای روسیه برای لندن معنا خواهد یافت به همین جهت در نبردهای بهاره و ضد حمله های روزهای پیش رو به بنادر و سامانه هایی تمرکز دارد که در سواستوپل کریمه و مناطق شرقی مستقر هستند.

نویسنده: سید بهزاد اخلاقی، کارشناس مسایل روسیه

 

تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یفوعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند