Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رباط در اعتراض به انتقال سفارت گواتمالا به قدس‌اشغالي، طرح خواهرخواندگي با گواتمالاسيتي را کنار گذاشت.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از رويترز؛ «حسن العمراني» معاون شهردار رباط و عضو حزب عدالت و توسعه گفت: درپي تصميم گواتمالا براي افتتاح سفارت خود در قدس، شوراي شهر رباط گفت وگو درباره توافق خواهرخواندگي با گواتمالا سيتي را براي ابراز همبستگي با ملت فلسطين رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گواتمالا روز چهارشنبه دو روز پس از اقدام آمريکا در افتتاح سفارت خود در قدس که خشم فلسطيني‌ها و محکوميت بين‌المللي را به دنبال داشت، سفارت خود را در قدس افتتاح کرد.
«رياض منصور» نماينده فلسطين در سازمان ملل متحد هم تصميم گواتمالا براي انتقال سفارت خود از تل‌آويو به قدس را فاقد ارزش قانوني دانست و آن را اقدامي تحريک‌آميز خواند.
«احمد ابوالغيظ» دبيرکل اتحاديه عرب نيز از تصميم گواتمالا براي انتقال سفارت خود از تل‌آويو به قدس، انتقاد کرد.
نظاميان اسرائيلي در روز افتتاح سفارت جديد آمريکا در قدس، 63 تظاهرکننده فلسطيني را در مرز غزه به شهادت رساندند.
شوراي شهر رباط پيش از اين تصميم گرفته بود درباره طرح خواهرخواندگي با گواتمالاسيتي راي گيري کند.
گواتمالا سفارت خود را در رباط که دومين سفارت اين کشور در قاره آفريقا به شمار مي‌رود، نوامبر 2017 افتتاح کرده است. 134/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • واکنش حماس به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی