Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر»، شب گذشته در بغداد دیدار کردند.

دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای تصریح کرد، العبادی در دیدار با مقتدی صدر، ضمن تبریک مجدد به مردم عراق در برگزاری انتخابات در موعد مقرر، از نیروهای امنیتی در حمایت از رای‌دهندگان و حفظ بی‌طرفی در جریان انتخابات قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العبادی همچنین «از تمامی گروه‌ها خواست نتایج انتخابات پارلمانی را بپذیرند و اعتراض‌ها را از طریق راه‌های قانونی مطرح کنند» او همچنین خواستار رسیدگی کمیسیون عالی مستقل انتخابات به اعتراضات نامزدهای انتخابات شد.

نخست‌وزیر عراق «بر اهمیت تحرک سریع پیروز شدگان در انتخابات و ایفای ماموریت‌شان در پارلمان» تأکید کرد  و گفت که یکی از اهداف دیدار با صدر، رایزنی برای تسریع در تشکیل دولت آینده عراق است.

العبادی رهبر ائتلاف النصر که ائتلافش یعنی «النصر» با ۴۲ کرسی در جایگاه سوم پیشتازان انتخابات عراق قرار دارد، اظهار داشت: «دولت آینده، دولتی مقتدر خواهد بود که بستر ارائه خدمات زیاد، اشتغال‌زایی، ارتقای سطح زندگی مردم و مبارزه با فساد را فراهم می‌کند.»

مقتدی صدر نیز، که ائتلاف «السائرون» به ریاست وی با ۵۴ کرسی پیشتاز انتخابات پارلمانی عراق شد، به نوبه خود گفت که دیدارش با العبادی حاوی این پیام بود که دولت آینده، حافظ حقوق تمامی ملت عراق خواهد بود.

صدر گفت: «دست نیاز خود را به سوی تمامی گروه‌هایی دراز می‌کنیم که خواهان آبادی کشور هستند.»

رهبر ائتلاف السائرون با تاکید بر این‌که «دولت آینده کاملا عراقی خواهد بود»، بر ضرورت تسریع در تشکیل حکومتی که تمامی آرمان‌های مردم عراق را محقق سازد، تاکید کرد.

طبق این گزارش، دیدار رئیس ائتلاف «سائرون» و رئیس ائتلاف «النصر» پس از کمتر از ۲۴ ساعت از اعلام نتایج رسمی انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ صورت گرفته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مقتدی صدر و العبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف اعلام کرد: فهرست شورای متبوعش در دومین مرحله انتخابات مجلس آخر هفته و همزمان با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر ابراهیم رسولی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست در هفته آخر و با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

وی ۱ اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند!

به گزارش ایمنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748434

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است