Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@16:13:42 GMT

آن سوی نقشه راه پمپئو برای مقابله با ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۷۳۹۶

مایک پمپئو وزیر امور خارجه دولتِ صهیونیستی - سعودی محورِ ترامپ از ارائه نقشه راه برای مقابله با نفوذ ایران خبر داده است که قرار است روز دوشنبه جزئیات آن منتشر شود. وی این اظهارات را در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز کرد که دیدگاه و سیاست های راستگرایان افراطی حاکم بر دولت ترامپ را پوشش می دهد ."نقشه راه" که پمپئو از ارائه آن حرف می زند مفهومی کاملا صهیونیستی است و زمانی به ادبیات سیاسی خاورمیانه راه یافت که دولت راستگرای حاکم بر تل آویو در زمان آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در فضای بعد از واقعه 11 سپتامبر سال 2001 امریکا قصد نابودی توافقات صلح خاورمیانه و فلسطین را داشت و لذا از ارائه طرح سه مرحله ای موسوم به نقشه راه برای ارائه حل بحران خبر داد که قرار بود تا پایان دولت وقت بوش به حل بحران فلسطین بر اساس طرح دو دولت بینجامد اما نه تنها دوره 8 ساله بوش پسر بلکه دوره 8 ساله اوباما نیز به اتمام رسید اما هرگز به تشکیل دولت فلسطینی نینجامید و امروز در دوره ترامپ نیز در چارچوب طرح موسوم به معامله قرن نه تنها برای حل بحران بر اساس طرح دو دولت تلاش نمی شود بلکه کاملا درست برعکس برای نابودی آن بر اساس طرح موسوم به معامله قرن تلاش می شود و قرار است ترامپ بزودی از جزئیات این طرح پرده بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این دید ارتباط معناداری بین انتشار جزئیات معامله قرن برای نابودی فلسطین از نقشه خاورمیانه و ممانعت از بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود با اظهارات جدید پمپئو دال بر ارائه طرح نقشه جدید برای مقابله با نفوذ ایران مشاهده می شود. با این توضیح که ارائه جزئیات طرح موسوم به معامله قرن همچنانکه از قرائن و شواهد موجود بر می آید با واکنش خشمگینانه مردم فلسطین و کشورهای اسلامی مواجه شده و بار دیگر نمای از همبستگی ملی و اسلامی را در قبال رژیم صهیونیستی رقم زده است و لذا این رژیم و دیگر شرکای آن در طرح موسوم به معامله قرن با تمرکز بر ایران درصدد ایجاد حاشیه امن برای اجرای این طرح هستند که با هدف تقسیمات جدید ارضی میان طراحان آن شامل جنگ طلبان حاکم برفلسطین اشغالی ، راستگرایان و تجدید نظر طلبان حاکم بر دولت ترامپ و کودتاگرایان حاکم بر ریاض و ابوظبی صورت گرفته است و در آن هیچ توجهی به سایر بازیگران منطقه ای و بین المللی شامل اتحادیه اروپا ، روسیه و چین نشده است و از این دید یکی از اهداف این طرح در کنار قربانی کردن فلسطین مقابله با نقش و نفوذ رقبای بین المللی امریکا در منطقه است. 
همین هدف برای خروج ترامپ از برجام نیز قابل تصور است و این خروج به همراه ارائه نقشه راه جدید برای مهار نفوذ ایران روی دیگر سکه معامله قرن را تشکیل می دهد و از این واقعیت پرده بر می دارد که در پوشش مقابله با آنچه که نفوذ ایران خوانده می شود طرح جدیدی بر منطقه تحمیل می شود که همانند اشغال فلسطین می تواند دهه ها منطقه را با بحران ها و احتمالا جنگ های جدید روبرو کند و لذا در صورتی که جامعه جهانی به موقع برای مقابله جدی با این طرح ها و تلاش ها وارد عمل نشود در آینده هزینه های به مراتب سنگین تری پرداخت خواهد کرد .
.................................
احمد کاظم زاده   

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پمپئو نقشه راه توافق قرن نفوذ ايران 11 سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین

تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به علت ممانعت از برپایی مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شکایت دانش‌آموزان آمریکایی چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

دانش‌آموزان شاکی‌ تصریح کرده‌اند: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌، از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان مراسم‌های خود را برپا کنند.

در شکایت دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» عنوان شده است: آزادی بیان سرکوب شده است زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • آژیر خطر در «کزوویم» به صدا درآمد/ مقابله قسام با اشغالگران
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است