Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:08:50 GMT

همایش نقالی و قصه گویی در خورموج برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۷۵۱۳

همایش نقالی و قصه گویی در خورموج برگزار شد

بوشهر- ایرنا- همایش نقالی و قصه گویی کودکان و نوجوانان شنبه شب در پلاتوی استاد میرشکار فرهنگسرای شهید شهریاری شهر خورموج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی استان بوشهر در این همایش گفت: فردوسی یکی از شخصیت های بزرگ ایران است که به این راحتی ها نمی توان از کنار نامش و خدمتی که به مردم این سرزمین کرده است گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمید زارعی افزود: روز او بهانه ای است تا بیشتر این شاعر را بشناسیم و از اینکه رد پای چنین مرد بزرگی در تاریخ مان است بر خود ببالیم.
وی ادامه داد: در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فرودوسی همیشه باید این تلنگر را به خودمان بزنیم و هیچ وقت نباید از خاطرمان پاک شود که این فردوسی بود که باعث شد زبان فارسی به ما برسد و همچون میراثی ارزشمند برای آیندگان باقی بماند.
زارعی بیان کرد: شاهنامه نگاهبان راستین سنت های ملی و شناسنامه قوم ایرانی است و شاید بدون وجود این اثر بزرگ، بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در توفان حوادث تاریخی نابود می شد و اثری از آنها به جا نمی ماند.
وی اضافه کرد: دشتی و بویژه خورموج مرکز شهرستان با تلاش هنرمندان این دیار و انجمن های نمایش و ادبی مرکز نقالی و شاهنامه خوانی کودکان و نوجوانان است.
در این همایش میترا و ملیکا صیادی، پرهام زارعی، ماندانا یزدان پناه، مهتاب نظامی و صبا ابطحی به نقالی و زینب دژدان، فاطمه توژی، میترا صیادی، آیه روستا و حسین شیخی به قصه گویی و ابراهیم شاکری مطلق و اهورا شاکری مطلق به شاهنامه خوانی پرداختند.
اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی کودکان دادبه به سرپرستی انسیه عاشوری و تقدیر از نقالان و قصه گویان از دیگر برنامه های این همایش بود.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي قصه گويي خورموج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این برنامه ها با هدف آشنایی بیشتر این گروه سنی با  مشاهیر،  نویسندگان ، و شاعران بزرگِ ایران اجرا شد.

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود