Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دیپلمات‌هایی از اروپا، چین و روسیه در حال بحث و گفت‌وگو درباره توافق جدیدی با ایران هستند تا طبق آن به ایران در قبال محدود کردن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای، کمک مالی ارائه دهند.

روزنامه آلمانی «ولت‌ام سونتاگ» روز یکشنبه (امروز) در این خصوص مدعی شد، مقامات سه منطقه قرار است در هفته آینده تحت رهبری «هلگا اشمیت» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در «وین» پایتخت اتریش دیدار کنند و درباره گام‌های بعدی بعد از خروج 8 می (18 اردیبهشت‌ ماه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از برجام بحث و گفت‌وگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین قرار است در این نشست مشارکت کنند اما آمریکا حضور نخواهد داشت. هنوز حضور ایران در این نشست مشخص نشده است.

این روزنامه آلمانی به نقل از یکی از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا نوشت: «ما باید از نام «توافق هسته‌ای وین» رهایی پیدا کنیم و عناصر بیشتری بیافزاییم. این تنها چیزی است که ترامپ را متقاعد می‌کند که موافقت کند و بار دیگر تحریم‌ها را لغو کند».

هنوز وزارت خارجه آلمان در خصوص این خبر اظهارنظری نکرده است.

مقامات اتحادیه اروپا، آلمان و کشورهای دیگر که همچنان به برجام متعهد باقی مانده‌اند، تاکید دارند که اگر تلاش‌های اتحادیه اروپا به حفظ برجام منجر نشود، فاجعه‌بار خواهد بود.

ولت ام سوتاگ گزارش کرد که مقاماتی که به دنبال رویکرد جدیدی در قبال ایران هستند، به این فهم رسیده‌اند که فعالیت برای شرکت‌های اروپایی تحت تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران دشوار خواهد بود.

این گزارش مدعی شده است که توافق جدید احتمالاً شامل میلیاردها دلار کمک مالی به ایران در قبال محدود کردن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای اش می‌شود.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت.  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد. 

ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم

یکی از مقامات ارشد حماس که نام او فاش نشده در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «اشغالگران با اصرار بر ادامه جنگ مانع از توافق می‌شوند. رژیم صهیونیستی به دنبال معامله‌ای برای بازپس گیری اسرای خود است بدون اینکه این موضوع را با پایان دادن به تجاوز مرتبط کند». 

به گزارش الجزیره، مقام حماس تاکید کرد که این گروه «تحت هیچ شرایطی با توافقی که به صراحت شامل توقف جنگ در غزه نباشد» موافقت نخواهد کرد.

وی گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی برای دستیابی به توافق است. اطلاعات ما تایید می‌کند که نتانیاهو به دلایل شخصی مانع از توافق شده است». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. 

بنیامین نتانیاهو قبلا مدعی شده بود که در صورت حصول یا عدم حصول توافق، طرح حمله به رفح را عملی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس بدون توقف جنگ هیچ توافقی را نمی‌پذیرد
  • حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم
  • گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • زبان آلمانی و انگلیسی مانع حضور زیدان در بایرن شد!
  • ادعای جنجالی؛ رالف رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد!